• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Piggelin1

Kul namndiskussion ni haft förresten!

Zozo, ojoj, Hippolyte & Viking
    De andra dubbelnamnen som ni nämnde lät ju för himla kul med, speciellt Kent-Jesus

Tinga, ang att uttala namn på skånska - tänkte direkt på Pejtååååår jag med, innan jag läste ditt inlägg

På tal om att namn som börjar på H inte uttalas i franskan/spanskan, så minns jag när jag bodde i södra Tysklnad för många år sen & delade lgh m två fransyskor & spanjorskor. Det fanns en svensk till, Håkan, & en dag när jag kom från skolan, så låg det en lapp till mig "Augan hat angerufen". Tog en stund innan jag fattade

• Piggelin1

haha, zozo, så du var kär i Zeb Macahan som fyraåring

• Piggelin1

Såg precis att det fanns en tråd som heter "Page" - självklart var jag tvungen att kolla in om det handlade om "vår tråds Page", men det var frisyren...

Page, om du är inne & läser mellan varven - hoppas att du är OK. Du är saknad!

• Mrs  B

Piggelin
    Låter som en skön dag efter en jobbig natt!!!
    Ja, Malte har inte heller varit allt för kul nu på några nätter men nu har han nog fått spel. Idag har han sovit mellan 11-13, 14-18 och nu sover han igen!!!!!!!!!!
    Detta har inte hänt sen han föddes och nästan sov dygnet runt.
    Undra allt hur natten kommer att gå??????
    Eller vad är det med honom??????

Nu ska jag äntligen titta på tv och hoppas på en lugn kväll, Max ligger i sängen, Malte på soffan och maken är på hockey som vanligt.

• BrudSommar2006

Ja vi får se hur natten blir men jag räknar inte med att den blir lika bra som den som var i alla fall!

• Mrs  B

Godmorgon, zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!!!!!!

Blev ingen höjdare till natt, men det kunde man väl förstå efter att Malte sovit hela dagen igår.
    Han åt mellan 21.30 och 22.30, mellan 00.00 och 01 och började sen gnälla vid 05 och fick ett bröst vid 07 igen.
    känner att man är rätt så slut just nu och trött på det här med nätterna.

Hoppas på bättre tider när vädret också blir bättre!
    Idag regnar det som vanligt.

BS
    Om du ammade Iris varannan timme så ska jag sluta klaga nu!!!
    Hoppas du har fått en bra natt!
    Hur går det annars med maten nu????

• muggles

Sweet: haha, skrattade till när du skrev att man har rätt att tycka att folk som stör en stup i kvarten är jobbiga. Fniss! Och när du lägger upp det så så...
    En kompis till mig har döpt sin dotter till Noelia vilket jag tycker är jättefint (och ovanligt). Det är tydligen spanskt från början men jag tycker det funkar både i Sverige och på engelska.

Annars hade Moa varit en Jonathan om hon varit kille men jag håller med om att killnamn är mkt svårare. Alexander tycker jag är fint också. Och Elias men det är ju jättepoppis nu.

Oms och MrsB: vad skönt att ni känner igen er! Det är bara så skönt att få "lufta" det man känner! Och Oms - PRECIS som du beskriver känns det! Att hon "förstör" det som jag försöker bygga upp!

Igår hade jag en betydligt bättre dag - Moa var på soligt humör och jag hade ju sovit bättre pga att hon sovit fram till halv sex på morgonen. Hon var hur go som helst; ville bara stå och gå med stöd hela tiden och samtidigt "pratar" hon massor. Så i går kväll fick jag ångest över att jag ska åka ifrån henne i 4 dagar. Men det blir ett nyttigt break - skönt att få känna att man saknar henne också!

Ibland undrar jag hur ni som ännu inte har barn känner när vi klagar - vill ni verkligen fortfarande när ni hör om hur billiga barnen är på Blocket?!

• muggles

Just det - glömde nästan: en magbild på Tinga och tvillingarna är nu upplagd i galleriet. Förlåt Tinga för delayen - jag har prioriterat sömn framför datortid nu några förmiddagar i rad... Vilket även sker nu! Har varit vaken sedan 04.30 - GÄÄÄÄSP!

• Lapinette

En tråd som heter Page - kanske något för mig nu när jag har denna frisyr! Nåja, har mina tre favorittrådar, hinner inte med några andra.

Fick ett sött litet sms från Telis imorse. Hon verkar ha det bra. Dock ingen sol men massor av snö så skidåkningen var super.

Förvånad att Jonathan verkar vara så populärt. Jag som trodde jag kommit på något eget när jag såg den där filmen med John Cusack.

• Tinga

Haha - de borde kanske lägga till ytterligare en rubrik bland barnvagnar och barnartiklar på Blocket; även barn är tydligen till salu ibland!

Piggelin - vad härligt att du bara bestämde dig för att strunta i allt elände och körde iväg på en shoppingtur! Ibland kan det nog vara bra att bara komma iväg några timmar och tänka på något annat, istället för att fastna alltför mycket i sina bekymmer. Fina muggar du köpte!

Muggles - inga problem; det var ingen panik med bilden! Jag förväntar mig inte service på sekunden. Hoppas att du får en riktigt härlig skidresa och kommer hem med nya krafter.

Svar på tråden Barnkarusellen