• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

frejis - Finns det ingen "dokumentation" någonstans där man kan få ett riktigt svar? Har du checkat på FL vad folk säger där om ditt värde?

• Lapinette

Förresten, undrar hur gosnosen mår? Hoppas hon inte helt har gått och lagt sig under deppmanteln.

• Frejis

Hm, ta en promenad i det fina vädret Lappis (om du kan) så blir du lite piggare, i alla fall för stunden ska själv följa mina goda råd om sådär en halvtimme.

Okidokk, då har jag i alla fall Lappis och Nenne på min lista. Skönt att slippa vara själv

• FruKjörling
    BrudSommar2006 skrev 2008-03-04 10:57:38 följande:
    Hej FruKjörling, välkommen, vem är du?Jag vill också ha tips om hur man får de små odågorna att somna om vid fem!!!
    Är en 27 åring med en liten tjej på snart 3 år och en man på 37 som för gyller mina dagar då jag inte jobbar.. Jobbar som personligassitent. Bor gör vi i Uppsala :)

Vi har även satt igång bebisverkstan igen

Gifter mig om lite mer än 4 månader :)
  • Frejis

Lappis - har kollat på familjeliv förut, men det verkade vara ingenting anmärkningsvärt med det här värde. Hittade i alla fall ingenting just då. Tror till och med att det finns en tråd för tjejer med för högt FSH.

Skulle inte Gosnosen köra igång nästa ivf ganska snart?

• Mrs  B

Nenne
    Vill också gärna lämna över allt till maken men Malte ammar ju just nu så det går inte att lämna barnen för många timmar.
    Funderar dock på att åka till Varberg och hälsa på en kompis med endast Malte och lämna Max hemma så blir det ju lite ansvar i alla fall.
    Nu är Malte nybadad så det kan doktorn inte säga något om i alla fall.
    Min man har inte kommit så långt än att det är han som föreslår att vi ska åka till IKEA. Det är alltid mitt förslag.
    Hur gjorde du då???
    Hoppas spolningen funkar. Min granne ska också genomgå en spolning nu här i dagarna. Hon var inne och lånade lite kaffe i förra veckan och berättade då om deras försök till ett syskon. De har försökt i 2 år nu utan resultat. Har dock upptäckt att hon har småcystor i äggledarna och dåligt resultat på FHS eller vad det nu heter. Pratade ett tag om det här och jag kunde ju faktiskt hänga med eftersom vi pratar om detta ganska livligt här i tråden. De står i kö för IVF och ska nog genomgå det under våren om inget annat händer.

Välkommen FruKjörling!

• Mrs  B

Frejis
    Lånar GÄRNA din make för avlastning!!!!!!!!

• Lapinette

Tror gosnosen och Telis ska dra igång ganska så nära varandra.

Välkommen FruKjörling! Ursäkta om vi tjatar på om olika värden och annat konstigt här inne.

Frejis - borde ta en promenad men vet inte om jag orkar ta mig ut igen...kom ju in för en timme sedan. Ska värma lite mat.

• Snartis

hej hopp,

Nenne din underbara galning, kul att se dig

Muggles, BS: jag kan kanske oxå komma med sömntips, vad gör ni när bebisarna vaknar klockan 5?

oj en kille kallar....

• Frejis

Mrs_B - finemang var bara beredd på att han bland annat optimerar allt som står i dina skåp

Nu ska jag ta den här promenaden till skolan och sedan till SATS! Om ni sedan ser en livlös kropp i närheten av Odenplan så är det jag som inte orkar ta mig hem

Hej så länge!

Svar på tråden Barnkarusellen