• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • muggles

Piggelin förresten: jag har aldrig haft just det problemet som du har, att Moa varit pigg på natten (ja förutom att jag iofs räknar kl 05 som natt men du fattar...). Hon har bara vaknat, ätit, somnat. Det enda tipset jag vet är "mat, mera mat", lagom mkt stimulans och gärna mkt frisk luft. Men du är ju ute och går så frisk luft får hon ju, och stimulans skulle jag tro att hon får också så mkt som du träffar folk. Men de andra tjejerna kanske har tips?

• Lapinette

Muggles - så du letar också efter tanten?! Tänk att när man inte vill ha den så dyker den upp men nu när jag vill att skiten ska komma så undrar jag vart hon är? Aldrig blir man nöjd.

• Lapinette

Muggles - man får självfallet göra IVF vid syskonförsök om man betalar själv men jag tror däremot inte att landstinget sponsrar med försök om man redan har barn.

• Mrs  B

Muggles
    Jag slutade amma helt med Max midsommar och tanten kom inte förrän i augusti. Kanske tar ett tag för dig också?????

• Nattson

Tinga, jag kom på en sak igår när jag stod och diskade. Har du provat kiwi mot trög mage? Visst hade du lite trög mage? Det funkade på mig i början!

• muggles

MrsB: aha, då ska jag nog inte fundera så mkt

Lappis: ja jag letar inte direkt. Mest att jag börjat fundera på när hon har tänkt dyka upp. Förmodligen ligger hon och lurar på ett särdeles olämpligt tillfälle... Stockholm hade ju varit det om jag glömt ta med mig grejer, men eftersom jag kom på att jag nog borde ha med mig lite tantsaker, så gav hon väl fan i det. Hon ska bara jäklas hela tiden

Nattson: bra! Jag har funderat över kiwi för jag gav det till Moa idag och hon har ju lätt för att bli förstoppad så man får vara lite försiktig. Jag funderade just hur det var med kiwi (banan och äpple är ju tydligen förstoppande, hade ingen aning om det förut).

• nennesjuttioåtta

mugglan, hahaha du är redan på tjocken igen!

• nennesjuttioåtta

tihiii försnigel, Pfffaaahahahah!!

• Nattson

Muggles, vad bra! Jasså är Äpple och Banan förstoppande, det visste inte jag! Kanske det jag borde äta nu då!

• Mrs  B

Trög mage:
    Päron fungerar väldigt bra på Max.

Kiwi har jag aldrig provat eftersom jag är allergisk mot det liksom äpple.

Banan förstoppar både mig och Max.

Svar på tråden Barnkarusellen