• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Snartis

Mrs B: tar tacksamt emot ditt festhäfte. Men det är knas, går inte att inboxa dig? ;-(

Nenne: har inboxat dig

• fru AM

Hej BS! Nja - JAG blir nog nöjd med senaste mattan - i alla fall när den varit på lagning ... jag gillar lite shabby bohemglamour sådär - men MIN MAN är inte helfrälst vid tanken på att få hem en TRASIG matta (han var ju inte på visningen och har inte haft chansen att bli kär i mattan. ÄN ska tilläggas).

Livia kommer bara bli gladare - hon älskar att stulta runt på just mattor och vi hade bara en förut ...

Jag hade HELT FEL när det gällde Sweetans bebbe. Min cravingsteori har nu fått sig en törn som jag inte vet om den återhämtar sig från ...

Vi kanske ses på Stadsauktioner framöver då, BS! Fast jag har numera bjudstopp (enligt maken).

• Mrs  B

Snartis
    Har du fått något i din inbox nu då???

• viktualia
    FruKjörling skrev 2008-03-05 07:51:49 följande:
    :) tack ! Varför får du inte bo här ?
    För att maken envisas med att trivas i hålan vi bor i nu plus att hålan vi bor i nu befinner sig på rättvist avstånd från hans resp mina föräldrar - dvs vi bor mittemellan. Och har bra jobb här plus har just köpt hus till vrakpris jämfört med Uppsala.....

... men Uppsala är och förblir hemma..... jag tittar förbi en sväng i helgen som kommer.. Norby är min hemmaarena - var bor du?
  • viktualia

Sweetan - coolt!

Själv - är jag SUPERIRRITERAD över att mitt skrälle till mens inte kommer. Har skitont i magen, känner mig hemskt PMSig och surar enormt. Nu har jag räknat efter både antal dagar sen förra mensen och analyserat makens och mina härjningar i sänghalmen. Är jag gravid så får ni börja tro på jungfrufödsel! Så hit med tantskrället så att den här plågsamma magvärken GER sig nån gång...

...troligen är det "efter p-piller"-krångel med mensen.. men inte desto mindre STÖRANDE....

• Nattson

Bs, man känner direkt om de är vänligt sinnade! Men någon som uppfattas som arg eller elak från början kan i själva verket vara vänlig bara det att den inte vet riktigt hur den tex ska be om hjälp eller göra för att få uppmärksamhet.

• Piggelin1

Blev lite paus där, en kompis kom förbi på lite kvällsfika. Nu är mannen hemma, så då får jag lite egentid vid datorn

Sweet, så fort jag läst ditt inlägg, så var jag tvungen att kolla din blogg! ...och jag hade också fel!!!

Oms, vilket stort dop ni ska ha! Vi körde bara "närmast sörjande", dvs familjen & eftersom flera av mannens & mina syskon bor utomlands, så var det flera av dem som inte kunde komma. Men gjorde inte så mkt, arton pers hemma i vår lgh var ganska lagom

Tack Frullan för fler sömntips igår! Körde på Omsans tips att amma från båda brösten innan hon somnade, men sen vaknade hon vid tvåtiden i alla fall. Lyckades dock få henne att somna om efter en stund, utan att amma. En timme senare vaknade hon igen & då föll jag till föga & ammade henne. Somnade på min axel & jag lade försiktigt tillbaka henne i korgen, då lade hon naturligtvis en ny laddning... Får erkänna att jag då var en dålig mor & lade mig utan att byta på henne (min logik var sådan att om hon nu skiter typ 5-6 ggr per dygn, då kan det ju inte vara några gigantiska mängder jämfört med de som har bebisar som skiter varannan dag...), hon somnade någorlunda snabbt, men då kunde inte JAG somna
    Mitt humör i morse ska vi inte tala om... Hoppas att det blir bättre sömn inatt...

Ramsorna ni skriver om - är det några som ni vill dela med er av? ...säger hon med typ noll fantasi just nu...

Näe, nu blev det ju ännu mera ego & bokstavligen en massa "skitsnack", höhö Sorry!
    Alldeles oavsett - tar till mig hela högen med sömnråd & försöker hitta en väg som funkar för oss. Guld att ha er alla att fråga

• BrudSommar2006

Nattson, så ni har någon som vill ha hjälp i ert vardagsrum? Hu, jag avundas er inte, hue blir man av med den? Annars vet jag inte om jag skulle bli tvungen att flytta men du vet väl vad du ska göra antar jag?

Men A-m, gissade du fel, var gick det snett?!

• Nattson

Bs, nej denna vill nog inte ha hjälp och jag vet faktiskt inte varför han var i vårat vardagsrum. Kommer han igen får jag väl fråga, men nu blev jag så förvånad och skraj så jag kom av mig helt. Jag vet vad jag ska göra om det blir störande så det är lugnt.
    Mest irriterad var jag för att jag väckte Mini i magen com levde runt till tusen efter mitt lilla svanhopp ner i säng

• BrudSommar2006

Piggelin, vad gjorde att du gissade fel om Sweet då?

Här är nätterna heller inget bra, Iris sover bra fram till två men det tar så förbaskat lång tid för mig att somna, har alltid haft sömnproblem tyvärr.

Vi har en väldigt enkel ramsa "God natt, sov så gott, nu ska vi sova" upprepar vi, med betoning på alla "s". Men som sagt, med blandat resultat...

Svar på tråden Barnkarusellen