• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Tinga

Piggelin - vad kul att det händer saker i er husprocess! Skönt att känna sig nöjd med inflyttningsdatumet; många som skrivit kontrakt på nytt hus är ju hur otåliga som helst under själva byggtiden.

Lappis - du verkar så himla profsig, så jag är säker på att du gör en bra presentation idag, trots kort förberedelsetid. Lycka till!

BS - jag fårgade min BM om just det där med bröstsim under graviditet, och hon sade att det var OK, men en sjukgymnast borde ju egentligen veta mer. Huvudsaken är ju i alla fall hur det känns, och jag har ju känt av fogarna efter promenader, men jag kände ingenting när jag simmat senast, så jag hoppas att det går bra framöver också. Skulle man börja känna av fogarna kan man ju prova att simma med lite mindre kraftig benspark, och eventuellt kan man även använda en "simdyna" mellan benen, så att man bara använder armarna men att benen ändå hålls flytande.

• Tinga

Nenne - tack! Ja, det känns onekligen lite häftigt att kunna sätta faster framför sitt namn. Undrar då hur det kommer att kännas när det är dags för "mamma"?

• nennesjuttioåtta

ååh piggelainen, vad skönt med huset! Det hade jag glömt! Jag hade ju iofs nipprat ut fullständigt med så långt kvar till inflyttning, hahaha!

Tinga
    åh herregud, det måste ju onekligen bli en omställning. Precis som när man gifte sig och såg sitt nya namn. Eller bara att säga fru!

• Tinga

Nenne - ja, jag har fortfarande svårt att säga "min man"; känns inte helt naturligt ännu, trots att vi varit gifta i över fem år. Tror att det kanske hänger ihop med hela "vuxengrejen"; inte är väl _jag_ så gammal att jag kan säga "min man"; det är ju något som mamma säger om pappa!

• nennesjuttioåtta

precis!
    Men det går lättare när han har gubbkeps på sig. Eller manchesterkavajen.

• BrudSommar2006

Tinga, en sån förlossning skulle man ha haft!

När tänker Sweet avslöja om det blir en kille eller tjej! Har varit inne på hennes blogg hur många gånger som helst men inget än...

• Nattson

Tinga grattis till att du blivit faster

Nenne o frullan, förstklassig underhållning att läsa ikapp på morgon kvisten!

• Tinga

BS - ja, eller så hade hon väldigt ont, men har Stålmannen inbyggd i kroppen! Enligt min bror är hon väldigt smärttålig i alla fall, men det är säkert väldigt olika hur ont man egentligen har under själva öppningsskedet. Cicci stod väl och headbangade på något dansgolv under sin öppningsfas, om jag inte missminner mig.

• Mrs  B

Godmorgon alla!!!!!!!!!!

Instämmer med Nenne idag om vädret. Här är det kanon, solen strålar, men det är lite kyligt, men det blir nog bättre framåt dan.

Idag ska vi till läkaren med Malte för hans 2 månaders kontroll. Ska bli spännande........
    Måste ha med Max också så vi får hoppas han håller sig lugn så man kan prata med doktorn om det skulle vara nåt att diskutera.

Piggelin
    Ja, det där med att uppfostra mannen har jag försökt i snart 12 år och jag skyller det mesta på svärmor, att det inte går att fostra mannen dvs. Jag försöker och försöker, ibland fattar han och ibland inte.
    Grattis till huset!!!!!!!
    Är det ett nybygge eller?

Lappis
    Lycka till med allt idag!

Tinga
    Grattis till att ha blivit faster!!!!!!!!!
    Instämmer med BS att en sån förlossning skulle man haft!

BS
    Med Max funkade maten bra tills han var 1 - 1 1/2 år, sen började han kladda lite till och från och det håller tyvärr i sig fortfarande. Nu vill han inte äta middag och lever i stort sätt på frukt, grönsaker, fil och knäckemackor.
    Ibland känns det bara så hopplöst det där med maten. På dagis äter han allt förrutom curry och broccoli.

• muggles

Nennelainen: gött med bokad spolning och skott i råttan!

Lappis: hoppas det går super med din presentation(er) idag!

fruLlan: synd att ditt inlägg om sömn försvann, här finns många som behöver tips! Du kan gärna få tipsa mig om hur man får en pigg tjej att somna om kl 05 på morgonen! Men skippa råd om att amma till sömns för jag har slutat amma vettu...

Svar på tråden Barnkarusellen