• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Frejis

God morgon
    Här var det liv, skoj att se Nenne, Frullan och alla andra i tråden.

Nenne - vi får väl hålla tummarna att makens spermier hittar rätt på motorvägen... bara de inte får för hög fart och missar målet. Men det ska nog fungera bra

Mrs_B & andra - Kan låna ut min make som ofta är åt andra hållet, står och fixar allt hemma, både sitt och mitt. Som med allt annat, kan det bli för mycket av det goda ibland. Men varken IKEA eller andra butiker är någon hit. Restaurangen på IKEA går an

Jag känner mig totalt slut efter träningspasset i söndag. Blä... får se om det blir bättre efter ett pass idag. Någon gång blir det väl bättre.

Fick igår ett brev från Karolinska sjukhuset om att vi kommer att få kallelsen snart (typ i juli). Det finns dock en snabbare variant om man väljer att gå genom en distansbehandlande doktor i Södertälje; motsvarigheten till Lappis och Telis ivf-upplägg. Äntligen börjar det hända saker även på den fronten, får se vad det blir av det. Kanske kommer vi igång i maj och som vanligt kommer jag att vara i otakt med alla andra.
    Nåja, bara det fungerar...

• Frejis

Grattis faster Tinga!

Nenne, kollade i mina provsvar för att jämföra med dem som du har fått. He he, det enda värdet som står med hos mig är FSH (de andra känner jag inte ens igen) och som Telis sade är ditt värde alldeles utomordentligt bra. Långt till klimakteriet och många fina ägg kvar

• Telemarkgrrl

Lappis, när ska du testa då? Är det inte dags för ett premiärtest snart?

• Frejis

Just ja, bra Telis tur att det finns någon som har koll

Lappis när skulle tanten ha kommit?

• Tinga

Lappis - anspänningen under presentationen imorse kan ju ha gjort sitt till, till tröttheten nu. Själv brukar jag vara helt slut efter mentala urladdningar. Stackars dig som har en till idag, men det går säkert bra. Blödningen kanske för en gångs skull har varit "schysst" och kommer ikväll istället, så att du slipper det eländet under presentationerna? Hoppas det!

• nennesjuttioåtta

skönt att ha presentation numero 1 avklarad, Lappis! Hoppas den andra också går lika bra (eller ännu bättre!)!

• nennesjuttioåtta

Frejis
    Du blir ju bara någon månad efter mig (eller före, beroende vad som händer efter spolningen), så såååå himla otajmad är du inte.

Apropå T4 och det där andra, det är väl hormonerna från sköldkörteln som det mäter, tror jag. Är det inte alla som kollar det? Är det något vajsing i den så påverkar det ju fertiliteten.

• Lapinette

Japp sköldskörteln kan vara med och paja alltihop också. Där vet jag bara att mina värden såg bra ut...liksom allt annat, så varför i hela fridens namn blir jag då inte gravid????

Telis ... vad då testa? Det var det dummaste jag hört! Här testas ingenting. Antar att om värdena ser helt pajko ut så lär docktor CJ ringa på torsdag eftermiddag och be mig komma dit bums. Annars blir det sprutstart på torsdag kväll.

Och visst är det så att man blir helt mentalt utpumpad efter en presentation. Jag blir dessutom helt jäkla "puckad", totalt blank i huvudet men jag tror även sprayen gör sitt lilla till för jag varit död sen i lördags...först skyllde jag på vädret men imorse kunde jag ju inte fortsätta med det. Nåja, snart blir det förhoppningsvis dags för uppåttjack.

• Lapinette

Frejis - oOch angående ej vara i synk - så kommer vi säker att göra lite FET i typ maj och sen en sista och slutgiltlig IVF efter sommaren.

• Frejis

Nenne - alla läkare kollar inte samma saker, dessutom tolkas provresultaten lite på olika sätt. T ex en doktor i Uppsala sade till mig att FSH=10 är bara lite för högt medan här i Stockholm (Sophiahemmet) sades det att jag har 1,5-2 år på mig att få barn. Om jag nu uppfattade det sistnämnda rätt, det kan man aldrig vara alltför säker på heller

Svar på tråden Barnkarusellen