• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Nattson

Hej MrsB, vad skönt att dopet gick bra och att det löste sig med maten tillslut.

Jag har en fråga till dig: Kommer du ihåg när din mage började krongla när du väntade Malte? Hur började det?
    Förra vardet som om jag hade magsjuka varannan dag ungefär... ingen höjdare alls. Så jag började fundera om det kunde vara något liknande det du råkade ut för?

Grattis i efterskott Koko!!

• Mrs  B

BrudSommar

Jag äter redan b12 eftersom jag har brist på det sen ett par år tillbaka. Tar en vitamintablett om dagen för att hålla mina värden i skick. Detta kanske gör att mina krypningar blir färre????

Järnbrist har jag aldrig haft, men folsyra har jag inte kollat upp vad jag vet.

Ska börja träna snart också så då kanske det blir bättre.

Här är vädret kanon idag, solig och fint. Du får komma hit istället så kan vi ut och gå tillsammans med barnen.

• Zozo

Ah tvi, du ocksa?
    Jag har haft rastlösa ben (fast det sitter i fötterna pa mig) sedan jag var liten. Mamma har det i benen. (Det är delvis ärftligt) Mamma tar medicin för det sedan nagra ar och det hjälper ibland iaf (en neddoserad variant av Parkinsonmedicin är det som änvänds).
    För mig hjälper inte fysisk träning, järn-, Magnesiumtillskott eller vad de nu kan hitta pa. Det är vâldigt olika fran person till person. Det är ganska vanligt att man far rls under graviditeten, men da försvinner det oftast efterat.

BrudSommar2006 skrev 2008-03-03 10:06:45 följande:
    Jag tror faktiskt att mitt myrkryp är här för att stanna, mamma har det också och det är ju ärftligt. Restless Legs Syndrome - www.rls.nu. Beror visst på att man har för lite dopamin, kan tydligen medicineras eller om man har tur kan man klara sig med fysisk träning och tillskott av järn, folsyra och b12. Har inte kommit så långt att jag vill äta medicin för det än.
  • Mrs  B

Nattson
    Ja, det var skönt att dopet gick så bra som det gick. Har en del över av maten, så idag blir det mumsiga rester till middag. Gott!!!

Jag hade ca 3 månader kvar med Malte när min mage började krångla.
    Jag trodde jag hade fått kräksjukan första gången, för det var samma symtom. Diaréer, illamåender, sura uppstötningar/rapningar, frossa, spydde framåt natten och sen svimmade jag av. Min pappa fick komma och hjälpa mig mitt i natten eftersom min man var iväg.

Två veckor senare åkte jag på det igen, var "frisk" i en vecka, åkte på det igen och sen hade jag det var tredje var fjärde natt. Samma symtom hela tiden.

Hur långt är du kommen nu då?

• Zozo

Zozo= BF 20/9 2008

Mrs B skrev 2008-03-03 10:00:45 följande:

Har vi några ändringar och tillägg???????Pirr! = BF 27/3 2008August = BF maj 2008Start september = BF 22/5 2008Clownis= BF 23/6 2008Junilejon= BF 7/7 2008Nattson= BF 17/7 2008Sweet= BF 20/7 2008Victory= BF 27/7 2008Tinga= BF 31/7 2008MWS= BF 31/8 2008 Zozo=
  • Nattson

MrsB, tack för info!
    Jag är i v21. Mina tarmar började bråka redan v6 med att svälla och göra jätte ont. Men har lugnat sig tills förra veckan då det var diarré varannan dag. Har inte mått illa eller så men varit matt och lite snurrig i huvudet till och från.

• Zozo

Nattson, jag är bara i vecka 12 men min mage är totalt i uppror sedan flera veckor.

Nattson skrev 2008-03-03 10:50:08 följande:
    MrsB, tack för info! Jag är i v21. Mina tarmar började bråka redan v6 med att svälla och göra jätte ont. Men har lugnat sig tills förra veckan då det var diarré varannan dag. Har inte mått illa eller så men varit matt och lite snurrig i huvudet till och från.
  • Tinga

Ojdå, här var det mycket att läsa; har inte varit inne på hela helgen. Hetsiga diskussioner också, visst! Vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig i debatten; jag har ju varit med "mittemellanlänge" och räknas väl inte till de ursprungliga "stammisarna", men har varit flitig sedan jag började skriva i april och har ju följt tråden sen den startade. Hur som helst, det var väl egentligen en parentes, men jag håller med i både det Piggelin, Sweet och BS skriver, när det gäller folk som kommer in och bara skriver ett enstaka inlägg, med många veckor emellan. Och Frullan, det är klart att man räknas och är välkommen i tråden även om man har ett A-barn som sköter allting perfekt, men om man i princip bara skriver hur bra man själv har det, utan att kommentera något om hur någon annan har det, vare sig de(n) andra har det bra eller dåligt, blir det lite som när någon bara skriver när de har plussat. Så känner jag iallafall, trots att jag inte ens har några barnproblem att skriva om ännu.

• Nattson

Zozo, visst är det jobbigt när magen är i uppror! Hoppas att det går över för oss båda!

Svar på tråden Barnkarusellen