• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • junilejon

Vicky..okej tack för tipset!!

Cicci,är du gift? När gifter ni er i så fall???

• junilejon

Jag hatar verkligen att vara sjuk...tycker synd om alla sjuklingar...

• junilejon

Hoppas att det bli bättre snart..ska ju till Milano nu i helgen....då få jag bara inte vara sjuk

• viktualia

Junilejon - kan bara instämma i hur segt det är att vara sjuk! Försökte sova för en stund sedan, men det gick inte speciellt bra... nu väntar jag på min häxbrygd - avkok på ingefära, nejlikor och kanel - som jag låtsas har effekt på förkylningar..

• junilejon

Vicky,den har jag aldrig testat!! Kanske skulle testa den med

• viktualia

Junilejon - jag garanterar INTE att det funkar.. men det känns bra att testa i alla fall. Man tar några nejlikor, en bit ingefära och en bit kanel och låter det sjuda i lite vatten i typ 10 min. Sen kan man smaksätta med lite honung om man vill.

• junilejon

Pratade med min syrra innan. Hon kommer till svergie i början av Juni eftersom vår älsta kusin ta studenten (hon betyder mycket för oss) och hon kan då inte komma mer i sommar sen när bebben tittat ut,eftersom hon är arbetslös och inte ha några pengar. Så hon var ledsen att hon inte få träffa bebben eller vara med på dopet.Sen när jag sa att vi nog ska åka till Thailand över julen,då hon hade tänkt att komma till svergie så blev hon ännu mer ledsen.. ja sa då att om hon hitta en billig flygbiljet så betalar jag den så kan hon komma över en lång helg i Augusti eller nåt...då blev hon genast mycket gladare
    Kul att göra någon glad ibland...

• junilejon

Vicky...okej...ska testa den ikväll,få väl inta mig att den funkar ifall den inte skulle göra det

• junilejon

Nej nu måste jag nog slita mig för en stund...

Svar på tråden Barnkarusellen