• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Mrs  B

BS och Nattson
    Jag är också allergisk mot råa morötter och äpplen och får utslag runt munnen och i munnen.

• Nattson

MrsB, verkar vara vanligare än man tror att vara allergisk eller överkänslig mot just morrötter och äpplen!

Idag har vi tvättat inför resan till Kanada. Vi åker på tis eller onsdag. Det beror lite på hur det ser ut med platser.
    Jag känner mig lite nervös inför flygandet och tidsomställningen. Men Piggelin, jag tänker på dig! Jag tänker att har du klarat det så ska jag också klara det.

Jag är så jäkla hemmakär och kan tycka att det är jobbigt att åka i väg i vanliga fall, nu med lite extra hormoner så rullar tankarna extra mycket!

Vi köpte vagn i fredags! Min man har varit så emot att köpa en ny vagn för att de är så dyra, men vi hittade en för bra pris där allt ingick, så vi slog till!

• MSW

Nattson: Det blir säkert bra med resan.. Hur länge är det ni ska vara borta?
    Spännande med vagn köp vad blev det för någon?

Vi var på IKEA idag, lite spännande att "få" titta på bebis sakerna.. Såg ett skötbord som vi ev skulle kunna få plats med.. Annars hittade vi två byråer som vi ska ha som sängbord (sen vi flyttade har vi bara haft varsin kartong som sängbord) och ett par gardiner och lite annat småplock..

Om jag ska vara lite OnTopic också så har inte helgen varit så rolig, har mått illa både i går och idag och varit jättetrött, har dessutom spytt fre,lör och söndag, och så ofta brukar jag inte kräkas, är lite orolig att jag ska behöva dras med det hela graviditeten, fast än finns det väl hopp kanske, men tycker det borde ha lugnat ner sig nu..

• Nattson

MSW, det blev en Eurobaby av modellen Stockholm.
    Ja jag tror också att det blir bra med resan, börjar till och med se fram emot den Det ska bli skönt att komma bort, det har varit en intensiv höst och detta år har börjat tungt med illamående och trötthet. Men det är mycket bättre nu så jag ska försöka njuta av semestern som varar i två veckor!

Vad tråkigt att du mått illa. jag höll på att spy i fredags, men det var mest för att middagen blev så sen och jag hann bli rejält hungrig. Vilken vecka är du i?

• viktualia

Tjoho!

Här är en till som är allergisk mot morot. Dessutom tål jag inte nypon, tomater, paprika, citrusfrukter och chili/curry. Tycker synd om mina föräldrar som tampades med min allergi när jag var liten, som vuxen lider jag ganska sällan av det... får eksem om jag äter förbjudna saker men kan hålla det hela i schack rätt ok....

• Nattson

Vickan, du också där ser man! Min lillebror var också allergisk mot citrusfrukter och just röda grönsaker. Men en del av det växte bort senare!

• Frejis

Hej!
    Jag tål inte röd och grön curry (ni vet de här jättegoda såser i thailändsk mat och har fått utslag i ansiktet och halsen efter en fest med mycket vin i helgen. Nice, får väl bli nykterist och föredöme för ungdomar på gamla dagar Visste annars inte att man kan vara allergist mot morot, men det verkar ju rätt vanligt utifrån det som ni skriver.

Lappis - hoppas att ni haft en superbra helg i Paris. Vilka konstigheter med slemhinnan och nedregleringen hoppas att du kan få svar vad det hela beror på och att återstående delen av processen går bra.

• Lapinette

Men oj vad lite ni har skrivit i helgen! Trodde det skulle vara typ 8-10 sidor att läsa igen.

Kan konstatera att det var bra att jag varken är gravid eller tog sprutor för det hade varit svårt att undvika alkohol i helgen! Fick säkert en skumpa var INNAN middagen. Partystass och typ 8 cm höga klackar och så 5-rätters middag och dans hela natten. Aj, aj vad ont det gjorde i huvudet igår. Och på vägen hem så kom min blödning (bättre sent än aldrig). Har suttit dubbelvikt på morgonen och knaprat Alvedon. Vet att det gör smärtsamt ont typ en halv dag sen börjar det bli bättre så jag ska nog överleva det här men längtar helt klart hem till soffan.

• fru AM

Lappis! Hej! Det låter som en härlig fest ... Jag har ALDRIG druckit en hel flaska skumpa själv (än!) och har definitivt aldrig haft 8 cm klack, emedan jag då skulle skrapa huvudet i taket
    På ett sätt väl skönt att blödningen kommit?

Du vad hette slottet festen var på? Var det fint? Håller på och letar efter något sjysst ställe/kul att göra två dagar i augusti innan vi ska våldgästa kompisar strax utanför Paris ...

Hej alla ni andra också - morotsallergiker hela bunten!!!?

• Lapinette

Fru AM - här var vi www.domainedevilleray.com/ Det ligger ca 2 timmar från Paris, verkligen ute på vischan. Man kunde göra lite aktiviteter där som att rida, paddla kanot etc. Vi hann ju inte med något sådant utan det blev bara fest.

Svar på tråden Barnkarusellen