• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Piggelin1

Tinga - grattis till att ha blivit FASTER!!

Lappis, vad gott att presentationen gick bra! Visste jag ju iofs

Zozo, har ni snö?! Bor inte du i Frankrike?! Där förmodar jag att blir kaos på vägarna vid minsta snöflinga?! (om du inte bor nära Alperna förstås...) Här är det knallblå himmel % strålande sol, dock lite kyligare idag än igår.

Nenne - vad gött att det är spolning på G!!

Jag vill också ha sömntips!!! BS & Muggles, var glada att era små älsklingar var pigga först klockan fem, här var det en som vägrade sova mellan typ 2 & 4-½5 inatt... Spelade ingen roll vad vi gjorde, ingen metod att få henne att sova hjälpte Råpigg helt enkelt. Jag som tyckte att vi fått damen att fatta vad som är dag respektive natt, idag misströstar jag lite. Men förhoppningsvis är det "bara" ett tillfälligt steg tillbaka & rätt som det är så hoppar hon framåt igen några steg... *håller tummarna hårt*
    Det där med att om de sover mkt, så sover de mer - det verkar inte gälla för A, iaf inte just nu. Knappt sovit alls sen i morse... Häromveckan tror jag iofs att det stämde Jaja, den som lever får se.

• Zozo

Piggis; näe, just nu bor jag nästan i Frankrike, dvs i Luxemburg. Vi har knappt haft en flinga pa heela vintern och NU snöar det!

• Piggelin1

Det som ställer till det lite i vårt fall är om A lägger en laddning ism att jag ammat henne (när det kommer, så gör det alltid det strax efter amningen, aldrig före) & jag måste byta på henne. Även om det är snor-mörkt så att jag knappt ser vad jag gör, så vaknar hon till & är sen mnkt svårare att få henne att somna om (annars kan jag i princip bara lägga ner henne). Vi vaggade korgen, stoppade täcket HÅRT om henne så att hon inte skulle sparka (ska ju tydligen vara lugnande), vagnade henne, hade henne i vår säng mellan oss, vagnade igen (till slut somnade hon i vagnen)... Märkte på mig själv att jag blev så jädra arg till slut, tur att mannen fanns där & tog över...

• FruKjörling
    Lapinette skrev 2008-03-04 12:13:26 följande:
    Tror gosnosen och Telis ska dra igång ganska så nära varandra. Välkommen FruKjörling! Ursäkta om vi tjatar på om olika värden och annat konstigt här inne. Frejis - borde ta en promenad men vet inte om jag orkar ta mig ut igen...kom ju in för en timme sedan. Ska värma lite mat.
    tack :) det är lugnt ser att det är mer än vi som har problem med bebis verkstaden..
  • Piggelin1

...och just det, efter typ två timmar ammade jag henne IGEN & tänkte att det skulle göra henne sömnig. Då lade hon en ny laddning... Here we go again, typ

• FruKjörling
    Piggelin1 skrev 2008-03-04 12:28:14 följande:
    Välkommen FruKjörling!
    Tack..
  • Piggelin1

Jaja, om jag ska berätta ngt positivt så är vi nu husägare sen en knappt två timmar!!
    Känns såååå kul & spännande. Känns super att vi får göra alla valen, tydlligen drar vi igång med det i sommar. Känns faktist inte alls jobbigt att flytten ligger ett år bortåt i tiden. Har blivit en sådan inbiten stadsråtta efter alla år i lgh i olika städer, så det är bra att jag hinner vänja mig lite sakta sådär vid att lämna stan/lgh-livet & flytta till HUS...! Utnyttja maximalt att vi bor centralt nu innan vi flyttar!
    Sen ligger ju huset inte alltför långt bort från stan ändå, känns bra! Jag fick uppenbarligen mer än nog av "på landet-livet" när jag växte upp i ett litet samhälle med ca 2000 invånare... Sitter djupt, typ

Men som sagt, känns superkul med huset!

• Lapinette

Kjörling - japp, här blir det inga barn gjorda. Har försökt i snart (i sommar) 2 år och gjort 4 insemination och en 1 IVF. Håller just nu på och kör omgång 2 (IVF).

Piggelin - grattis till huset!

Zozo - perfekt med en väderrapport från dig, så vet jag hur svärmor har det !

• gosnosen

vad gulliga ni är som undrar hur jag mår! tack! håller mig lite på smygläsarnivån just nu då jag inte har så mycket att tillföra. det känns bättre nu tycker jag efter vårt misslyckande förra veckan. varje dag ger ju en lite mer perspektiv till det som hänt. imorgon ska jag till octaviakliniken och träffa CvL:s hemortsläkare. förhoppningsvis säger hon att det är ok att dra igång i denna cykel, i värsta fall får vi väl vänta en cykel. om vi får köra igång nu så blir väl prel. ÄP i mitten/slutet av april. var ju lite trög på nedregleringen första gången, men hoppas att jag slipper det den här gången åtminstone. vi räknar nästan med att det kommer att ta några försök innan det förhoppningsvis lyckas. men vi hinner nog bara ett försök till innan sommaren.

lappis - att vara så trött måste ju betyda att du är nedreglerad. jag mådde ju toppen i tre veckor och var ju heller inte nedreglerad. när de väl punkterade cystan gick det snabbt och sista dagarna med enbart spray kände jag mig darrig och varm i kroppen.

freijs - när var ni på ert första besök på huddinge? jag tycker att det är lite konstigt att vi har fått kallelse till ett första samtal i början av april, men vi borde ha minst ett år kvar i kön. varför ska man komma dit så tidigt?

Svar på tråden Barnkarusellen