• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Oms

Piggelin - Mathilda vägde 3095 när hon föddes, dvs rätt så lika m Amanda, ja jag hoppas oxå att hon börjar lägga på sig lite mer, förhoppningsvis gör hon det när hon får börja äta fast föda - min stora tjej gjorde det efter månader m reflux hon med och första månaden m gröt, pureer o välling så gick hon upp 1kg! så jag hoppas o tror att lilltjejen gör likadant!

Originalrosen - du känns bekant men jag kan inte placera dig tyvärr - lät ju mindre kul att du gett upp barnplanerna hoppas att allt är bra ändå?!

Lappis - är du ifrån Älvsjö? min mamma växte upp där efter att de flyttat ut från stan (morfar byggde en villa tyckte inte att sthlm var en bra uppväxtmiljö)sen bodde min moster o morbro kvar i huset så vi har varit där mkt. det är gamla ävlsjö, där kåkarna ligger tätt - Vivelvägen.

• Telemarkgrrl

Hello,

ååååååååååååh, vad livet är tråkigt utan sprutor och nässpray!! Det händer ju ingenting! Jag saknar mina små mediciner när man iallafall GÖR nåt.

Dessutom så tror jag att jag håller på att bli sjuk (är inte det typiskt lagom till helgen?!), jag har rethosta, ont i kroppen och ludd i huvudet. Ludd i huvudet brukar iofs inte vara ett sjukdomstecken hos mig men ändå... Och just idag måste jag vara på jobbet. Det får bli Ipren och te hela dan.

Jag får ju iallafall vara tacksam för att det är fredag, och bara en vecka kvar till semestern och mest av allt - att jag iallafall inte lider av den där magsjukan som Cicci, Vänner och Muggles åkte på!!

• Zozo

Usch, nu börjar jag bli nipprig.. 12e veckan närmar sig och jag är hyperkänslig mot minsta magknip! Varför kan man inte bara vara lugn, vänta, och lata det som sker ska..?

• muggles

Är det inte det där nicket med ros och "hage" i? Eg inte just hagE men ni jag vill ju inte avslöja för mkt... Hur kommer det sig att ngn snott det nicket - jag har alltid undrat vad det syftar på, om det är ngt jag borde känna igen.

• Lapinette

Telis - trist med ludd i huvudet om det kan vara någon tröst har jag också ludd idag fast det beror nog på all sprit jag drack igår . Det slank ned både champagne, rödvin och mojitos. Tough life!

Omsan - min mormor byggde villa i Älvsjö, precis bredvid skogen. Skulle säga att det är det gamla området där det är stora hus och tomter (i närheten av Långsjön). Där växte jag upp då jag var dagbarn hos mormor, från typ några månaders ålder tills jag var stor nog att klara av att gå hem själv efter skolan. Bodde själv i den lilla förorten som har t-bana, precis bredvid Älvsjö.

• Lapinette

Mugglan - visst är det konstigt att någon annan har tagit den (nicken alltstå)? Precis som någon skulle gå in och kalla sig för Lapinette här....en till liten fransk kanin??!! Skulle kännas jättekonstigt för på något sätt så är ju jag Lapinette. Scary....

Förresten när vi var ute och åt igår så babblade jag i 190 (brukar hända lite då och då ) och jag pratade massor om alla tjejer här på BT. Läskigt men sant då maken konstaterade att jag har mer kontakt med er än med mina kompisar.

• Lapinette

Telis - njut att slippa hålla tider! Själv glömde jag givetvis att ta nässprayen innan vi stack ut på middag så kl 20:30 inser jag att det låter som fn från min handväska. Larmet gick igång 20:00 och hade sen spelat sin trudilutt i 30 min innan jag hörde den. Nåja, tog spray vid midnatt istället.

Som sagt, du får snart din beskärda del av droger igen.

• Telemarkgrrl

Men jag tycker om att ha dom där små spruttraditionerna, Lappis. Igår kväll vaknade jag till i soffan kl 21.10 och tyckte att det var mitt mobillarm som lät. Jag är kontrollfreak och vanemänniska helt enkelt.

• Lapinette

Ahhh...men du kan ju smsa mig och påminna mig om att jag ska ta min dos . Superbra så slipper jag ställa larmet. Komiskt att vi går omlott, när jag avslutar min medicinering så är det dags för dig igen. Hoppas det blir sista gången för oss båda (även om jag är superkrass och inte tror att det ska funka denna gång heller).

Svar på tråden Barnkarusellen