*Fniss* Jag har fortfarande svårt att släppa Kent-Jesus... Herregud, det finns så mycket fula namn att man blir mörkrädd!
Tack för alla stödjande ord ang min moster. Det är så läskigt att det kan gå så fort. Ju mer jag tänker på det så känns det rätt att vi valt att inte berätta (hoppas jag fortfarande känner så imorgon när jag har berättat). Själv har jag haft jättesvårt att sova de senaste dygnen och tänkt jättemycket på min moster, så det hade nog varit jättejobbigt för mamma att vara så långt borta och samtidigt känna sig så maktlös. Det är inte mycket man kan göra hemma heller, men man kan åtminstone vara där och lugna henne. Hon har en hemsk dödsångest nämligen, min moster. Det har hon tydligen alltid haft. Och BS, jag tror det var du som undrade, det går inte att prata med henne på telefon. Hon är för dålig för det.
Mugglan - Det finns tillfällen då jag vill sälja Matilda billigt på blocket, och det är inte alltid man känner sig som världens bästa mamma, men så tror jag att alla känner. Det ÄR jobbigt att ha småbarn emellanåt och man är ju inte mer än människa själv. Det viktigaste är att man aldrig medvetet skadar sitt barn, och dit är det en bra bit från att man skriker till åt dem eller att man råkar ut för en olyckshändelse som Oms nämner ovan (vilken hemsk situation förresten, Oms! Den är både hemsk och dråplig på samma gång...).
Du verkar vara en väldigt sund och vettig människa och mamma Muggles, så du behöver inte oroa dig, du är bara mänsklig!
Vickan - Krya på dig! Hoppas att din lilla "häx-brygd" hjälper!