• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Oms

Lappis - nu vet jag inte vad du presenterade för ngt men shit 2 st på en dag! bra jobbat tjejen! jag bruakr vara lagom slut efter 1 föredrag/utbildning när jag håller i det- kan tänka mig att 2 tar på krafterna rejält!

Snartis - ser att du har ung samma rutin som jag hade m stora tjejen - tyvärr har det inte riktigt gått o applicera på Mathilda pga hennes reflux men skam den som ge sig - det blir bättre o bättre för var dag!

Zoz - din grav verkar var lik min m illamående, hudproblem magen trötthet o sömnproblem osv stämmer det fosättningsvis så får du även myrkrypningar och hög kroppstem som h¨ler dig vaken i veckor... det var skitjobbigt - jag menar att gå upp på nätterna nu m ledsen bebis ger ju ändå ngt men att gå upp bara för att kroppen ligger o skuttar runt i sängen höll jag på att bli galen på! sååå jobbigt! hoppas du slipper det! fast vänta - hade inte du det? eller var det mamma el ngn? restless leg alltså.

• Oms

har skumläst alla maratoninlägg från frullan o nenne oc hopaps jag inte missat att kommentera ngt?? - kör hårt tjejer!

Idag har jag gått en låååångpromenad m Mathilda i det underbara vädret. vi gick längs vattnet och matade änder och lyssnade på fåglarna - sååå mysigt ju! hoppas hoppas vädret håller i sig så att jag kommer ut på långa promenader - har ju 17kg grav kilon kvar att gå ned...

i maj kommer vi ha DOP, vi mailade m prästen igår och har fått 2 lämpliga datum, 10 maj eller 31maj... och nu ska vi då välja, 10maj är pingst och det e ju mysigt och 31 maj som vanligt tänkte vi tills prästen sa att nja, inte riktigt - då är det Stockholm Maraton utanför kyrkan så frågan är hur man tar sig in i den samme (Kyrkan ligger vid Kungsträdgårdsgatan i Sthlm - där går maratonloppet och ALLA står o tittar just där) så nu är vi kluvna... vi vill helst ha sent i maj men vet inte hur det kommer gå för alla gäster ( ca 80 st) att komma till kyrkan då en de har bil o så..

jaja, nu ska jag hoppa i badet, lillan sover, maken städar, storan är på kör och jag har lite fritid

• FruKjörling
    muggles skrev 2008-03-04 16:23:21 följande:
    Snartis: jo hon vaknar 05 och är pigg och glad, ligger och jollrar (högt) i sängen. Så långt fine, där kan hon ju ligga. Förutom att vi vaknar så behöver vi ju inte göra ngt.Men efter ett tag är det ju inte kul att ligga där själv längre, så då blir hon lite ledsen. Vi har försökt lite allt möjligt för att få henne att somna om.a) ignorera och hoppas att hon somnar om (hjälper inte)b) vagna om (kan hjälpa, tar ibland en halvtimme att lyckas, sedan sover hon max en halvtimme)c) lägga henne hos oss och ligga och pilla in nappen och buffa i baken. Det som funkar bäst just nu, då får man iaf ligga och slöa även om man inte sover.Piggelin: men tror du inte att det stämmer ändå? Om hon var vaken i natt så sov hon inte så mkt - alltså sover hon inte mkt på dagen heller? El missförstod jag dig? Fan det låter jobbigt Piggelin. Men jag tror faktiskt det kommer att bli bättre av sig självt men det är klart, varje natt som är jobbig är ju JOBBIG!Välkommen FruKjörling! Så man FÅR göra ivf vid syskonförsök? Vi diskuterade precis det i tråden i förra veckan och vi trodde inte man fick det (iaf inte via landstinget).Välkommen tofflisar! Kul att se ngn som kör igång med ÄL-tester - blir nästan lite nostalgisk. Det var tider det!
    Där vi går då privat är det inget problem att man har ett barn...
  • FruKjörling
    Oms skrev 2008-03-04 17:40:16 följande:
    Tinga - ang trög mage så är det olika m bananer - får se hur e det nu då... - mkt mogna bananer ger lös mage o grönaktiga hård tror jag det e - eller så är det tvärtom Du får provaoch ang järntabletter behöver det inte ge trög mage - jag åt niferex ett tag men blev allt annat än trög - herregud vilket laxerande effekt de hadeVälkomna ni nya - vad var det ny? Tofflisan och fru K... * minnet är bra men OERHÖRT kort när jag ammar
    tack tack :) ja minnet är som bäst när man ammar :D
  • Piggelin1

