• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

gosnosen - vad trist gällande 3-packet. Kommer ni ändå att välja CvL? Har själv undrat vart vårt resultat hamnar på för procentsats, ingen har nämnt det för mig så jag ska försöka fråga när jag antingen är i Uppsala eller hos min läkare nästa gång.

Eftersom jag redan frågat Telis så frågar jag även dig, när fick du din blödning?

Har kollat runt lite på FL och där var det en tjej som svarade och sa att hon fick den på dag 18...men det måste ju vara väldigt extremt. Men som sagt, det troliga blir nog att jag får spraya på i några veckor till .

• Mrs  B

Nu har jag och barnen precis kommit innanför dörren efter en timme ute. När vi väl kom ut började solen försvinna och det blev riktigt kyligt i vindarna, så det räckte verkligen med 1 timme ute. Brrrrr..........
    Men man blev faktiskt lite piggare.
    Malte ville dock inte sova vidare så vi får väl se hur det här går.

Snartis

Har sparat vårt festhäfte från vårt bröllop i höstas om det kan vara till någon hjälp????

Hade roliga citat, några meningar om varje gäst, bröllopets ABC osv. Inboxa mig om du vill ha det på mail???

• fru AM

Hej alla! Vilken aktivitet!

Följer med spänning era respektive äventyr ...

Lappis: Du ska inte göra ett litet gravtest bara för att utesluta något ...? (Håller ju som vanligt tummarna och VET att ni kommer lyckas!)

Hej Telis! Håller alltid utkik efter dig när jag är ute och luftar Livia. Du jobbar ju där jag bor - typ

Frullan och Nenne: Kul att höra av er igen! Fast jag börjar nästan böi lika sällsynt jag härinne ...

Hej så länge alllihop!
    Kram

• fru AM

Och Sweet: SÅ SKÖNT att ni känner er lugna och inte oroliga längre. Ska bli spännande när du outar den lill*s kön ... Trots att jag tror vad jag tror redan ...

• gosnosen

lappis - ja, lite trist. men vi väljer CvL ändå. de är 8 000 kr billigare per försök än SH, så vi får ju fyra CvL-försök till priset av tre SH-försök...

Jag fick ju ingen blödning alls först pga att en äggblåsa hade blåst upp sig och låg och utsöndrade lite hormoner som stoppade upp nedregleringen. de punkterade denna manuellt och så fick jag en spruta progesteron. sen kom blödningen inom tre dagar och jag var nedreglerad inom en vecka. så jag fick spruta en extra vecka innan jag kunde börja spruta. men jag kände ju inte av sprayen alls! varken trött eller något annat. du har ju varit jättetrött har jag förstått, så antingen är du nedreglerad i allafall eller så är det en liten bebis på G.

• Mrs  B

Nu vet jag vad Sweet har i magen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Grattis Sweet!!!!!!!!!!!!!!!!

• Lapinette

gosnosen - ahhh, kanske en liten äggblåsa som ligger där och täpper till. Jag har varit trött men det kan ju bero på mycket jobb och tusen andra orsaker.

• nennesjuttioåtta

hej alla!

Vänner, vilken kärleksförklaring! Jag blir alldeles rörd! på dig! Vad goa ni är allihop!!!

Sweetie, heheheh nu har jag kollat vad det blir - vad skoj! Kul att din magkänsla var fel!

Lappis - ooooh vilken spänning du skapar! Är det det ena eller är det månne det andra....? Kan de se något på UL imorgon, om det är blödning eller bulle på gång? Eller du kanske ska testa, men jag hade inte gjort det för jag tror att min kropp inte är kompatibel med grav-tester och spottar ut det som eventuellt finns därinne så fort man tar av korken på ett test, trots att mensen är flera dagar sen men JUST efter att man har kissat klart så kommer den. Jävla otyg. Håller tummarna!!!

Själv är jag lite trött i ryggen efter en rejäl omgång hos naprapaten. Eller kiropraktorn. Kan inte skillnaden. Skön massage och sen sprak i ryggen. Jag har snett bäcken och nu har det känts ett tag och det var bäst att passa på nu INNAN det eventuellt flyttar in något troll i grottan. Men nu blir det vila några dagar så jag får hålla mig från träningen några dagar. Och jag som redan blivit försoffad. Förra helgen åkte vi ju till skogs så då missade jag 2 pass och nu missar jag 2 pass till. Men det är väl bara att luta sig tillbaka i soffan och knapra vidare på något jag hittar i skafferiet.

Ingen böj imorse heller. BRA! Vänta någon dag till, snälla....

• nennesjuttioåtta

hej AM förresten!

Snartis, jag har också ett festhäfte om du vill kika. Inboxa mig så kan jag maila en PDF. Alltid något man kan plocka, kanske?

Zozo
    skönt att det var lugnt men jag förstår att du blev lite skraj!

Nattsson
    vad var det du såg i vardagsrummet...? Jag blev helt spattig själv, hahah!

Svar på tråden Barnkarusellen