• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Vickan - vi brukar ju bruncha på Mornington annars har jag varit på Mosebacka (där spelar dem jazz) och på Berns (gigantisk buffé).

• Piggelin1

Söta Frejis - det är SJÄLVKLART att man skummar de inlägg som är mindre intressanta I höstas innan A föddes, så kan jag inte påstå att jag läste sömn- eller amningsinläggen sådär supernoga Då var det mer inför-förlossningen-prat som lockade undertecknad...

Lappis - var tvungen att visa mannen inlägget med din mans kommentar "Poor guy..."

• Piggelin1

På tal om Sydafrika, så tänkte mannen & jag fixa barnvakt några timmar nästa helg för att gå på TUR-mässan (resemässan alltså) ihop. Såg bland utställarna att Bickley House skulle vara med, fast visst var det fullt där, Lappis, när ni försökte boka det? För två år sen pratade vi mkt med killen som har det stället på just TUR-mässan, fick massor av bra tips & hjälp inför resan ett halvår senare. Hade varit kul att kvista förbi montern igen nu!

• Lapinette

Maken min vet nästan allt om er här inne !!

• Lapinette

Ja det var fullt, bodde på det andra stället. Nelson ...någonting.

• Piggelin1

Frejis igen - vad söt du är som tänkte på detta med Amandas eksem! Gulle du Samma sak här, får ofta mer eksem på vintern & om jag stressar mkt, så blossar det också upp mera.

• Lapinette

Vet inte om jag har berättat det men trodde ett tag (innan du avslöjade att du bodde i Götet) att du var en tränare på SATS. Hon och hennes man var nämligen iväg till Syd Afrika ungefär under samma period som er och så tyckte jag att det var flera saker som stämde. Så var ju inte fallet men vet du vad hon bjöd på när hon körde sitt sista funkpass (hon har tagit 1 års uppehåll då de bygger hus, gör karriär etc.) - PIGGELIN!

• Lapinette
    Är på bra humör igen efter en förskräcklig dag!
Svar på tråden Barnkarusellen