• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Frejis - eftersom testet visade minus ska jag fortsätta spraya till motsatsen har bevisats. Trist att behöva gå upp tidigt imorgon igen...trodde jag skulle få sovmorgon då jag tänkte jobba hemifrån.

• gosnosen

jag fortsätter iallafall att hålla tummarna ett tag till! och jag tror inte att du är känslokall, bara realistisk. hoppas att du kan sova något i natt åtminstone! kram till dig!

• Vännerfan

Lappis, Det tror inte jag. Jag tror du kommer kissa ett blått fett plus imorgon! Som Frejan skriver så är ju slemhinnan nåt vetenskapligt. Det står ju att man ska testa på morgon-urin och inte efter att ha druckit en massa så som du gjorde. Du testar väl imorgon bitti igen?? (Förbereder mig på ett nej, du envisa lilla spänningshalstrare!)

• Frejis

Lappis - dina känslomässiga reaktioner är fullständigt naturliga med tanke på allt som du har varit med om. Men slemhinna är fortfarande slemhinna och 1 l vatten är 1 l vatten

Telis - det finns väl annan kommunikation än via internet för att hålla dig uppdaterad?

• Lapinette

Shit, vilken dag! Både jag och maken har precis avbokat spinningen. Han pga jobb och jag då jag är helt tom i kolan. Fast spinning är kanske det jag behöver?

• Lapinette

Telis - om jag mot all förmodan skulle plussa så lovar jag att smsa dig!

• Frejis

Hm, kanske lite vin i stället för spinning Lappis?

Inget bra att laga middag samtidigt som man skriver på BT. Tar en kort paus!

*måste berätta för maken om det som händer här, hörde honom komma in genom dörren*

• Lapinette

Och jag kanske ska gå och träna i alla fall.. trots att jag avbokade klassen. Kommer ändå inte göra någon nytta ikväll och maken sitter och jobbar.

• fru AM

Åh, Lappis! Så spännande - fast jag förstår att det är jobbigt att inte veta vad som händer i kroppen. Kram från mig och Livia (som givetvis hoppas på en minikanin ...)

• Vännerfan

Kommer du testa imorgon igen Lappis?
    Undrar om JAG kommer kunna sova, detta är ju enormt spännande!

Svar på tråden Barnkarusellen