• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • sweetstreet

Å Zozo,
    Förstår att ni blev skärrade! Jag hade också blivit jätterädd!!
    Men himmel så skönt att allt var normalt och ingen fara!
    Det där emd datum är svårt. Allas cykler är ju olika långa så det kan vara svårt att beräkna faktiskt. Men det var ju bra att du fickm göra första trisomitersterna nu då!

Vi var ju väldigt säkra på datumet eftersom vi gjord en en insemination!!!!

• sweetstreet

Telis,
    skönt att höra att ni är på banan igen! Förhoppningsvis kanske kroppen är lite mer inställd på IVF denna gång eftersom du redan varit nedreglerad. Har hört just detta att andra IVF-omgången ibland kan vara "lättare" och sluta plussitivt pga av att kroppen på ngt vis är inställd på de här hormonsvängningarna...

• sweetstreet

Lappis!
    Jag tycker det var bra att du fick UL imorgon oavsett tanten!
    Skitknasig tant!!!!!! Men som sagt, jag håller mina tummar för att tanten faktiskt är bort i nio månader framöver nu....!

• sweetstreet

Snartis,
    Å 5 juli! Härligt!!!!!
    Kul att du hittat klänning också!
    Ang festprogram hade väl vi inget super"roligt" kasnke?! Vi körde ett mycket enkelt. Inga sånger eller så, utan enbart menyn, namn och "beskrivning" av gästerna. Och sedan hade vi ett par Elvis-stripar på baksidan som vi tycker är "vi på pricken" i vårt vardagsliv. Tror inte det var ngt annat.
    Haha, vi gjorde ju allt detta själva så jag minns att vi satt uppe hela natten innan vi åkte till Sverige och bara printade programmen, klistrade och hade oss. hm, det var en lååång natt...
    Men vi blev faktiskt nöjda i slutänden.

• sweetstreet

Vänner,
    kul med möhippa. även om jag förstår hur du känner.
    jag tycker dock att möhippor och svensexor är jättebra tillfällen att träffa och "lära känna" de andra gästerna som sak komma på bröllopet. Särskilt om man går på bröllop där man inte känner så många sedan tidigare. Det blir helt klart roligare på bröllopet om man har träffat folk på möhippan tycker jag!
    Men visst, jag känner igen det där att det kan kännas underligt om man är vän med killen egentligen. det blir ju lite samma sak som om man har en bror (och är tjej) eller tvärtom. Då får man inte vara med på sitt syskons möhippa eller svensexa. Men som sagt, det blir säkert jättekul ändå!
    Och du verkar ju känna de flesta sedan innan vilket gör möhippan till en rolig fest! Och utan prinsen en hel dag!!!! Härligt!

• sweetstreet

Victory,
    ja anledningen till att vi öht började fundera på fostervattensprov var att vi först fick lite "konstiga" resultat på vårt stora UL. Annars hade vi inte en tanke på just fostervattensprov.
    men nu när vi gjort en massa extra UL för att kontrollera så känner vi oss lugnade och då känns FVP helt onödigt.

Men här har jag annars hört att risken för MF är såpass låg att den är ungefär som "bakgrundsrisken" för MF. Typ mellan 17500 - 1/1000.
    Men vi tyckte trots detta att det kändes onödigt eftersom vi inte är orliga längre.

• sweetstreet

BS,
    ja nu fick jag äntligen iväg inlägget på bloggen!!!
    Inatt vid midnatt...

Så nu vet du att det är en liten ...... som bor i min mage!

• sweetstreet

Shit nu måste jag dra till jobbet!!!

• Zozo

Nja, hon sa att det var ganska vanligt med sma blödningar (och det var verkligen inte mycket, men jag är nog lite hispig), i synnerhet efter sex. Hon tittade och undersökte och sa fick jag en medicin som ska göra att livmodern inte arbetar sa mycket, om jag fattade det rätt.

BrudSommar2006 skrev 2008-03-05 13:08:04 följande:
    Zozo, vad var blödningen då? Någon bristning bara? Vilken tur att allt var bra!
  • gosnosen

lappis - hoppas att din "icke-blödning" beror på något roligt! det är du värd efter allt ert kämpande!

själv har jag nu varit hos octaviaklinken och fått recept och förhållningsregler inför kommande ivf. börjar spraya 16/3 och prel. ÄP blir v. 16. känns skönt att vi får börja så snart. däremot får vi inte köpa trepacket... med mitt FSH-värde bedöms vi inte ha den normala 40%-iga chansen och då får man inte det. jag frågade henne om det gick att bedöma vår chans och då har CvL nåt slags sannolikhetsberäkingsprogram (långt ord ) på sin hemsida för läkarna där de matar in olika parametrar. och då blev det nästan 40 % iallafall! så vi får väl hoppas på det. byter både spray och sprutor och ska spruta mycket högre dos den här gången så förhoppningsvis ger det effekt!

håller tummarna för lappis!

Svar på tråden Barnkarusellen