• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • MSW

Lappis: Får väl ändå räkna det till det mest possitiva, att du nu inte behöver oroa dig för att dricka för mycket!! Och det var säkert för att du förtjänat det som kroppen spelade dig ett spratt, blödningen kommer säkert så fort du kommer hem från Paris och sen går resten av IVF'n helt utan missöden!
    Ha det super bra i Paris!

• Zozo

Lappis: Mer SPRRRIT at folket brukar jag säga

MSW; far jag fraga när du hade din sista mens? Jag har BF 11/9 nu och min BM menar att det inte kan stämma att jag hade sista mens 20/12.. Suck!

• MSW

Zozo: Jag hade min sista mens 19 november(då den började), fast jag har lite långa och oregelbunda cykler, men ägglossningen måste ha ägt rum from 7 dec eller någon dag där efter..

Konstig sak att säga förresten, jag menar hade du mens då så borde det väl vara bf som är fel och inte tvärt om..?

• Zozo

MSW Tja, mensen jag fick da kom "fel" (en vecka tidigt) och var allmänt knepig (väldigt liten) och BMs beräkningar skulle i princip stämma bättre med min förra mens.. Äh, nej det funkar inte heller! Jag fattar ingenting! Hon säger att alla foster är lika stora i det här stadiet och att jag enl storl borde ha varit gravid tidigare. Äh..

• muggles

Lappis: äh vad trist besked! Jäkla skit att inte det kunde bara löpa på men som sagt, du får ju iaf dricka utav bara f-n!

MSW: min sista mens började 19/11-06 och jag fick BF 23/8 efter stora UL (sedan kom hon 26/8) - jädrans vad lika vi är!!!

• MSW

Kollade in "'William Tell' Mom" som någon länkat till för ett tag sedan! Helt grymt rolig.. Känner även igen det från skolan, är precis samma tjat där!

Zozo: Är det inte så då att det "tog" i förra cykeln? Jag menar, det är inte så himla ovanligt man får "mensliknande blödningar" (som det heter i böcker å så) i början av graviditeten väl?

• Zozo

MSW.. Det kanske var sa.. Naja det lär väl ge sig..

• MSW

Muggles: Haha, häftigt, nästan konstigt att det kan vara så lika.. Får väl se vad som händer på UL då, men tror snarare att jag blir flyttad på andra hållet, då jag har lite längre cyklar än "normalt"(=enligt snurran)

• Tinga

Lappis - tråkigt att höra att det "inte var något", men det var ju vad du själv var inställd på hela tiden. Hoppas nu att Parisresan blir trevlig i alla fall, och festa på ordentligt! Kram!

• MSW

Ja, Zozo, h*n i magen vet juh förhoppningsvis ändå bäst själv när det är dags att komma ut, och du lär juh märka när det blir..

Svar på tråden Barnkarusellen