• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Tinga

Mrs B - jotack, min "tvillingmage" mår alldeles utmärkt! Jag kan känna lite svaga rörelser därinne, och det är mysigt. Magen syns ju dessutom rejält nu (ingen som tror att jag ätit för många fastlagsbullar längre ), så nu vågar folk på jobbet kommentera också, och det är kul. Dessutom har jag hittills nästan fått enbart glada och positiva kommentarer när jag berättar att det är tvillingar på gång, och det glädjer mig (alltså hade de där dumma tvillingböckerna fel - man får inte alls bara negativa kommentarer).

Apropå den här diskussionen om hur "mat"magen mår kan jag såga att mitt problem är det motsatta; här är det trög mage som gäller. Och då har jag ändå inte börjat med järntabletter än! Hittills har jag iallafall fått hyfsat resultat genom att äta psylliumfrön, katrinplommon och päron, som alla ska ha en "lösande" effekt, och jag försöker att dricka så mycket jag kan och även att röra på mig, eftersom motion också har en positiv effekt på matsmältningsapparaten.

• Zozo

jaha, da är det nog det da; började fundera pa om det var nagot annat som spökade. Sista veckan har jag vaknat nâstan varannan timme.. Suck!

Nattson skrev 2008-03-03 11:19:26 följande:
    Zozo, jag drömde mardrömmar hela nätterna i början, men sedan gav de med sig. Fast jag sover inte så bra för det, och gjorde det inte i början heller. Vaknade ofta osv.
  • nennesjuttioåtta

jaa, och Sweetan, tack för peppen med inseminationen, jag känner mig taggad som FAN!
    men jag tror också att vi kommer att fixa det själva den här omgången eftersom vi förut sa att vi inte ville ha decemberbarn och eftersom jag då ska tänka för mycket på att jag inte FÅR bli gravid så kommer det definitivt att ta.

Men samtidigt är jag lite fööör nyfiken på spolning, insemination och annat som ingen annan bland mina vänner har gjort. Heheheh, vem vill inte vara speciell.

Men med tanke på allt bastubadande vi gjorde i helgen så är nog de som inte var trötta och fula definitivt totalt avsupna. Hur fortplantar sig våra grannar i öst? Är det därför som Finland inte har så många invånare?? Har någon forskat på detta?

F ö har jag åkt skoter i helgen och njutit av tystnaden (ja, inte när man kör då) i Härjedalens djupa skogar. Nästan 1 meter snö och faaan vad vackert det är med all snö på granarna. Sen har jag även provat på att köra traktor och skotta snö med skopa men det var lite läskigt för jag höll på att svänga in skopan i ladan.

• Telemarkgrrl

Tinga, oh nej då, jag blev inte upprörd på något sätt! Det var nog mest Omsans inlägg som gjorde att jag blev lite förbryllad över vad jag har sagt egentligen (eller vad jag har fått er att tro ). Man börjar ju undra hur schizofren man kan vara egentligen utan att märka av något själv.

• nennesjuttioåtta

Telis
    hahaha *bugar*

Läste dessutom "På picken" och skrockad lite tokroligt åt ditt Hegerfors-inlägg.

• Zozo

Tinga; min syster har tvillingar och det var verkligen jättekul. Ok, hon blev stor som ett hus och fick bli liggande sista manaden eller vad det var, men annars hade hon en supergraviditet (spydde inte ens en enda gang). Det blev kejsarsnitt för henne (men det hade eg inte ens med tvillingarna att göra - hon fick det med sin förste med) Det var lite mer tröttsamt kanske att amma med tvillingar men annars är det ju toppen med tva; helt olika är de bade till utseende och personlighet. underbara pojkar!

• Telemarkgrrl

Grattis till koko i efterskott och lycka till till Cicci på resan! Både med Victor och den andre sängkamraten!

• Zozo

Och vad farao är det för fel pa decemberbarn da???!! *surar med armarna i kors*
    (Zozo födelsedatum 15/12..)

nennesjuttioåtta skrev 2008-03-03 11:27:32 följande:
    eftersom vi förut sa att vi inte ville ha decemberbarn
  • _koko_

FAAAN, Nenne, nu känner ju jag mig påhoppad och jag som var så glad nyss!!! Grymt grymt, sa grisen.

BS - Som jag skrev lite snabbt förut, grymt jobbigt att bryta ett sånt mönster, skickar så mycket styrka jag kan till dig. Har tänkt en del på sånt eftersom man ska följa dem i början - tänk om han aldrig kommer vilja sova nån annanstans än i vår säng osv, men det är nog individuellt helt enkelt.
    Just nu sover han i babyskyddet och jag fattar ingenting. Igår slog han rekord med hästlängder när han sov först 5 timmar i sträck på eftermiddagen, och sen 3 timmar till på kvällen!!! Och sen sov han bra inatt också! Verkar som att miniformen gjort underverk!!! Tack snartis, cicci och FruLlan som jagade iväg oss till apoteket!

Tusen tack för alla gratulationer!! Japp, jag passerade 30-sträcket igår!
    Frejis - Ingen kris här, tycker mest det är skönt faktiskt. När man som jag jobbar mest med äldre och i en mansdominerad bransch känns det som att jag äntligen fått lite auktoritet, fånigt men sant faktiskt.

sweet - Självklart skämmer man bort sina kissar, vad ska man annars ha dem till? Och de vill ju gärna ligga högt, så det låter som att ni är inne på rätt spår.

Nu ska här visst ammas.

Svar på tråden Barnkarusellen