• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Nu är jag fruLlan

Och grattis Cicci

FFFFAAAAAAAAAAAAAAN vad skönt

Åh vad jag blir glad om ni äntligen får ordning på era nätter!!!

Ha ha ha
    älskling snartis! KUL att se dig här. Ska kolla mailen sen!!!!

och sweeeeetttttannn:::::

ska kommentera ditt inlägg senare.

Men kan säga att jag blev så sjuuuuuukt glad över det du skrev.
    Och jag blev så sjukt glad över att du är en sån ENORMT underbar person!!!!!!!
    Har nog hållt lite koll på dig genom flingan också

men som sagt återkommer om att kommentera.

Ville bara skicka pussar och kramar till dig i massor där över atlanten!!!

Sen måste jag läsa in mig på dina UL för att veta exakt vad som pågår...

Återkommer
    Nu måste jag bara få i mig lite frukost.

Vi tog sovmorgon alla tre i morse
    såååååå skönt!

• FruCicci

Heeej Snartis och Frullan!
    Va? Vad det Kokosen idag? jag fick för mig att det var hon i torsdags och gubben idag. OJ... hmmm

GRATTIS KOKOSFLINGAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oliver är då en rejäl unge Snartis, fasen alltså! Tänk om man hade det så Victor har 3 tänder förrästen, han har fått en uppe nu, men det kanske jag sa i fredags?

Nu ska jag tvätta!

Frullan: Jag tyckte Sweets inlägg var kanonskrivet, nästan som om jag hade skrivit det själv Håller med fullständigt!
    Du är go du Sweet och väldigt ödmjuk! PUSS

• BrudSommar2006

Koko, grattis, grattis!!!

Cicci, JISSES!!!!!!! Jag är så avundsjuk så jag vet inte till mig!!! Fast jag har fått sova förhållandevis bra två nätter i rad nu och har bara ammat två gånger, sedan har hon dessvärre vaknat sex men ändå.

Snartis, kul att det framskrider som det ska med bröllopsplanerna trots att du blivit av med en del bra-att-ha dokument! Tänk om Iris var lite mer som Oliver och ville sluta amma hon också men näh!

Nu ska vi iväg och handla, här har det annars varit storstädning idag, behövdes.

Imorgon åker maken dessvärre iväg till London så nu blir Iris och jag ensamma igen. Jaja, kan inte hjälpas.

Trevlig resa Cicci, om jag inte ser dig här i tråden igen senare idag!!!!

• BrudSommar2006

MrsB, hur har det gått med dopet?

• Frejis

Sweet - det är klart att ni ska skämma bort Lipton, det är bland det roligaste som man kan göra med/för sina husdjur. Själv köpte jag en leksak till Ninja som han kan krypa in i (det sägs att kaniner gillar det), men han vill inte det. Hm, tror Ninja att han är en människa då? Möjligheter finns...

Grattis till bebisens rörelser i magen, det måste vara en häftig känsla!

Vi har pratat lite löst om att åka till USA, men vi får se om det blir av. Börjar bli dags att planera sommaren snart

Brudsommar - "myror" i armarna, vad beror det på? Undrar som Sweet om du vet ifall det kommer att gå över eller om det blir permanent? Det låter besvärligt.

Vänner - när jag såg dig tyckte jag spontant att ditt hår var väldigt fint, men glömde så klart bort att säga det.

Håller fullständigt med om det som du skriver gällande det senaste i tråden. Det var en jättetrevlig brunch och jag hoppas verkligen att det kommer att finnas fler tillfällen att träffa dig, Muggles, Piggelin, Pirr och andra!

• Frejis

Koko - grattis i efterskott! Ingen kris?

• Snartis

nu är middagen i ugnen och en del inbjudningskort klara...

Cicci, underbart att Victor sov så bra inatt
    Ohhh ja såg hans fina tand där uppe, ännu mer att bita mamma med ahhahaha
    Usch snart ligger du på en sandstrand och gottar dig, lite avis på dig när man tittar ut på REGNET
    Ni får ha det så jätteunderbart på resan och lapa lite sol för mig oxå!
    Hör av dig när du är hemma igen så träffas vi igen
    KRAM

Kokos, Jättegrattis igen!!

Sweet, du skriver så himla bra, sätter ord på vad alla menade här inne
    Sååå kul att du känner rörelser, först då man verkligen kände sig "riktigt" gravid tyckte jag. Var in i galleriet och kollade foton, vilken söt kisse Lipton är!

BS: förstår verkligen att du vill trappa ner på amningen eller snarare sluta. Har Iris någon snuttefilt eller annat som hon sover/känner sig trygg med?

Jag har kört "Snutte-metoden" med lillkillen, från det vi var på BB så har vi använt en snutte som jag använde när han sov,ammade,låg i vagnen mm. Nu är han helt trygg och kan sova var som helt så länge han har snutten.
    Köpte flera stycken så man an tvätta dem imellanåt

Nu är det matdags....

• BrudSommar2006

Snartis, jag har inte fått tillbaka mensen än, våtmark kom det lite för en månad sedan och då tänkte jag att nej, kunde den inte hålla sig borta ett tag till och, falskt alarm, det har den gjort tack och lov.

Vi har försökt med snuttefilt, snuttekanin och nappar av olika sorter men ingen tur än.

• Nu är jag fruLlan

Ännu ett grattis till kokosen

det kan man ju inte få för många av eller hur!!!!

och lite applåder för det var ju det jag ville ha när jag kom eller hur var det nu igen

ha ha ha vässar mina huggtänder lite till

måste bara kommentera liknelsen med att komma in här en gång och vråla att man plussat och att komma in här en gång som "gamling" och säga att tillvaron är kanon.
    Är det verkligen samma sak?????
    Kan förstå vad ni menar men helt samma sak kan det vel ändå inte vara.

och för att dra det till sin spets. Hade ett enstaka inlägg från en gamling varit mer värt om man kommit in och skrivit att allt är elände, inget fungerar. Ungen varken äter, sover, rapar eller bajar i blöjan. Är man mer välkommen då?

För lite är jag inne på samma linje som snartis tar upp. Att har man en bra tillvaro där allt fungerar och inget direkt elände att rapportera om .. ja då är ens inlägg inte lika välkomna.
    Eller??????

Lite trist om det skulle vara så att det bara skall ältas problem och inte även glädje åt barns utveckling och tokigheter.

men men nog om det.

GRATTIS KOKOS

vill hjula en liten skvätt för att riktigt gratulera...

men jag kan INTE hjula , så jag skiiiter i det då

men jag ska dricka lite bubbel för dig. Finns en del kvar i flarran sen ig¨r.

FruLlan slocknade nämligen i soffan innan det var slut. SAåååååååå skönt att ligga och mysa med maken i soffan att jag bara inte kan hålla mig vaken

Sen att jag hade varit en snabbis på kalas för en kompis innan... ja det spelade nog ingen roll

• Nu är jag fruLlan

Just det sweeeetan

Alltså känner mig otroligt förvirrad.
    Är det risk för något "fel" eller vad man ska söga på knörveln i din mage.
    Hmmmm vad har "den" för arbetsnamn förresten. JR
    fast så klart ni bor ju inte i Dallas
    Letterman kanske
    ha ha ha

Fölåt ...

snurrade iväg igen

harkel åter till allvaret.

Vad har jag missat.
    Känner mig lite orolig nu.

Får ta och maila till dig istället tror jag.

SKÖNT att korten snart är klara snartisen! skönt!
    Vad blir det för middag?

Svar på tråden Barnkarusellen