• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Sweetstreet63

Men jag kan säga att jag idag HELT har bestämt mig för att INTE göra fostervattensprov iallafall. Och det KÄNNS SÅ SKÖÖÖÖNT!!!! Att ha bestämt sig. Och att det känns som ett rätt och riktigt beslut!
    Jag pratade med ytterligare en gynekolog här på jobbet idag, och det han sa stärkte de funderingar jag redan hade om FVP. Jag ville veta mer i detalj vad man egentligen kan få reda på vid ett FVP, och av det han berättade så kan man inte få veta mer än vad jag redan känner mig mer eller mindre trygg med. Dvs trisomierna (13, 18, 21) samt en del andra saker som jag inte alls varit oroad över. Och med tanke på detta känns ett FVP onödigt.

Jag känner mig lugn! Jippie!!!

• Sweetstreet63

Nu måste jag fortsätta jobba på här.
    Men tittar kanske in igen lite senare ikväl!

Kram på er alla Goingar!

Javisst ja, glömde gratta Kokosen i efterhand! Grattis!!!!!

• FruKjörling
    viktualia skrev 2008-03-04 20:32:27 följande:
    *surar*jag vill också vara med och kackla här om dagarna igen.....men det händer INTE... *vinkar till alla nya också*särskilt fruK som bor i rätt stad.... synd att inte jag får bo där..../Vickansom egentligen har haft en superdag på jobbet! *hoppistuds*
    :) tack ! Varför får du inte bo här ?
  • muggles

Ah, ramsa ja. Det är ngt Anna W också förespråkar. Har prövat men det funkar inte för oss. Nåja, jag har ju redan provat det mesta. Jag tror det löser sig med tiden, det är bara att härda ut. Maken kom ju på att snart är det sommartid, det skjuter ju allt en timme åt rätt håll iaf

• Victory

Sweet: Vi bestämde oss också för att inte göra FVP och det kändes bra. Riskerna för missfall var större än riskerna för kromosonavvikelse.

Vi har nu varit på ytterligare ett UL och BF blev framflyttat till den 31/7. Bilderna finns här:
    www.familjeliv.se/hem/velan/galleri.php

Jag mår verkligen jättebra! Förutom lite småförkylningar som inte riktigt vill ge med sig. Jag har börjat om att träna litegrann i alla fall och det känns bra. Jag vill INTE vara otränad till förlossningen. Nu närmar sig halvtid, typ på söndag. Kan inte riktigt fatta det. Men än har jag inte känt några rörelser.

Hoppas allt är bra med er alla gamla och välkomna till alla nya!

• Mrs  B

Godmorgon alla!!!!

Nu börjar det vända här med Maltes sömn och matvanor på natten och det känns skönt. Han brukar få kvällsmålet mellan 20 och 22 och sen har han sovit fram tills 03 04 och man känner sig verkligen som en annan människa när man får sova ca 5 timmar i följd.

Tyvärr blir det hackigt sen efter det men det får man väl ta ett tag till innan man kan styra upp det mer.

Brukar få bröstmjölk vid 03 och sen vill han ha igen vid 06 och då ger jag honom ersättning och då håller han sig fram till förmiddagen och jag kan få sova nån timme till innan Max vaknar och vill ha frukost.

Svärmor ringde föresten precis och sa att hon låg i influensan sen i måndags.
    Hur stor risk är det att vi också blir förkylda????????
    Hon bar ju i stort sätt hela tiden på Malte på dopet så man blir ju lite orolig nu.

• Mrs  B

Fråga till Frullan

Har en kompis som ska in på vändning (bebisen i magen alltså) idag och de pratade om att det kanske kunde bli kejsarsnitt idag också fast det är 4 veckor kvar. Hur var det för dig??????
    Föräldrarna är ganska oroliga för att något ska hända.

• Snartis

Sweet; bröllpet är den 5 juli på västkusten och inbjudningarna blir klara denna veckan lite i senaste laget men vad ska man göra när tryckeriet klantade sig
    Har koll på det mesta och redan köpt klänning som jag är sååå nöjd med.
    Tar gärna emot tips på roliga saker att ha i festhäftet

Ang sömn, har faktiskt oxå en rutin som jag gör utan att tänka på den. Nynnar en visa som jag enbart använder när han ska sova.

Kom just att tänka på O nicknamn Kick´n hahahh det passar faktiskt fortfarande så mkt som hans ben sparkar hela tiden hahaha

Inatt sov faktiskt Kick´n 13 timmar med enbart 1 matpaus från 19-8 och nu sover han igen ....

Näää nu ska jag göra iordning mig så man är klar när han vaknar, det är ju så underbart väder att man bara måste ta en promis idag.

• BrudSommar2006

Sweet, tack! Nyfikenheten är stillad.

Idag är Iris nio månader! Funderar på vad som har hänt sedan åtta månader men inte så mycket faktiskt. Hon håller på och lär sig vinka och "pratar" nog lite mer, det är väl det. Krypträningen går inte bättre nu än den gjorde då fast alla sade att nu kryper hon nog vilken dag som helst. Icke. Hat tränat klappa händerna ett tag nu men inte heller det är någon succé. I natt ammade jag första gången vid två, synd bara att jag låg vaken till tolv fast jag var så trött. Sedan vaknade hon igen vid fyra och tjugo över var det bara att inse att det inte skulle gå utan att amma igen. Hon var nog hungrig för hon snuttade i tjugo minuter, tio på varje sida, innan hon somnade om vid tjugo i fem och sov till tjugo i sju.

Vi säger också ramsa men man märker ju om ramsan gör henne lugn och får henne att somna, som vid läggdags, eller om den gör henne förtvivlad då hon fattar att man vill att hon ska sova fast hon inte känner att hon klarar det. Är i alla fall bere i två amningar per natt igen, bara inte så utspritt.

Svar på tråden Barnkarusellen