• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Nu är jag fruLlan

undrar om jag ska äta en macka till eller om jag ska gå och klämma på naken maken....

• nennesjuttioåtta

Nu är jag fruLlan skrev 2008-03-03 22:45:34 följande:

för vissa av oss andra skulle det vara bra mycket mer avskräckande om vi visade oss nakna ha ha ha
    det där tänkte jag också på!

*flashad oansad ljumske*
  • Nu är jag fruLlan

nenne:
    ja jag skulle gärna vilja bli gravid igen efter sommaren om man har turen att kunna få fler barn. Men går det som jag vill så ska vi borra till det igen då.

och japp

VARNING!!!!!!!!!!!!

då är fruLlan tillbaka med sylvassa huggtänder, ÄL tester och mycket naket!!!!!!

• Nu är jag fruLlan

oansad ljumske

men kära lille krumelur...

här är det inte bara jumskarna som är oansade ska jag lova...

näe faaan
    här är det buskage och tofsar på de flesta ställen

ha ha ha

men det värmer vel så här i vintertider med lite ludd gissar jag....

• nennesjuttioåtta
    Telemarkgrrl skrev 2008-03-03 22:24:32 följande:
    Nenne, jag har bara koll på FSH-värdet, det som säger om man har "trötta" äggstockar som inte orkar producera så många och bra ägg. Och där har du ett strålande värde, det ska ligga under 10. Så du är lååååååångt ifrån klimakteriet och borde ha en stor och bra äggreserv kvar som bara ligger och väntar på att bli befruktad. Tjocklecken på livmoderslemhinnan varierar under cykeln, precis efter mens är den tunn eftersom man blött ut den gamla och sen tjocknar den på fram till ÄL och nästa mens. Jag har för mig att jag har haft runt 8 mm när jag har gjort VUL vid ÄL. Det ska vara normalt.
    tack!

Är det inte märkligt att de inte berättar mer, för iaf jag är ju så intresserad och nyfiken på värden hit och dit, hur kroppen fungerar. Vad de kollar, vad resultatet blev (mer än "bra" eller "kunde varit bättre") och vad man kan påverka själv. jag får ju iofs skylla mig själv att jag inte frågade mer när jag var där... Men det står inget om makens testvärden i journalen, mer än "spermaprov ej perfekt men ändå kan man inte påstå att graviditet är uteslutet med den här typen av spermier". Alltså borde vi ju fungera ihop. Men jag vill ju veta hur många pilleknarkare han har i påsen!!!! Och hur ful kan en spermie egentligen vara??? Med tanke på var de kommer ifrån så borde de ju inte ha någon tjusig look från början. Måste komma ihåg att fråga nästa gång.
  • nennesjuttioåtta

vinter = hårigt. Kan maken så kan jag. Tur att han inte har hår på bröstet eller ryggen för då hade jag ju fått börja odla där med. I jämställdhetens namn.

• nennesjuttioåtta

oh shit frullan, du skulle alltså kunna bli gravid igen innan en annan har lyckats mejsla till en egen. Ja, det kan ni ju allihopa. Men vi får hyvla på....

• nennesjuttioåtta

bara jag inte tar osthyveln. *tsss*

• Nu är jag fruLlan

Usch
    Nu blev jag nästan lite ledsen

det känns som jag gärna skulle vänta med att bli gravid igen om det bara kunde hjälpa er här som kämpat så länge och som är sååååååååå värda att bli gravida NU.
    usch
    kändes hemskt att prata om nr 2 när det finns flera som kämpar för nr 1.
    Förlåt....
    det kanske var lite oförsiktigt att prata om.

Usch
    nu är jag kanske kvällstrött och lite sentimental.

men varför ska det vara så svårt?????
    och varför är livet så orättvist?

Varför är det så att en stackars knarkarbrutta föder unge på unge som måste lämnas bort och som i vissa fall kanske får ett helvete.
    När det finns kämpande ansvarsfulla kärleksfulla människor som gör allt men inte får till det.
    Varför är det så??????

varför ska det vara så oträttvist...

Snorar lite sogset ner på mina ludna ben.....

• Nu är jag fruLlan

Liten förresten
    Det där om min mejeriproduktion och stress...

hmmmmm
    du har ju helt rätt i att min kropp nog fortfarande är chockad över det lugna tempo den tillåts ha nu...
    kan det vara orsaken

eller är jag helt enkelt bara en ko?
    intressant....

Svar på tråden Barnkarusellen