• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Zozo

Grattis till huset Piggis!

Mais de rien, Lapinette... Alltid redo för väderleksrapport..

• FruKjörling
    Lapinette skrev 2008-03-04 12:41:20 följande:
    Kjörling - japp, här blir det inga barn gjorda. Har försökt i snart (i sommar) 2 år och gjort 4 insemination och en 1 IVF. Håller just nu på och kör omgång 2 (IVF). Piggelin - grattis till huset!Zozo - perfekt med en väderrapport från dig, så vet jag hur svärmor har det !
    Ja vi har startat en utredning vi också har fått några av provsvaren men har sen agusti 06 fram till förra veckan hunnit med 7 mf... så nu ska jag börja äta nån medicine som ska göra så jag inte får en massa blodproppar i moderkakan som är ett av fel vad dom hittat hitils får mer svar nästa vecka... *Suckar*
  • Lapinette

FruKjörling - men kära lilla vän, 7 mf!!! Usch, måste vara tungt för psyket.

gosnosen - vad skönt att det känns ok och att ni snart drar igång igen. Sa CvL ok för dina höga värden?

Förra gången kände jag knappt någonting förutom de sista 3-5 dagarna då jag var otroligt trött, tung och hade lite huvudvärk. Men de säger ju att bara för att det gick smärtfritt första gången behöver det ju inte innebära samma resultat andra. Ja...och förra gången sprayade jag i 3 veckor så min trötthet kom alltså efter vecka 2, nu är jag på dag 12.

• Lapinette

Som sagt, min trötthet är säkert arbetsrelaterad. Imorgon är jag nog frisk,kry och pigg igen.

• FruKjörling
    Lapinette skrev 2008-03-04 13:04:06 följande:
    FruKjörling - men kära lilla vän, 7 mf!!! Usch, måste vara tungt för psyket. gosnosen - vad skönt att det känns ok och att ni snart drar igång igen. Sa CvL ok för dina höga värden? Förra gången kände jag knappt någonting förutom de sista 3-5 dagarna då jag var otroligt trött, tung och hade lite huvudvärk. Men de säger ju att bara för att det gick smärtfritt första gången behöver det ju inte innebära samma resultat andra. Ja...och förra gången sprayade jag i 3 veckor så min trötthet kom alltså efter vecka 2, nu är jag på dag 12.
    Kan ju säga så här har varit med om betydligt roligare saker.... ja det har varit jäkligt jobbigt ett tag men nu har vi fått nytt hopp tack vara lucina kliniken i sthlm
  • gosnosen

lappis - jag får nog besked imorgon av octaviakliniken om det är ok med 3-pack eller inte. antar att hon avgör genom VUL. de ska tydligen kunna se på äggstockarna och avgöra HUR trötta de är. hoppas att du piggnar på dig snart! det ser ut att vara ljuvligt väder ute. kanske lite frisk luft gör susen?!

• Tinga

FruKjörling - välkommen till tråden! Förstår att det inte är givet att få en nummer två, fastän man redan lyckats med ett barn, även om jag antar att det lätt blir så att man "räknar med" att nummer två ska gå lätt om nummer ett gjorde det. Hade ni förresten liknande problem innan första barnet?

• Lapinette

gosnosen - och du får pigga upp äggstockarna med en liten promiss?! ... eller det kanske inte funkar???

Jag är faktiskt piggare nu efter lite lunch och skitsnack i köket.

• FruKjörling
    Tinga skrev 2008-03-04 13:21:18 följande:
    FruKjörling - välkommen till tråden! Förstår att det inte är givet att få en nummer två, fastän man redan lyckats med ett barn, även om jag antar att det lätt blir så att man "räknar med" att nummer två ska gå lätt om nummer ett gjorde det. Hade ni förresten liknande problem innan första barnet?
    ja visst trodde man.. Ne detta är en komplikation efter havandeskapsförgiftningen har vi just fått reda på...
  • Nattson

Grattis till huset Piggelin! Vad är det för typ av hus, hur stort, en eller två plan?

Svar på tråden Barnkarusellen