• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • BrudSommar2006

Kjörling, trodde de utredde efter tre missfall? Sju, usch!

Lappis, hur har det gått?

• gosnosen

freijs - ja, lite förvirrande är det faktiskt tycker jag också... läkaren i gamla stan skickade remiss till till huddinge i november/december förra året och genast fick vi ett brev som sa att remissen var mottagen och att det kunde ta upp till åtta veckor innan den bekräftades. det gjorde det. i januari fick vi ett brev som sa att nu var vi på plats i kön och att vi skulle kallas till ett första läkarsamtal men att väntetiden var 3-5 månader. jag blev redan då förvirrad och mailade dem för att få bekräftat att väntetiden på 3-5 månader var för läkarbesöket och inte för behandling. det svarade dem ja på och sa att vi skulle bli kallade på försommaren. så jag är ganska säker på att detta verkligen bara är ett läkarbesök och ev. vidare utredning och att väntetiden på behandling fortfarande är över ett år. Så vi räknar med att hinna göra 3-packet (om vi får) och att det sen förhoppningsvis är dags för landstingsförsöken.

• FruKjörling
    BrudSommar2006 skrev 2008-03-05 09:46:12 följande:
    Kjörling, trodde de utredde efter tre missfall? Sju, usch!Lappis, hur har det gått?
    Jo det gör dom första utredningen på kk i uppsala ledde till ett prov folsyra inget fel på det sa åt oss kör till ni lessnar adoptera om det inte blir nått... så vi vände oss till en privatklinik i sthlm istället :)
  • Tinga

Oms - vad skönt att det nu börjar bli lite ordning på Mathildas sömn!

Liten - vad kul att mamma-bebis-gympan var bra, och skönt att få bekräftat att kroppen inte alldeles förslappats.

Sweet - så bra att ni nu känner er trygga med den bedömning som hittills gjort på ULen, så att ni kan skippa funderingarna på FVP. Alltid jobbigt när man har sådana beslut hängande över sig.

Victory - då ligger du dagen efter mig nu! På måndag, den 10:e, ska vi göra vårt stora UL, så det ska bli spännande att se om BF-datum ändras då. Dessutom är ju BF-datum något mera osäkert för min del, eftersom en tvillinggraviditet i snitt är 37 veckor.

Gosnosen - jag hoppas att det tar på något av era 3-packsförsök, så att ni slipper landstingsförsöken!

• Lapinette

Oj, vad ni har skrivit! Själv har jag haft en busy morgon som jag bestod i att betala del av IVF till min läkare (vi delar alltid upp betalningen till honom då min make kan dra av summan på sitt jobb). Nå väl, väl där lite krångel och allmänt kaos där inne. Systern satt i telefon med någon "ärthjärna" som ville börja ta sprutor NU! Spray (långa metoden) hade hon hört vara bara för kvinnor över 40 år. Sen att hon dessutom skulle vara på semester utomlands under Påsk dvs när sprutorna skulle tas samt kontrollerna förstod hon inte varför det skulle vara något problem. Ja, ja...skoj att lyssna och jag förstår om "personalen" blir lite uppgiven efter att ha sådana samtal.

Jag fick i alla fall tillslut mitt kvitto och passade då på att fråga min läkare om jag ska ta ett blodprov imorgon även om min blödning inte har kommit än. Hmmm...sa min läkare, du MÅSTE få din blödning. Efter ytterligare lite betänketid bestämde vi:
    - blodprov på SH imorgonbitti
    - beroende på vad provet visar och om blödningen kommit innan dess så ska jag förmodligen in på ultraljud imorgon
    Sen får vi se vad som händer... jag vet ju att det inte alls stämmer i någons planering, min läkare och CvL, om jag ska fortsätta spraya i ytterligare en vecka. Som sagt, hoppas blödningen kommer idag.

Efter detta så slänge jag mig ut till maken som satt i bilen och väntade och åkte till Kinesiska Ambassaden för att ansöka om visum. När vi väl hittat in där så satt vi ned och väntade med typ 30 andra och mitt i allt så inser min make att de kommer att behålla våra pass ... det går ju inte - vi ska till Paris i helgen och maken åker till Tel Aviv på måndag! Bara att gå igen...shit, så mycket tid för inget.

