• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • FruKjörling
    nennesjuttioåtta skrev 2008-03-04 14:44:33 följande:
    *gulp* 7 MF!??! Herrejösses FruKjörling, hur pallar du det? Du måste då vara fertlil som tusan som lyckas bli gravid så många gånger på så pass kort tid, men attans att det inte fastnar!!
    Ja det undrar jag också .... ja ska ju få en massa piller att knapra nu så nu jäklar om det inte går vägen :D
  • tofflisar

FruKjörling: Jag är imponerad av din styrka. Ja, av er styrka. Ni måste ha ett tryggt och stadigt förhållande som har klarat er genom allt det där. Lycka till nu!

• Lapinette

Ha, ha nenne, du är för härlig men är du säker på att aladåben inte kommer innan ÄL för dig? Själv har jag noll koll för ibland kommer den både innan och efter?!

Själv har jag nu dragit min sista presentation för idag och promenerat tillbaka till kontoret genom stan. Livet är helt plötsligt underbart! Ska nog ta en tur i Sturegallerian innan pumpen ikväll och belöna mig med något.

• Mrs  B

Tofflisar
    Välkommen!!!!

FruKjörling
    Hade själv ett mf för ett år sedan i v 18 och det var inget kul.
    Har dina varit tidiga eller sena?????

Nu har jag och barnen varit ute i det fina vädret.
    Max cyklade och jag gick,men det blev en kort runda för Max var väldigt trött, undrar varför??????
    Han som alltid är så pigg och allert........

Vi gick i en halvtimme sen stannade vi kvar i trädgården så jag kunde göra i ordning bland soptunnorna. Sen klippte jag lite i buskarna. Tyvärr protesterade Max igen och ville in. Detta är inte alls likt honom.......?????

Nu har vi i alla fall fått i oss middag, kanske det hjälper, om han nu äter upp dvs. Han är hopplös med middagarna nu för tiden. Spelar ingen roll vad jag lagar. Inte ens McDonalds går hem.

• muggles

Snartis: jo hon vaknar 05 och är pigg och glad, ligger och jollrar (högt) i sängen. Så långt fine, där kan hon ju ligga. Förutom att vi vaknar så behöver vi ju inte göra ngt.
    Men efter ett tag är det ju inte kul att ligga där själv längre, så då blir hon lite ledsen. Vi har försökt lite allt möjligt för att få henne att somna om.
    a) ignorera och hoppas att hon somnar om (hjälper inte)
    b) vagna om (kan hjälpa, tar ibland en halvtimme att lyckas, sedan sover hon max en halvtimme)
    c) lägga henne hos oss och ligga och pilla in nappen och buffa i baken. Det som funkar bäst just nu, då får man iaf ligga och slöa även om man inte sover.

Piggelin: men tror du inte att det stämmer ändå? Om hon var vaken i natt så sov hon inte så mkt - alltså sover hon inte mkt på dagen heller? El missförstod jag dig? Fan det låter jobbigt Piggelin. Men jag tror faktiskt det kommer att bli bättre av sig självt men det är klart, varje natt som är jobbig är ju JOBBIG!

Välkommen FruKjörling! Så man FÅR göra ivf vid syskonförsök? Vi diskuterade precis det i tråden i förra veckan och vi trodde inte man fick det (iaf inte via landstinget).

Välkommen tofflisar! Kul att se ngn som kör igång med ÄL-tester - blir nästan lite nostalgisk. Det var tider det!

• nennesjuttioåtta

Lappis
    jag tror att det är en föråkare så böjen borde förhoppnignsvis komma på torsdag och då är det passar det ju bra.

• muggles

Nenne: en sk försnigel

Jag fattar inte vart min tant tagit vägen? Slutade ju amma för över en månad sedan och har sett minst en aladåb (en vecka innan Stockholm). Har hon åkt vilse? Kan inte hon skippa ngn av er och komma till mig istället? (Mest så man vet att kroppen funkar... )

Svar på tråden Barnkarusellen