• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Zozo

Hej Omsan; Äh, jag försökte skicka den äbals helikoptern till Vickan igar eftermiddag - tänkte att vi kunde smitit iväg till nagon krog tillsammans, men som vanligt fastnade den över Hamburg nagonstans och vi kom inte iväg.. Sa jag vet inte just om den vore tillförlitlig som flyktväg?!

I detta landet snöar det banne mig idag! Hit med lite mera har; jag fryyyser! *fnissar at bilden av nenne-leija*

• nennesjuttioåtta

gud mörning!
    Vilken fantastisk morgon med solsken och fågelkvitter! Jösses vad trött jag var imorse, och det är BTs fel som gör att jag inte kan gå och lägga mig i tid. Jag har alltså trillat dit igen. Kan inte hålla mig härifrån. Puck.

• Zozo

Solsken och .. Vet du vad du kan GÖRA med ditt jädrans solsken och dina pippar??!!! *Kastar ilsken snöboll pa Nenne*

• nennesjuttioåtta

Mäh, kan du inte kasta längre, eller? *känner mig trotsig*

Här är jag! Kom igen!!!

• Zozo

äh den var sa slaskig snôn att den gick rakt in i grannkontorets fönster.. Hoppsan! *gömmer mig snabbt under skrivbordet och râcker ut tungan at Nenne*

• nennesjuttioåtta

drömde förresten att jag hälsade på muggles inatt och du bodde visst i ett hus som låg vid havet i något som påminde om någon mysig by i Italien. I huset fanns stora spindlar som din husfru försökte skrämma mig med. Tror att Sweetstreet också bodde i närheten. Mycket trevligt!

• nennesjuttioåtta

*lipar tillbaka* (jag sträcker alltså ut tungan här, gråter inte) Aj då, det är ju psykmottagningen... nu kommer de ut med den vita kramtröjan! Där! Det var HON!!! *viftar åt zozos håll*

• Tinga

Tjoho, jag har blivit faster! Min svägerska födde en 2.5 kg tung liten kille vid 20-tiden igår kväll! Min bror sade att vi förmodligen var välkomna på besök idag, så kanske att man får snusa bebisdoft ikväll.

Som jag berättade lades min svägerska in med antibiotika intravenöst i lördags kväll, för att vattnet hade gått då. De sade att hade inte förlossningen kommit igång av sig själv senast på onsdag skulle den startas då, men igår började det hända saker. Min bror var på jobbet tills 16.30, och sen körde han till KK, för enligt min svägerska var det lugnt under dagen. Vid 18.30 åt de kvällsmat och min bror sade till min svägerska att äta ordentligt, för att ha krafter till förlossning.

Vid 19-tiden kom en ganska kraftig värk, så då kallade de på en BM. Hon sade då till min bror att klocka värkarna, men de skulle vara minst en minut långa och regelbundna för att det skulle vara något på gång. Svägerskan låg då på BB, men avståndet till KK var inte mer än två våningar med hissen. Hon ville gärna upp och röra på sig pga att det gjorde ont, men BM rekommenderade att hon låg ner och vilade så mycket som möjligt, för att hon skulle kunna vara uppe och gå mer när väl värkarna kom igång ordentligt.

Min bror var i alla fall redo att klocka, men nästa värk som kom var en krystvärk! Då kallade de på BM igen, som då kollade livmoderhalsen och såg att den var fullt öppen! Där låg alltså min svägerska i sängen och åt kvällsmat, medan hon öppnade sig det allra sista! Öppningsskedet ska ju enligt uppgift vara den mest smärtsamma delen av förlossningen.

Det blev i alla fall iltransport ner till KK och strax före kl. 20 föddes min brorson, tre veckor för tidigt. Brorsan ringde vid midnatt, lätt omtumlad, och gav det glada beskedet.

• Tinga

Hoppsan, nu har jag visst mer eller mindre skrivit en förlossningsberättelse, trots att jag ännu inte gått igenom någon förlossning själv!

• nennesjuttioåtta

vad häftigt, Grattis Faster Tinga!

Svar på tråden Barnkarusellen