• Lapinette

Där kom mitt EGO-inlägg !!! Nu känns det redan bättre!

Oms - kommer det att bli ett maratondop? Tror du det är så många som tar bilen in till Kungsträdgården? Jag menar om du förvarnar folk så är det ju enkelt att nå kyrkan med t-banan istället.

Frejis - blir det IVF i april?! Eller var det att själva besöken, typ diskussion etc startar i april? Då har du i sådana fall stått i kö i 1 år och 3 månader. För mig skulle det innebära att jag skulle komma fram i typ november...men jag står ju inte i kön . Skit i samma, har bestämt mig för 3 IVFer sen får det vara nog.

Kjörling - härlig med Paris. När ska ni dit? Vi åker på fredag men bara en kortis och inte för att besöka själva staden utan på bröllop.

Victory - härligt att du mår så mycket bättre nu!

• BrudSommar2006

Åh nej Lappis, inte ge upp! Fast nu har vi ju bestämt att det inte ska ta tre försök! Så blödningen borde verkligen kommit nu??

Kjörling, vilken värdelös utredare!!

• Vännerfan

Nenne,
    Du är alltid smartast, roligast och helt enkelt bäst! Jag fortsätter vara ditt största fan Och du ska veta att när det kom en hälsning från dig via Telis på brunchen gick det ett sus genom skaran som ville veta hur hon hört av dig, hur det är med dig, vad du skrev etc. Hoppas du snart får svar på vad alla dina test-resultat innebar, men det verkar ju ljust på den fronten. Att din makes simmare är fula!? Det vet man ju inte om man ska skratta eller gråta åt, vilket konstigt ord att använda i sammanhanget!

Frejan,
    Tack för hårkomlimangen! Vilken tur att jag tog mig tid att tvätta håret den morgonen då! Det var hektiskt nog som det var annars med bebisar som skulle ha frukost, väskor som packas, lägenhet som skulle städas (Tack Mugglan!) innan vi själva skulle lämna nyckel och själva få i oss lite frukost...

MrsB,
    Shit, vilket lockigt hår du måste ha om du måste platta det innan det klipps!!! Jag har nog bara sett en bild på dig med plattat hår, du får skicka en där du är lockig också!

Appropå bröllop (vi är på en bröllopssajt va?) ska jag på stor möhippa på lördag (25 tjejer!!) och det ska bli så himla kul!! Jag känner alla utom 2 och har inte haft en hel dag borta från Prinsen på hela tiden (bara halva), så det blir speciellt på många sätt. Blir en bra chans för maken att förbereda sig på sin underbara pappa-ledighet som påbörjas inom mindre än två månader! Detta med möhippa blir dock lite konstigt i vissa fall tycker jag. Som lite med denna tjejen där jag egentligen är mycket närmare hennes man än henne. Vi har känt varann längre även om vi ofta gör saker ihop alla fyra också. Ännu konstigare var det förra sommaren när en av mina bästa killkompisar gifte sig som jag rest runt i Asien med och umgåtts med varenda helg på gymnasiet i perioder. Så får man inte vara med när kompisarna har svensexa utan blir inbjuden på möhippa med hans tilltänkta som jag bara träffas vid enstaka tillfällen. Men det är ju så konceptet är och det är ju roligt att bara vara tjejer ibland också.

Välkomna även ni som är nya! Skickar en särskild tanke till FruK med 7 missfall! Roligt om ni vill hänga här!

• Vännerfan

Håller verkligen tummarna för att du får din blödning Lappis!!

• Lapinette

Blödningen måste komma innan jag börjar ta sprutor och imorgon är det planerat att jag ska starta med sprutorna. Förra gången fick jag den på dag 11 (dvs som i måndags). Nåja den kanske kommer under dagen annars har jag inte blivit nedreglerad av någon konstig anledning.

Svar på tråden Barnkarusellen