• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Zozo

Grattis koko.. hade visst missat att du hade födelsedag!

• Tinga

Telis - inte helt lätt att uttrycka sig i skrift alla gånger. Tydligen inte ens när man har det som sitt yrke!

Zozo - det där med att bli stor som ett hus är egentligen det enda som oroar mig med den här tvillinggraviditeten, och hittills har allting gått som på räls, bortsett från den här begynnande foglossningen. T ex mådde jag ju inte alls illa i början, trots att man tydligen ofta mår "dubbelt" så illa när man väntar två, för att det är större hormonmängder i farten.

• nennesjuttioåtta

grattis Kokisen! Oj, jag ska genast hoppa av dig, märkte inte att det var dig jag satt(e) på. Men jag väger inte så mycket så jag tror att det gick bra *borstar lite*

Hoppas du hade en tokbra födelsedag!

*blåser i krulltreumpeten*

• Zozo

Tinga; japp, men som sagt, syster yster madde tex inte illa alls, varken med förste pojken eller med tvillingarna, sa det "maste" man inte heller Det var nog foglossning som gjorde att hon fick vara sängliggande sista manaden. Sedan kom de en manad för tidigt (men det gjorde fôrste polken med). Syster hävdar att det är för att hon är sa effektiv.. *fniss*

• _koko_

Tack zozo å nenne! Men nu kan vi gå vidare till andra nyheter.

nenne - Jag märkte nog att du flörtade med mig den där gången på anglais, men jag trodde faktiskt att du skulle kommit över det vid det här laget...

• _koko_

Tinga, tycker det är så coolt att du ska få tvillingar!!! Nu har vi verkligen snart alla varianter i tråden!

• nennesjuttioåtta

åååh koko du... Jag kämpar men det är svårt. Tar du dessutom på dig ett par arbetarbyxor med reflex så går jag upp i brygga!

• nennesjuttioåtta

Tinga
    hahha, jag är allt lite avundsjuk på dig som ska få tvillingar och håller alla tummar och tår för att jag också ska få fler på en smäll, när man ändå är på smällen.

• nennesjuttioåtta

zozo
    det är inget fel på decemberbarn, förutom att vi är snåla och funderar på hur man överlever julklappar och födelsedagspresenter på samma gång! min pappa är född 30 december och han fick gå med de som var födda året efter. Men det där har vi redan diskuterat. Och hemma är det inte längre några betänkligheter om det skulle hända.

• nennesjuttioåtta

Mrs B, skönt att dopet gick bra! Hoppas du får pusta ut nu (om det hinns med). Är inte säsongen slut snart så att du får lite mer hjälp med familjebestyren? Kanske dags att säga upp sig från projektledartiteln... Hoppas att det ordnar sig!

Svar på tråden Barnkarusellen