• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • fru AM

Lappis! Du måste lova att barätta för oss så snart du får veta? Jag hänger här hela tiden nu - fast jag borde städa och spika upp tavlor i Livias rum!

• Nattson

Muggles, jag tycker att det är väldigt intressant att höra om hur du känner dig i kroppen nu en tid efter förlossningen! Jag är ute och går en del nu och funderar på att köpa ett par lätta hantlar så att jag tränar armarna lite inför framtida lyft. Har också undrat hur kroppen ska vara efter träning osv... Men jag får ta den som den är helt enkelt!

• Frejis

Och jag skulle skriva klart en examinationsuppgift, men hänger här i stället...

Hm, vad är det vi gör mot Lappis nu? Utövar grupptryck eller...?

• Nattson

Lappis, du är en superdam oavsätt vad läkaren säger, även om jag som alla andra hoppas på glada nyheter

• muggles

Instämmer i det BS säger, måste snart iväg men hade hoppats på ett besked om blodprovet innan dess.

Nattson: du kommer att få grymma armmuskler av att lyfta en 5-6-7-8 kgs klump dagarna i ända! Armarna var det som var mest tränat hos mig...

• Lapinette

Åk iväg med er!!!

Jag kan inte ringa min läkare (telefon tid förmiddag) utan de kommer att ringa mig. Troligen måste jag in på en koll och då lär det dröja ändå längre innan ni får veta något så åk iväg och uträtta era ärenden. Händer något, får jag information så skriver jag här. Ska dessutom ha datan med mig hem ikväll då jag tänker jobba hemifrån imorgon.

Och sååå kraaaam på er allihop för att ni är så gulliga och bryr er så mycket!!! Men som sagt, hoppas inte för mycket för det är säkert bara någon liten sak som har hängt upp sig ... eller så kommer blödningen typ imorgon lagom inför helg och bröllop i Paris.

• Lapinette

Hej alla nyfikna!

Nu ringde P från mottagningen och sa att mitt test hade visat att jag inte är nedreglerad (precis som jag trodde) så jag ska dit kl 15:30 för en kontroll. Beroende på vad han ser/hittar lär jag få veta hur behandlingen fortskrider. Som sagt, tusen frågetecken i skallen just nu!

• Frejis

Lappis - hm, jag undrar just nu vilken hormon i blodprovet visar det. Hur kan det komma sig att du inte är nedreglerad nu när allting fungerade så bra förra gången? Mysko! Har du fått samma behandling nu som tidigare?

• Lapinette

Frejis - samma behandling och jag har liksom haft min coola attityd och tagit givit förgivet att allt bara ska rulla på som tidigare. Men visst f*n skulle det inte det!

Svar på tråden Barnkarusellen