• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Tinga

Lappis - tänk om han automatiskt hade fått Aragorn-utseende då!

• viktualia

hihi!

jag blir lite uppiggad av att få hänga här dagtid.... saknar er på dagarna annars - jag LOVAR!!!

• junilejon

Lappis,vi har med varit inne på Jonathan och Neo. Jonathan har jag tyckt är fint i hela mitt liv efter Bröderna Lejonhjärta...men visst ändra man sig hela tiden!
    Min man är helt bombsäker på att bebben ska heta kotten i mellan namn vet inte vad han fått det ifrån!!!

• Tinga

Men det där med påverkan och koppling till andra personer tror jag spelar en väldigt stor roll under en namnvalsprocess. T ex om man känt någon som man inte gillade alls; då går det bara inte att välja det namnet till sitt barn, för att man associerar det till något negativt.

• Lapinette

Absolut!
    Min kusin skulle heta Kerstin ända tills hon mötte en väninna (som var vääääldigt speciell) till min mamma som hade samma namn. Hon ändrade sig radikalt och det blev Anders istället.

• junilejon

Jag har ett killnamn som jag vill ha som mellan namn med...det är så coolt! Min morfar heter det och morfar betyder mycket för mig...ni kan aldrig gissa det namnet?!?

• Mrs  B

Igår hade Kvällsposten en lista på de mest populära kill och tjejnamnen, William och Wilma låg överst.

• Tinga

Lappis - vilken tur att din mammas väninna var så speciell att
    Anders slapp heta Kerstin!

Arbetsnamnet på min man var för övrigt Maj-Björn, så där hade de ju täckt in alla möjligheter!

• junilejon

Jag skulle heta Linda-Marie...men min pappa räddade mig så jag heter Linda Marie och syrran heter Line Sofie....

Svar på tråden Barnkarusellen