• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Liten med Mindre

Hej tjejer!
    Lappis - känner igen det där att jag nästan tjattrar mer här än med "gamla" kompisarna. Fast just nu tjattrar jag inte så mycket med någon - utom babyjoller med Mindre då... Snacka om intelektuellt utbyte.

Lilltjejen vill inte sova långpass längre. Trist eftersom jag inte hinner sova då heller. Men, jag försöker lägga mig till med lite coolare attityd à la Cicci och försöka ha kul fast jag är trött. Lär ju få vara trött ett tag framöver, och hur kul är det att älta det hela tiden...

Om ni undrar vad mammarollen handlar om så kanske denna lilla trudelutt kan roa:

Och nu ska jag skaffa mig lite fika till den ständigt hungriga magen, så att jag kan göda den ständigt hungriga bebisen. 5 kg tangerade hon på BVC igår, strax före 8 veckorsdagen.

FIKADAGS!

• Nu är jag fruLlan

Hejsan tjejer
    Måste bara gå in och kommentera lite. Inte så kul för jag gör det för att jag känner mig ledsen.

Jag skrev ett inlägg förra helgen som handlade om hur jag och borren har det nuförtiden OCH så skrev jag även att det är tråkigt att man inte riktigt känner sig välkommen i tråden längre. En känsla som jag har delat med ett par tre andra "gamlingar" i tråden.
    Och jag var sedan inne nån dag senare och blev så glad över att flera skrev att jag inte skulle känna så. Jag skulle verkligen kommentera detta (svaren) och skriva lite mer och bla annat svara på litens fråga om sovtips osv. Men jag har inte hunnit.

Jag har så fullt upp hela tiden med olika aktiviteter och sitter aldrig framför en dator plus att jag varit på landet där jag inte har någon dator. Så det hela blev inte av.

Så idag så fick jag höra av några jag umgås med härifrån tråden att lappis hade skrivit att jag varit inne och skrivit ett surt eller otrevlig inlägg eller vad du skrev. ingen av dessa tjejer hade tyckt att mitt inlägg var otrevligt eller surt och det var heller inte min mening att vara.

Så jag blev faktiskt ledsen över att uppfattas så. TRist att du tycker at jag är en "surkärring" lappis. Jag var inte alls sur och det är ju trist att uppfattas som så då. Känslan av att inte vara välkommen bestod i att de få gånger man kommit in och skerivit något här på sistone så har ingen ens kommenterat det. Man har varit helt osynlig. Men sur har jag inte varit över detta och det var inte meningen att mitt lnlägg skulle ge sken att jag var det heller.

Usch jag vet inte varför jag känner mig så ledsen över detta nu. Kanske för att jag kände mig så glad när folk skrev att jag absolut ska känna mig välkommen här. Det fick mig att känna att jag kanske skulle försöka komma in lite oftare. Men det känns ju inte som någon ide nu när jag ändå bara uppfattas som sur
    usch inte alls någe kul.

förlåt

Så sorry alla som uppfattat mig som sur

Men jag måste bara skriva ett par kommentarer innan jag försvinenr.
    UNDERBART att se Nenne i tråden igen. Du är en såååån underbar energikick gumman!!!!! Bara den bilden du har som sybol gör e glad tilloch med.

Vickan: både nytt hus och nytt jobb.... nu är det verkligen bara bebben kvar
    grattis gumman.

Liten: hade en del synpunkter och tips om sömn, kanske kan ge de nån gång.

telis: återigen såååååååå leden för din skull.

Zozo: så underbart att se min gamla häxkompis åka kvast även i denna tråden. Och nu även på tjocken!

Cicci, snartis och kokosflingan. tack för idag. lika trevligt som alltid. Älskar er tjejer.

• Mrs  B

Äntligen är vi klara med våra saker för idag!!!!!!

Maken kom hem strax efter mitt inlägg så där hade han tur, hann inte bli alltför sur på honom.
    Tre mataffärer stod på listan och sen blev det "Det gyllene M:et" på väg hem. Var hemma en timma sen blev det stan för mig och Malte och hämta bord och stolar för maken och Max.

Jag har gjort som Lappis idag, varit och klippt mig och det var sååååå skönt. Mamma gick en runda på stan med Malte och jag fick vara hos frissan alldeles själv. Vilken lyx det är!!!!!!!!!!
    Kände mig som en ny människa när jag gick därifrån, nyklippt och med plattat hår (har annars självlockigt hår).

Nu är borden och stolarna iordning och klara för söndagen. Maken och Max är på hockey, Malte sover och jag kan andas lugnt igen..................

Jag bara är just nu och NJUTER för fulla muggar!!!!!!!!!!!!!

