• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Piggelin1

Jösses, här är man borta några timmar & så är det massor att läsa ikapp - I'm impressed!

Grymmeväder i Götet idag!! Har haft en kompis med sin bebis på besök - tog en rejäl promenad i solen, hur gött som helst, riktiga vårkänslor!

Tinga, spännande med din bror & svägerskas bebis som är på G!

Telis - skickar en låååång kram - f-n vad du åker på mkt skit & ont etc. Orättvist

Ojdå, många som har "speciella" svärmödrar - min är faktist jättebra. Vi är inte speciellt lika, men hon är väldigt rar & omtänksam (hennes omtänksamhetsgen har sen gått i rakt nedstående led till hennes son ) Vi har lagom mkt kontakt & hon tränger sig inte på onödigt mkt.

MrsB - låter som om du får ta din man i örat & uppfostra honom lite Förstår att du längtar tills att säsongen är över, så att du inte behöver agera lika mkt ensamstående mamma längre...
    Kram!

Nenne - åhhhh, vad kul det är när du är inne & skriver!! Fnissade gott åt kommentaren om din man som nyfödd

• Piggelin1

Lappis - vad kul med Kocklandslaget! Fast jag tror att ni kommer att lyckas med denna ivf & då tycker jag att ni ska boka in Kocklandslaget i alla fall, men för att FIRA!!

På tal om rätt tillfälle att skaffa barn - ja, gäller det ålder, så borde jag blivit mamma klart tidigare, men en inte så oväsentlig detalj ska ju helst finnas i ens liv - Mannen med stort M! Visst, vi kunde dragit igång verkstaden fortare efter att vi träffades (3½ år sen), men vad fasen, vi ville ju leva vuxenliv TILLSAMMANS först med! Resa & ha det BRA, bara vi två! Sen hade vi ju en ofantlig tur, dvs det tog ganska snabbt för oss. Vet inte HUR många ggr jag skickat tacksamhetens tankar till högre makter för detta Det var ju inte alls självklart med tanke på såväl ålder som en saknad äggstock.

Håller förresten på att läsa en klart mysig bok just nu: "Koka makaroner". Mannen fick den av kompisar i somras & jag tror han började läsa den, men det var så mkt pappa-böcker där ett tag, så han ledsnade. Men nu när vi sas är ute på "andra sidan" med Amanda, det är såååå mkt man känner igen! Dessutom utspelar det sig i Gbg, känner igen massor av gator & miljöer som nämns!

• Piggelin1

Imorgon ska vi förresten skriva på kontraktet för huset som vi skrev reservationsavtal för i höstas! Spännande! Enligt papprena blir det inflyttning 27 mars 2009. Perfekt att ha ett år till, inne i centrala stan!

• Lapinette

Piggelin - instämmer i dina inlägg. För mig var det samma sak, hittade bara odågor till karlar förut och de ville jag inte ha barn med. När väl maken dök upp så stack han ju från Sverige. Mamma på distans...njaaaee, kanske inte så himla lockande. Sen hade vi ju ingen aning om att det skulle vara så svårt att få till det, trodde liksom det räckte med ett aktivt sexliv?!

Gällande svärmödrar stämmer din beskrivning in på min också. Det enda som jag och framförallt maken kan bli irriterade på är för att hon är för omtänksam och hjälpsam.

Själv blev jag kvar på jobbet. Skulle ha gått iväg på en grym dancestep när en kund mailade och skrev typ "vi ses imorgon hos oss 15:00, vi blir 40-50 personer". Iiiiiii IMORGON! Jag hade antecknat nästa tisdag. Har redan en presentation på morgonen kl 09.00. Jag brukar alltid förbereda mig väldigt mycket och kolla igenom allt noggrannt nu blir det att slänga ihop den och repetera ikväll. Dessutom 40-50 pers! Normalt träffar jag en grupp, typ 8-10 personer, och dessutom är detta en myndighet som själva gör mycket prognoser och undersökningar. Jag kommer att bli nedlusad med tekniska frågor...hoppas bara de inte har tomater med sig!

På allt detta känns det som om mensen är på gång. Skitbra men kommer den i natt kommer jag inte sova en blund.

• Piggelin1

Oooops, Lappis - låter liiiite stressigt! Fast eftersom jag är helt övertygad om att du är fenomenalt duktig, så kommer det ju ändå att gå fin-fint!! Hoppas att du får sova inatt bara!

• Lapinette

Tror ni jag kan skylla på min nässpray! Min doktor har sagt att man lätt blir förvirrad och glömmer bort saker. Har aldrig glömt bort/skrivit fel datum på ett kundmöte tidigare!

• Liten med Mindre

Heja Lappis - det kommer att gå fint! Vad jag vet om dig så verkar du superproffsig, och kommer att fixa det galant även om det blir blödning ikväll och även om du är mindre förberedd än vanligt.

Piggelin - jag skulle till att fråga vad som hände med huset - men nu vet jag. Spännande och skönt med lagom avstånd till inflyttning. Tanken hinner ju mogna så där lagom fort nu. Och jag skulle inte tackat nej till att sitta i centrala stan heller just nu.

Dags att gosa med pyjamastjejen!

• viktualia

Pip!

Åderpålar i massor till Nenne!

Initiativförmåga till mig själv - MÅSTE släpa mig till gyn... har verkligen mensvärken från hell och borde inse att man inte måste ha det så här.

Annars är jag mest rosenrasande över det inkompetenta företaget som sköter hemtjänsten åt min mormor..... jävla nollor..... *suck*

• Lapinette

Liten - vad mysigt det låter. Önskar jag fick gosa med en pyjamastjej istället för att sitta framför datorn och förbereda en presentation. Men som någon klok människa alltid säger till mig (så förrvirrad jag är just nu, för jag kommer inte ihåg vem), var sak har sin tid. Undrar bara när min "gosapyjamastid" kommer?

Piggelin - flytt, skönt att ha den på behörigt avstånd.

Oj, nu ringer mobilen. Dags för att snoooza lite nedåttjack.

• BrudSommar2006

Zozo, stackare, har du också problem med myrkrypningar, vilken otur!

FruLlan, jag vet inte om jag har massor med mjölk men jag har så det räcker. Det är mest att Iris alltid har ätit bra men så plötsligt är mat inte lika kul.

Vad det gäller simning när man är gravid så minns jag från sjukgymnasten att man skulle passa sig för benrörelserna vid bröstsim eftersom de lätt triggar foglossning.

Svar på tråden Barnkarusellen