• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Piggelin - ja, kanske borde jag sätta in en ny bild i galleriet måste bara få till ett foto först. Hr precis tvättat håret och det känndes superkonstigt! Men man vänjer sig. Hur går det med ditt hår? Har för mig att det blivit bättre efter födseln.

• Telemarkgrrl

Förresten, det där med att man bara får skriva positiva inlägg här är lite roligt. Jag har väl aldrig något positivt att berätta här inne?

Idag tex är jag hemma med influensa, jag har rethosta, ont i halsen och ont i hela kroppen. Så jag missar både brunch med kompis jag inte sett på evigheter och middag ikväll hemma hos bästaste kompisen där vi skulle prata ihjäl oss om vår skidresa nästa vecka.

• FruCicci

Piggis, jag åker redan på måndag!!!!!!!!!
    jag är så pirrig i magen så jag vet inte vad jag ska ta vägen. Jag är inte kolk! Det sjukaste är att jag ska dela säng med en gift karl!!!!!!!!!!!!!! Jag känner honom lite iaf! Men tänk! Blä, Victor får ligga i mitten Han är VD för ett företag därnere, svensk från Götet, hans fam är kvar i Sverige o han reser mkt i mellanöstern, så jag ska ha hans rum (masterbedroom) nu när han reser, men alla nätter och dagar under min vistelse reser han inte!
    Men men... sen har han lånat ut gästrummet till en annan tjej, han ställer upp åtminstonne, så det kommer bli en skön kollektivkänsla! Ala 70 tal kanske!

Oms, japp, jag tycker faktiskt att jag är rätt cool själv nu, men jag är verkligen nervös, som Mugglan skrev så är det ju inte riktigt "jag", jag kör ju alltid på, men nu är jag lite nervig... det är liksom bara 2 dagar sen åker jag...

Hur som helst!
    Nu måste jag iväg och shoppa allt från solkräm och solhattar till gröt....

Kramar

• Telemarkgrrl

Lappis, din nya frilla är säkert störtsnygg. Jag är lite avundsjuk på dina lockar, mitt är ju spikrakare än spikrakt.

• Lapinette

Telis - trist att vara sjuk! Krya på dig och ta och kryp ned i soffan med en bra film eller bok. Själva ska vi ta oss ut i regnet för jag hade sen tidigare bestämt att göra expedition Odenplan. Går så sällan runt i affärerna häromkring.

• Piggelin1

Jag är också lite avis på din frissa, Lappis!! Fastän jag inte sett den ännu Men det låter precis så som jag skulle vilja se ut, även om alla i omgivning för tillfället hela tiden påpekar att just jag passar så himla bra i kort hår.

Tack för att du frågar om mitt hår förresten - det växer så att det knakar & är tillbaka i sin supertjocka kvalitet!!! Måste faktist snart klippa mig igen!! Känns nästan som om jag glömt att jag i princip var skallig ett tag Hoppas, hoppas, hoppas verkligen att alopecian är borta för måååååånga år framöver! Det kan ju komma tillbaka om en månad eller om tjugo år eller aldrig. Men jag tror iaf att OM det händer, så hann jag liksom vänja mig vid mitt "öde" som skallig. Skulle vara tufft, helt klart, men inte lika jobbigt som innan & nu vet jag ju vilka grymmeperuker det finns i äkta hår, som man kan slinga etc.

• Frejis

Cicci - hm, resan låter onekligen äventyrlig *bra med lite insikter i det hela, jag måste ha läst väääldigt selektivt*. Ska inte säga att du klarar det *kan bli irriterande att höra det jämt*, men jag tror att det kommer att gå bra.
    Väntar redan nu på en reserapport

Telis m fl ang positiva och negativa inlägg - Mitt problem har snarare varit att jag inte har någonting relevant att berätta överhuvudtaget. Den största nyheten är väl att jag har kissat på ÄL-stickor i februari igen, det måste väl vara intressant läsning för er men jag försöker hänga kvar och skriva i alla fall ett inlägg i vecken. Hoppas att jag får barn någon gång, egna eller adoptiva, och då kommer jag krypande och tiggande efter hela mammagänget i stället. Nu läser jag era inlägg från mitt perspektiv, men delaktighetsgraden har väl varit lite så där.

Hua, Frejis är klar med sin bikt Dags att gå ut i regnet, vilket helgväder det är idag i Stockholm.

Ha en skön dag!
    Kram

• Piggelin1

telis, vad trist att du är krasslig & missar middagen med bästaste kompisen Ni får ta igen det under skidveckan!!

Cicci, vad kul!! Själv bokade jag en flygresa (bonuspoäng) häromdagen, till Amanda & mig till Östersund i maj, mellanlandning på Arlanda. Inte alls lika spännande & exotiskt, men lite pirrigt är det ändå! Men vet ju att det kommer att gå alldeles ypperligt Första gången är alltid lite pirrig, oavsett vad det gäller

• Oms

Frullan - håller med lite i vad piggelin skriver i sina två exempel - fast jag gjorde en liknelse m ngn som flyttat hemifrån det är ju inte så att alla vi andra har hur mkt tid som helst vi heller och därför skriver vissa mer o vissa mindre, så är det men vi fösöker iaf skriva minst ngn gång i veckan på så sätt kan man hålla sig a´jour och man är oxå bland dem som man läser o kommenterar i tråden. Jag ser gärna att du skriver oftare - du mfl ÄR saknade!

nu kan jag bara tala för mig själ men av alla sidor på nätet så prioriterar jag BT *"våra" 2 trådar"* samt mina trådar på FL samt min mail - det är det jag hinner med. jag tycker att det här är den mest givande o lärorika tråden som finns!det är lika kul att läsa om Moas o Iris fram o baksteg som det är o läsa om Lappis o Tubbies jakt på ägg o kliniker - för att bara nämna några!!

• _koko_

OJ! Här gick det vilt till! Både missförstånd och meningsskiljaktigheter verkar det som...
    Jag tycker också att det är tråkigt att man inte får så många svar när man kikar in här, men jag förstår att det är så när man är här så sporadiskt som jag. De som bryr sig säger hej, de andra gör det inte, så enkelt är det nog tror jag.
    Jag skulle vilja skriva oftare, men med en son som fått för sig att man inte kan sova längre än 20 minuter på dagtid om inte mamma ligger bredvid är det lite svårt.
    Sambon är och köper miniform och på måndag börjar sovträning (ska bara bestämma hur det ska gå till först ), så vi ska nog få ordning även på dagsömnen. På natten sover han perfekt fram till kl 6, sen ligger han och gnyr och pruttar i flera timmar, stackarn.
    Nog om det!

Såg att det var något med sweets UL, måste leta reda på det inlägget!

Muggles - Du skrev tidigare i ett svar till mig att barn alltid skriker av en anledning och det stämmer nog. Conny har nog varit väldigt lätt-tydd tidigare, men det kanske är så med nyfödda. Nu utmanar han oss mer kan jag säga.

Nenne - Du HAR ju varit med på en träff!! Du var lite avvaktande och iakttagande då, men jag såg nog glimten i ögat på dig!

Lappis, Frejis o Telis - Följer er resa med glädje och sorg och önskar mer än allt annat just nu att ni ska få lyckas.

Cicci - Ha det så roligt i Dubai och tack igen för fina bodyn, we lööv it!

Snartis & FruLlan - Puss på er!

Nu är det visst dags att byta bajsblöja!

Svar på tråden Barnkarusellen