• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • BrudSommar2006

Nenne, det du skrev om fotbollslaget osv var det bästa jag läst på länge!

• BrudSommar2006

Telis, trist att ha ont.

Lappis, hoppas att du slipper ha ont i helgen, det går säkert bra i morgon!

Nu är det läggdags, maken är ju borta så jag har en sovande Iris i famnen, måste få upp henna för trappen nu.

• nennesjuttioåtta

helloouu där ute!
    Är det någon som kan tolka mina provsvar? T4 13,3, TSH 2,1 och FSH 3, Prolaktin 300 (när jag kollar på FL säger de att de haft högt prolaktinvärde runt 20, vad fan är då inte det där?!?!?). Säger mig ingenting. Försökte googla men det var inte heller så lätt. Jag har hur som helst en normalkonfigurerad uterus. Ingen citron då, eller? Sen är endometrinet 9 mm, är det tjockt eller tunt...
    Har någon av er koll?

• nennesjuttioåtta

aah, nu hittade jag en norsk länk som skrev att det var hnormalt att ha mellan 300 och 800. Det var ju bra då. Eller så.

• nennesjuttioåtta
    BrudSommar2006 skrev 2008-03-03 21:34:11 följande:
    Nenne, det du skrev om fotbollslaget osv var det bästa jag läst på länge!
    nämen, tack! Vad glad (och lite stolt) jag blir!
  • Lapinette

nenne - fattar nada. Faktum är att jag i princip bara har fått höra om mina tester ser bra ut eller ej, inte vilka värden jag fick.

• nennesjuttioåtta

äh, tänkte att ni var pålästa
    Jag är ju bara så himla nyfiken...

• nennesjuttioåtta

fick tid för spolningen idag. Det blir i mitten på april! Jag ätr laddad och supertaggad!

• Lapinette

Superbra, spola och försök att få till en insemination. Om maken simmare är lite trötta är det absolut ett bra botemedel.

• Nu är jag fruLlan

Hej hopp i tråden

Va??????

Inga applåder

Liksom BS så hade jag problem emd att komma in i tråden i går kväll. kanske pga av att jag skrev maratoninlägg på inlägg. Jag blev kanske blockerad....

Nåja jag hade skrivit ett långt inlägg om favoritämnet sömn men det försvann
    jag får vel lov att plita ner det igen när jag får tid.

BS: hmmmmm
    helt plötsligt ointresserad av mat... är det sen hon var sjuk? har hört att det kan hända. Jobbigt hoppas det vädner snart.

Nenne: KUL att se dig i tråden. Alltid en frisk fläkt! Härligt. Men jag tror inte att du (som många ) riktigt förstod vad jag menade med välkommen inlägget...
    Men det verkar vara ganska svårt att förstå... och jag orkar inte riktigt förklara mer heller....
    Så skiiiit i det.

Du har ju iallafall rätt i det du skriver om att vi tycker om varandra osv. Resten skulle jag kunna opponera emot just pga av vad jag menade från början....

Men....

det är ingen ide att tjata med en kulla
    så jag ger upp och skickar iväg en blöt puss som jag hoppas landar mitt i planeten

Det är bara att inse att FruLlan är en svårförstådd varelse...
    kanske för att jag är så lång
    eller så långhårig....
    eller för att jag trillade på huvet när jag var liten...
    vem vet egentligen.

MEN en sak vill jag göra klart. jag har på långa vägar absolut INTE glömt bort hur det kändes att kämpa för att bli gravid. Vilket enormt helvetes-helvete man hamnade i när mensen kom osv.
    ABSOLUT inte!!!!!!!

Det är skälet till att jag fortsatt att smygläsa lite då och då och faktiskt kommit in och hurrat och jublat när jag uppfattat ett pluss.
    Så det så!!!!!
    Men jag har nog missat många.

Sen tycker jag att det var dumt att kalla borren för en A bebis.
    För det finns bara en sorts bebisar och det är toppen kalas underbara bebisar och det omfattar ALLA oavsett sov elker ätvanor. Samtliga bebisar är bäst sen kanske det möjligtvis är så att vissa bebisar fått rutiner som passar dom bättre än andra bebisar. Men alla bebisar är emd i A laget så det så!!!!!!

Idag har jag ägnat mig åt att sy kalikå-dockor/figurer till borren.
    Himla skojigt faktiskt.
    Tänk att fruLlis skulle utvecklas till att bli en helylle tomtekärring och sitta och sy.
    ha ha ha

det trodde man vel aldrig

Svar på tråden Barnkarusellen