Oms & Muggles, tusen tack för er peppning & era tips! Guld värt, även om jag tror att vi försöker göra precis som ni skriver... Men stöd är underbart att få & om inte annat kanske ge energi för att försöka ännu mera på nytt...
    Igår kväll ammade jag tex varannan timme på kvällen, just för att fylla upp henne så mkt som möjligt (ett bröst per gång), men uppenbarligen räckte inte detta Pratar absolut ingenting med henne på natten & jag är ute & traskar 1-2 timmar i princip varje eftermiddag, så frisk luft får hon i mängd. Försöker även mkt mera medvetet få henne att sova under dagarna, just för att jag tänkt på det där med att mkt sömn ger mer sömn. Några kortare "lurar" på fm, sen den långa på em. Nu idag på em blev det åtminstone 2½ timme i ett svep. Så vi får väl se hur det går inatt Peppar, peppar, så har det hittills aldrig varit två sådana nätter på raken!
    Vi försöker få till kvällsrutinerna hyfsat nu, men det skiljer lite med tiden från ena dagen till den andra. Egentligen skulle ju det där med kvällsbad vara en perfekt rutin, men eftersom Amanda verkar bli en "torris" (precis som sina föräldrar), så är vi restriktiva med att bada alltför ofta.

Jag kommer säkert att be om mer råd, känner nu att jag fått lite ny energi mha er nu, för att få ordning på detta igen! Det verkade ju så lovande för 1½ vecka sen då hon sov i 5-6-timmarspass!

På tal om att A är en "torris" så ska vi träffa en hudläkare imorgon, känns bra att ta tag i detta redan nu när hon är såpass liten. Men jädrar vad tidigt vi ska dit - 08.15. Okristlig tid för mig som sällan äter frukost före halv tio

• Piggelin1

Nattson, det är ett tvåplanshus i trä, liggande panel & 149 m2.
    Idag har vi 92 m2 i vår lgh, så det går inte direkt ngn nöd på oss så länge vi bor kvar här.

Nähä, nu ska vi fira huskontraktet! Har köpt Rotari bubbel & mannen ska fixa maten - yummie!

Tjing!

• Frejis

Piggelin - grattis till huset! Minns att jag tittade på länken när du lade ut den - väldigt fint!

Gosnosen - skönt att höra ifrån dig. Du har säkert skrivit om det förut, men jag frågar för säkerhets skull igen: stämmer det att ni har fått kallelse från Huddinge sjukhus till ett första samtal i april? Hm, varför ska ni då köpa ett trepack om ni får två gratis försök via landstinget? *kliar mig i pannan* Hoppas att jag får lite hjälp från dig att klargöra det hela.

Vi har stått i kö sedan januari 2007. Jag vet faktiskt inte hur den här kön fungerar; det stod i de papper som jag fått från dem igår att det går att starta fortare om man väljer en distansbehandlande läkare i Södertälje.

Blev förvånad att BM därifrån ringde redan idag. Fick tid i början av april. Snabbt jobbat av landstinget

Fru Kjörberg & tofflisar - välkomna hit!

Fru Kjörberg - 7 missfall skickar massor med styrkekramar till dig!

Muggles ang mensen - Nenne skrev det som jag först tänkte på

• FruKjörling
    Frejis skrev 2008-03-04 18:55:43 följande:
    Piggelin - grattis till huset! Minns att jag tittade på länken när du lade ut den - väldigt fint! Gosnosen - skönt att höra ifrån dig. Du har säkert skrivit om det förut, men jag frågar för säkerhets skull igen: stämmer det att ni har fått kallelse från Huddinge sjukhus till ett första samtal i april? Hm, varför ska ni då köpa ett trepack om ni får två gratis försök via landstinget? *kliar mig i pannan* Hoppas att jag får lite hjälp från dig att klargöra det hela. Vi har stått i kö sedan januari 2007. Jag vet faktiskt inte hur den här kön fungerar; det stod i de papper som jag fått från dem igår att det går att starta fortare om man väljer en distansbehandlande läkare i Södertälje. Blev förvånad att BM därifrån ringde redan idag. Fick tid i början av april. Snabbt jobbat av landstinget Fru Kjörberg & tofflisar - välkomna hit!Fru Kjörberg - 7 missfall skickar massor med styrkekramar till dig!Muggles ang mensen - Nenne skrev det som jag först tänkte på
    Tack ja vi hoppas ju på det ska bli nått nu dom närmsta månaderna ska på lång weekend till Paris så kanske det blir nått då :)
  • Originalrosen

Piggelin - grattis till huset och till en man som fixar maten! Njuut av Rotari - gott bubbel! *sträcker fram ett glas, lite lagom blygt* (Gillar, smaka lite?)

• viktualia

*surar*

jag vill också vara med och kackla här om dagarna igen.....

men det händer INTE...

*vinkar till alla nya också*
    särskilt fruK som bor i rätt stad.... synd att inte jag får bo där....

/Vickan
    som egentligen har haft en superdag på jobbet! *hoppistuds*

Svar på tråden Barnkarusellen