• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

är rädd att jag faller tebax i min gamla favorithörna i soffan om jag ska hålla mig från att träna någon vecka eller två. Börjar nästan falla i koma bara jag tänker på det. Mmmm Vänner-repriser....aaaahhhh...

• nennesjuttioåtta

ja herregud jag vet inte alls hur de kommer att reagera när vi väl blir gravida (för det ska vi, på ett eller annat vis!!) är lite rädd för det, faktiskt.

• Tinga

Nenne - i mitt fall tror jag egentligen att det var Pergo som var lösningen, men jag _vet_ ju inte.

Zozo - min svärmor låter väldigt lik din; vill väldigt väl, men det blir lite _för_ mycket ibland.

• Zozo

Nenne.. jag funderar just pa vilken slags träning jag vagar ta upp. Jag MASTE röra pa mig och min gyn säger allt som inte gör ont gar bra.. men jag är lite tveksam.
    Vad rekommenderar doktorn till nagon som lagt ner träningen i strax över ett ar och som är nyblivet gravid? Simning kanske?

• Tinga

Zozo - simning, promenader och cykling brukar vara aktiviteter som rekommenderas till gravida som inte tränat innan de blev gravida.

• Zozo

Mmm det maste jag ju räknas som eftersom det är saa himla länge sedan jag tränade nu. Ska kanske investera i en ny cykel??

• Liten med Mindre

nenne - lev som vanligt, eller rättare sagt - träna på!

Zozo - simning är nog utmärkt, så länge som du inte får ont av det. Jag passade på när jag var på kurs där det fanns bassäng, och det gick mycket lättare att simma och ta ut sig, än att promenera pga sammandragningar etc. Promenera är också annars bra om det känns ok, lätt styrketräning (rygg, axlar armar - inget med benen brett i sär eller där du måste spänna magen massvis som i benböj med vikter.) Cykling där du inte riskerar att trilla.

Oj, nu vaknar pyret. Gnyr lite lagom i vagnen. Får jag tag i henne innan hon blir ledsen är hon världens goaste när hon är nyvaken.

• Tinga

Zozo - cykelturer kan väl vara trevligt nu när våren är på väg, och det funkar ju bra hela sommaren sen också.

• Lapinette

OM jag en gång blir gravid så hoppas jag på att kunna fortsätta träna danceklasser. Vi har gamla "veteraner" som har dykt upp på sistone med stora magar. De får helt enkelt försöka ta det lite lugnare än vanligt.

nenne - vad jag fått höra så ska man inte köra någon hård fysisk träning men i övrigt är det ok. Sen så säger andra (och de allra flesta) att det absolut inte spelar någon roll. Du kan hoppa studsmatta och embryot far inte omkring som en jo-jo där inne ändå. Själv tänkte jag inte sätta mig i soffan denna gång (som jag gjorde förra omgången) men däremot inte köra de konditionskrävande klasserna utan det blir nog typ pump och yoga blandat med promenader.

• nennesjuttioåtta

tack! nu klarnade det något!

Svar på tråden Barnkarusellen