• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Mrs  B

Usch nu blev jag deppad igen över det här vädret, för att byta ämne helt plötsligt......

Solen har strålat hela förmiddagen så då tänkte jag att vi äter lite mat, lägger Malte i vagnen och sen går vi ut och cyklar, men tji fick jag.....
    Nu öser regnet ner och det är grått och trist!!!!
    Buuuuuuuu

• nennesjuttioåtta

hmmm. när min man var nyfödd gick stolta svärmor på stan och träffade en tant som böjde sig ned och kikade på underverket och sa" Ja, inte vet jag om han var så söt direkt, men det är väl så där de ska se ut".

• Mrs  B

Nenne

Men vad i all friden svarade hon?????????

• nennesjuttioåtta

jag tror hon blev mållös (första och enda gången, hahaha)

• nennesjuttioåtta

här är det uppehåll och snön ligger fortfarande kvar. det blir åtminstone lite ljusare!

• nennesjuttioåtta

mugglan, förresten, vi har väl alla våra grejer som vi tycker är jobbigt som vi trots allt borde glädja oss för? Jag gnäller ju över detta med frånvaro av barn trots att jag i alla fall har någon att vilja få barn med. Och jobb. Bor fint. Många vänner.... Men en tankeställare är ju alltid bra (fast jag vet inte vad det var jag skrev som gjorde att du fick dig en). Var inte rädd att gnälla över vagnandet (även om jag inte tycker att du gjort det!)!

• Lapinette

Själv har jag hittat en bra tröstklapp till mig och maken om även denna IVF misslyckas. Funderar på att boka in oss på en kväll med kocklandslaget. De huserar ju där vi hade vår bröllopsfest och det skulle passa ihop med att fira 2-årig bröllopsdag dock 11 dagar för tidigt men det måste väl funka ändå?

Telis - trist att det gör så ont! Sticker inte du iväg och skidar snart?

Angående födelsedagar så fick jag en urbota dum kommentar från hon som är HR hos oss när jag talade om att vi skulle göra vår första IVF. OM den hade lyckats skulle det ha blivit BF i början av augusti och det tyckte hon var mycket osmart, att gå höggravid hela sommaren. Vad fn tänker folk med ibland?! Bara för att man gör IVF så går jag ju knappast och väljer bra "födelsedatum".

• Zozo

Lappis - suck! Folk är bra dumma ibland! (även med tanke pa att sommaren är vad den är i Sverige) Shit! Jag menar, bestämmer man verkligen sin graviditet efter arstider, i den man man nu alls bestämmer den? Jisses, jag ska ju, om allt gar vägen, ocksa ga genom hela ja-a sommaren, men who gives a sh..t?!

• nennesjuttioåtta

ja, och om man går höggravid mitt i vintern så tycker folk att det är dumt för då finns inga ytterkläder som passar ändå, och man kan väl inte köpa en ny jacka som man bara kan ha i någon månad.
    När fan ska det passa omvärlden att man är gravid???

• Lapinette

Zozo - när man väl bestämt sig för en IVF så vill man bara dra igång "skiten" så fort som möjligt...innan man blivit infertil och så får man höra sådana kommentarer. Denna gång har jag valt att nämna ÄP-vecka för endast några få för att slippa få just dumma kommentarer eller frågan "hur mår du" varje dag från HR-kvinnan samt min mamma. Vet att dem bara vill väl men fn vad jobbigt!!!

Svar på tråden Barnkarusellen