Tinga
    Maken och jag har den diskussionen om hushåll och barn ungefär nu vid denna tidpunkt varje år tyvärr. Jag har då tröttnat på att han aldrig är hemma, han skärper till sig och det blir bättre. Men sen när hockeyn drar igång igen i augusti är det samma visa igen. Med bättre och sämre perioder. Allt går upp och ner.

Cicci
    Kul att pipmuggen och annan välling fungerade bra!

• muggles

gosnosen: skönt att du överlevt den här dagen som lät väldigt jobbig för din del. Tungt besked med lite lägre procent (men 30% är ju ändå en del!) men hoppas att det går vägen till slut iaf.

Lappis: grattis till ny frisyr! Har lite svårt att tänka mig dig i den du beskrev men det är säkert snyggt.

MSW: välkommen tillbaka! Har ni haft det bra? Var i Thailand var ni?

Tinga: ang träning - kör så länge som kroppen tillåter tycker jag. Men LYSSNA på kroppen! (Det är jag sämre på.) Om du känner av foglossning, sluta träna är mitt råd. Jag fick ju precis så och när jag slutade träna då försvann det. Du kommer antagligen känna av ryggen på slutet ändå...

frullan: du får gärna skriva om dig och Borren, precis som Lappis också påpekade (hon skrev faktiskt att du var välkommen att skriva i tråden - "kom in och skriv med oss" tror jag det var ung). Men om du inte kommenterar så mkt när det gäller alla andra, så får du kanske stå ut med att inte alla kommenterar din närvaro heller?

• Lapinette

Oj då, sa jag att du var en surkärring?! Konstigt för det är ett uttryck som jag aldrig använder. Trist att "folk" säger saker som jag faktiskt inte har sagt. Ursäkta men jag tycker det är supertrist att folk ska börja kasta skit på varandra här inne för så har det ju aldrig varit tidigare. Man har alltid känt sig välkommen och alla har varit hjälpsamma och peppande på den här tråden. Om du vill komma in och skriva och dela med dig av vad som händer så är du självfallet välkommen (skrev det även efter ditt förra inlägg).

• FruCicci

HEJ!!!!!!!!!!!

JAG ÅKER TILL DUBAI MED VICTOR PÅ MÅNDAG!!!!!!!!!!!!!
    FAN VAD COOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL JAG ÄR SOM BARA DRAR SJÄLV - IGEN!

igentligen är jag jätte nervösssssssssssssssssssss, men det ska väl gå bra!

Tack själv Frullan för idag, det var nice!
    Jätte kul att få se Conny första gången Live!

Nu har jag druckit massa vin igen, ha ha, vilken bra mamma jag är! TJOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Mugglan, jag bor gärna hos er i ert gästrum, jag kommer i så fall i mitten/slutet av april, så nu vet du vad ni har att jobba med tills dess - gästrummet! ha ha ha

Tjingeling!

• Lapinette

And by the way Frullan - när vi träffades på Mornington med tjejerna sist och jag skulle ha sagt den där kommentaren så hade jag inte en läst tråden m a o jag hade inte ens sett ditt inlägg den natten, jag visste t ex inte om att Telis ägg inte hade blivit befruktade. Så det Cissi sa var helt enkelt SKITSNACK! Åter igen supertrist att "folk" säger saker som inte stämmer!

• Nu är jag fruLlan

lappis
    OJ hoppsan
    Det var ingenting nån har sagt som jag menade utan ett inlägg här i tråden ett gäng sidor tillbaka där du skrev att du efterlyst någon men istället hade jag varit inne och skrivit ett surt inlägg. Så det är ingenting du sagt till nån på mornington.

och surkärring har du absolut inte kallat mig. Förlåt att jag skrev så utan det var mitt ord för hur det kändes som att du uppfattade mig.

Men sorry. Jag kanske inte skulle ha kommernterat det hela . KSn vi inte bara lägga ner det hela. Jag vill inte heller att det skal bli nån pajkastning i den här tråden. Den har varit så fri från det och det har varit så skönt.

Så sorry. Jag blev bara ledsen över att jag uppfattades som sur. Och jag är inte sur och surkä'rring var HELT min beskrvning av mig och absolut inget du nämnt. Bara såd et är klart.

Jag kanske var lite för känslig som kommenterade det här över huvud taget. det kanske hade varit bättre om jag låtit bli.

Sorry lappis.
    Okej skaka hand?

• Nu är jag fruLlan

Mugglan:
    Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så hade jag ju tänkt komma in tidigare i veckan och kommentera att folk skrivit att jag visst skulle känna mkig välkommen och skriva i tråden. Det skrev jag ju...

Sen undrar jag...
    vaddå inte kommenterar andras inlägg
    om jag inte ser fel så finns det både kommentarer och hälsningar i inlägget ovan...

Räckte inte dom?

Svar på tråden Barnkarusellen