• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • MSW

Hej "allahopa"!!

Har nu kommit hem från Thailand (i tisdags kväll) och har haft fullt upp sen dess.. Jag har nu iaf läst igenom gamla tråden och hittat hit till den nya..

Ska läsa igenom denna tråden med innan jag börjar "lägga mig i" igen, men nu tänkte jag faktiskt försöka ge mig ut på en promenad i solen innan regnet och stormen kommer hit, vilket den tydligen ska göra i morgon!

Har saknat er och tänkt på er mycket medan vi var i väg!

Kram på er!

• Lapinette

gosnosen - din förklaring av damen som arbetar ihop med vår läkare stämmer förträffligt. Hon är jättegullig. Vet att det är många IVF-patienter som han har just nu så det är nog därför det är lite kötid. Normalt får man annars komma på studs när det gäller IVF. Nya "vanliga" patienter tar han inte alls.

Så då antar jag att du och Telis kommer att dra igång ungefär samtidigt, eller?

Helt OT - jag har klippt av mig mitt hår!!! Maken är chockad (vi jobbar båda hemifrån idag) medan jag tycker det känns helt normalt. Såg ut så här för ca 15 år sedan (typ kort, lockig, page).

• Zozo

Lappis - kul om det känns bra. Själv klippte jag av mitt langa har efter bröllopet men jag är saaa trött pa det nu och har jobbig frisyr som inte vill växa ut snyggt. Det är inge KUL att ha spikrakt har pa utväxt - blâh!

• Lapinette

Zozo - just nu kommer jag faktiskt inte ihåg hur jag såg ut med långt här...jättekonstigt! Som sagt, jag har haft den frisyr förut och jag vet att den är bekväm även vid utväxt.

• Zozo

Jag ser just nu ut precis som när jag var 13! hur kul e det ?? *fnisss*

• Lapinette

Har du satt in ett kort i galleriet?! Blir ju nyfiken nu när du säger att du ser ut som en 13-åring. Själv skulle jag nog säga typ runt 15 för min del .

• Lapinette

Risken finns ju att vi inte kommer in någonstans.

• Zozo

Ah just ja .. DEN fasan hade jag glömt.. jag var nâstan alltid yngst i gänget - arghh!

• Nattson

He he Lappis, coolt att du klippt dig kort och att det känns bra!

Jag var inne på HM på lunchen och provade kläder, tog med 8 plagg in. Tror ni jag köpte något eller? Nej, antingen är det flodhäst varning eller så sitter de så tajt att brösten nästan hoppar ur. Väljer man en större storlek av de tajta kläderna blir det för mycket urringning. I-land problem I know men i allafall...

Svar på tråden Barnkarusellen