• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Frejis

Muggles - jag har analyserat sönder hela processen, men har nu försökt plocka ihop bitar igen. Dock inte alltför intensivt med tanke på tidigare erfarenheter

Maken var förnuftig i höstas och tyckte inte att det var rätt tid att skaffa hund nu, men jag vill i alla fall. Inser dock att det knappast skulle gå, men drömma kan man ju har dessutom Ninis Kaninis redan

• muggles

Tack för tips AM - ska genast titta på dem. Jag borde nog gjort det här inlägget i resetråden kom jag på...

• Frejis

Det låter trevligt med en romantisk Sverige-weekend, blir också sugen på att boka in det när jag hör er berätta!

• Tinga

Muggles - tack för uppmuntran angående fysisk form efter graviditeten! Jag har ju Göteborgsvarvet 2009 som mål för att komma igång igen med träningen efter förlossningen, så det låter ju bra att du redan nu känner dig i god form; då hinner jag förhoppningsvis också komma igång ordentligt nästa vinter, för jag beräknas ju föda ungefär 1 månad tidigare än Moa föddes. Måste förresten kännas skönt att få bra gensvar från kroppen vid träning nu!

När AM nu nämner Karlaby Kro slog det mig att jag ju varit där med jobbet, och det var super! Jättefina rum och verkligt god gourmetmat. Året efter testade vi Mötesplats Österlen, som drivs av Anders Vendel som vunnit tävligen Årets kock, men där blev vi inte lika imponerade.

• Lapinette

På tal om romantisk weekend i Sverige så tittade jag på Gripsholms Värdhus i veckan och då en kväll när kocklandslaget står för maten. Alltid trevligt med små utflykter.

Igår funderade jag även på om vi en dag kommer att ha barn så kan vi åka ned till svärmor (som bor i närheten av Zozo). Sen lämnar vi den lilla där, hyr bil och kör till Champagne och Bourgogne över helgen. Snacka om att tankarna fladdrar iväg när man sitter på bussen hem.

• muggles

Tinga: jo jag har tränat 2ggr/vecka sedan nyår och nu går jag på intensivpass igen (började med medel) sedan en tid tillbaka. Och du var ju 17 så mkt mer tränad än jag! Jag kände i början av bäckenet vid sidorörelser men då tog jag det bara försiktigt med just den typen av rörelser och nu känns det ingenting längre. Känner mig precis som innan jag blev gravid förutom att jag var mer tränad då, men kroppen känns stabil och bra igen, och jag kan verkligen ta ut mig på alla sätt. Sorry till alla träningsointresserade!

• muggles

Gah, om den där doktorn bara visste att han håller halva BT på sträckbänken!

• Lapinette

En tanke slog mig precis. Jag började med det där berömda pappersmuffandet igår kväll och gjorde precis ett test. Tänk om jag "tappat" bort lite papper och så i eftermiddag blir jag kallad på VUL. Hemskt pinsamt! Ska nog genast sluta med "muffandet". Ahhh...när jag ändå sitter här och bekänner så kan jag lägga till att maken ropade inifrån sovrummet imorse(jag gick upp tidigt för att åka till SH) - have you muffat? Vem var det som kom på detta genialiska ord, var det Cissi?

• Frejis

Lappis - japp, det var Cicci som kom på det

He he jag har redan visualiserat det som du befarar att din gyn kommer att se Tycker att du ska fortsätta att pappersmuffa ändå Lappis!

• fru AM

Fast det var nog jag ...
    /Den blygsamma copywritern

Svar på tråden Barnkarusellen