• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Telis - ha en superhärlig semester!

• Lapinette

Förresten mitt det där hormonvärdet som borde ligga under 150 låg på 690 någonting. Undrar varför, för inget av de alternativen min läkare hade stämmer ju.

• Frejis

Onekligen spännande Lappis!

Gravtest kan visa negativt om urinet är alltför utspätt, om man testar för tidigt, om man är låghormonare... vad jag menar är att detta minus kan förvandlas till plus imorgon. Morgonurin (typ klockan två eller fyra på morgonen, när man nu vaknar är ofta säkrast.

Gud vad jag håller tummar och tår och allt som kan vikas och krullas på kroppen!

• Mrs  B

Lappis
    Jösses vilken spänning!!!!!!!!!!!!!

• Frejis

Efter att ha läst ditt inlägg ännu en gång Lappis tror jag faktiskt på din slemhinna som läkaren såg. Det är uppenbart och vetenskapligt.
    Skulle du fortsätta spraya nu eller är det uppehåll tills det blir klart vad det hela rör sig om?

• gosnosen

ojoj lappis vad spännande och samtidigt jobbigt för dig! kunde de inte med hjälp av ditt blodprov kolla om du är gravid?

• muggles

Lappis: vad jobbigt att inte veta! Jag tror också på slemhinnan som Frejis. Gravtestet kan som sagt visa positivt i ett senare skede. Men skitjobbigt att gå och behöva fundera!!! Håller tummarna så de blir blå!!!

• Telemarkgrrl

Näe, jag får ställa in min resa, jag kan ju inte åka nuuuuu!! Det är ju sjukt spännande, Lappis! Jag tror på Frejis. Det finns ju många skäl till att ett test skulle visa negativt nu men inget annat skäl till varför du inte skulle vara nedreglerad.

• Lapinette

Frejis - det kan ju ha varit för utspätt med tanke på en halv liter vatten och en halvliter te som maken tvingade i mig . Nej, jag tror att det är negativt och faktum är jag troligen är en av de mest känslokallaste människorna just nu. Är inte ens ledsen.

Gosnosen - blodprovet var för att kolla den där hormonen och inte gravtest. Har precis tagit bort plåstret (är aldeles blå) från det de gjorde i morse. Kommer att se ut som en heroinst på bröllopet.

• Lapinette

Tja, jag vet inte! Jag tror faktiskt att det var negativt. Jag är helt enkelt jäkligt trög denna gång och behöver spraya mer innan kroppen reagerar. Jag har ju läst om en tjej på FL som fick sin blödning på spraydag 18 så sånt måste ju också inträffa.

Svar på tråden Barnkarusellen