• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • FruKjörling

BrudSommar2006: ja tyckte vi också !

Vännerfan Tack ! Kul med möhippa :) vill men frågan är om någon orkar göra då mina vänner bor 60 mil bort... Har i alla fall gett förslag till killen kompisar då dom ska ta sig an han :) vi har pratat om att han ska få ha ett par simfötter en cyklop snorkel och badbyxor sitta i en barnpool ute på ett av torgen här i stan :) killarna tyckte det var en super idee :) (har sett va dom andra killarna fått va med om) mm...

• Telemarkgrrl
    Lapinette skrev 2008-03-05 10:07:35 följande:
    Systern satt i telefon med någon "ärthjärna" som ville börja ta sprutor NU! Spray (långa metoden) hade hon hört vara bara för kvinnor över 40 år. Sen att hon dessutom skulle vara på semester utomlands under Påsk dvs när sprutorna skulle tas samt kontrollerna förstod hon inte varför det skulle vara något problem.
    Lappis, det kanske var jag?

Närå, men jag har fått min blödning nu och pratat med systern och fått nya schemat för nästa ivf. Efter semestern börjar jag med nässprayen igen.
  • Telemarkgrrl

Lappis igen, hoppas att blödningen kommer idag. Om det inte finns en väldigt bra anledning för den att hålla sig borta.

• Telemarkgrrl

Nenne, det var faktiskt som Vänner säger, det gick ett sus genom gänget när jag hälsade från dig. Du har varit så saknad!

• Lapinette

Telis - ja, vår läkare nämnde "den anledningen" och jag ruskade på huvudet och sa nej, jag det är jag inte! Jag tror faktiskt den är på gång...känns lite i magen så det löser sig nog under dagen. När fick du din blödning, minns du det?

• Lapinette

Och Telis - trodde absolut inte det var du som var i telefon och ville köra den "korta varianten" och envisades med det samt att göra det när du var på utlandssemester BUMS, ville bli gravid NU! Inte planera och kolla först vad som borde göras.

• Zozo

Hu idag fick jag spatt och panik! Jag började blöda igarkväll och blödde fortfarande imorse.. inga mängder men sant där käckt rostrött.. eller färgad vâtska eller vad man ska säga. Jag fick träff med gyn meddetsamma pa morgonen (nagot som gjorde mig ännu mer skakis - här är det alltid en sjujäkla väntetid) Till slut sa var det inget alls.. Att man kan jaga upp sig sa! Skogsmusen vâxer och star i, nästan 6 cm.
    Däremot tycks det ha blivit fel i berâkningarna nagonstans; min sista mens kom en vecka för tidigt den 20 december. Enligt storl pa foster borde jag haft sista mens 8 december.. Det stämmer ju inte alls! Fragan är da; kan min sista mens ha varit en icke-mens? Den kom ju helt fel och var kortare och ynkligare än vanligt.. men det later ju himla konstigt??

Iaf, nu är jag beräknad till 11 september - kul datum!
    Jag fick även skjuta på mina kontroller och gjorde första halvan av trisomitesterna idag. Jaha, det var dagens äventyr det! (Jag fick även stränga order om att lugna ner mig av gyn.. Vadda jag är väl LUGN )

• Zozo

Omsan; myrkryp har jag sedan barnsben (sk restless legs/rastlösa ben), sa det lär jag vâl inte komma undan bara för att jag är gravid

• Lapinette

Zozo - läskigt med blödning men skönt att du fick komma in så snabbt och kolla att allt stod rätt till. När var det första BF-datumet beräknat till?

• Zozo

Ja, jätteskönt att fa komma in meddetsamma; Konstigt nog väntar man ju sig oftast det värsta..
    Första datumet var 20/9 och nu 11/9..

Svar på tråden Barnkarusellen