• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Frejis

Telis - he he, i så fall har jag drabbats av en kraftig försämring som tog drygt 7 månader, hade nämligen 11 hos doktorn i Gamla stan

• Tinga

Muggles - nja, jag är extremt dålig på hotell och mysiga ställen i Sverige, så jag är nog inte rätt person att tipsa i det här fallet. Förra våren bodde vi dock på ett mysigt pensionat i Kivik och sen var vi på cider- och calvadosprovning på musteriet, och det var trevliga upplevelser båda två. Man fick lite olika smårätter till cidern, så man blev mätt, men jag tror att det är en annan typ av matupplevelse ni är ute efter, med en rejäl gourmetmiddag. Tänker man sig två nätter i Skåne kan dock Kivik vara ett trevligt alternativ den ena kvällen.

• Lapinette

Telis - tror faktiskt det är doktorn själv som ska ringa...men vi får väl se kanske är det P som ringer och ger mig en tid i eftermiddag. Känner att jag förstorar upp det här enormt! Det kanske inte alls är någon fara och den där blödningen hoppar vi över och kör direkt på sprutor ... önsketänkande.

Du får ha det så himla härligt i alperna. Två veckor med snö och skidåkning är ju perfekt uppladdning inför nästa omgång.

• Tinga

Frejis - spännande att läsa att ni snart kanske är på banan igen!

Lappis - hoppas att du snart får besked! *jag är också nyfiken*

• muggles

Nu har jag tjötat med Piggelin en stund! Man KAN ju faktiskt tjöta IRL också kom jag på

Tinga förresten: var och tränade igår och jag kan säga att man har otroligt mkt nytta av att vara vältränad innan graviditeten om man vill träna efteråt. Det går mkt fortare att komma igång igen än jag trodde. Så du ska inte vara orolig, du kommer att vara fit ganska snabbt igen tror jag (förutsatt att du slipper foglossningsproblematik efteråt osv). Jag vet inte hur det funkar men det känns som om musklerna byggs igen upp jättefort nu och konditionen hade jag ju sedan alla barnvagnspromenader i höstas. Ska bli kul att se din mage i maj förresten!

• fru AM

Mugglan: Är det Skåne det ska åkas till kan jag tipsa dels om Tomarps Gårdshotell (utanför Kristianstad) och Karlaby Kro. Göteborg med omnejd har jag nollkoll på fast har tidigare småkikat på www.lundsbrunn.se/article.php för att det ligger rätt nära vårt land.

Vet du eller någon annan något om Pensionat Skäret på Styrsö? www.pensionatskaret.se/ Vi funderar på att tillbringa några Liviafria nätter där i sommar ...?

• muggles

Frejis: jag känner igen mig i dina beskrivningar - jag hade nog också känt mig kluven till hela den där processen. Men på ett sätt hoppas jag att ni vill testa med ivf så har ni testat det också. Men varför kan ni inte köpa hund redan nu?

• muggles

AM: jag har varit på Skäret flera ggr och övernattat, bla en gång med vår "tjejresa" (som förra året gick till Dublin). Har bara gott att säga om dem! Mysiga rum, vacker matsal, trevlig personal, fin skärgårdsmiljö. God rustik mat, inga märkvärdigheter (förvänta er inte gourmetklass bara så blir ni inte besvikna), underbar rödspätta tex. Goda viner har de också. Ett ex är när jag och maken var där på romantikhelg så beställde han en havskatt och jag en rödspätta. När huvudrätten skulle komma in kom servitören och sa att de hade gjort fel och gjort 2 rödspättor. Han bad om ursäkt men erbjöd oss två alternativ; antingen få 2 rödspättor och få den ena gratis el att vi fick vänta så skulle de göra om båda rätterna. Mkt trevligt initiativ, sånt gillar jag, när inte gästen behöver bråda!

Svar på tråden Barnkarusellen