• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • junilejon

Tinga kul att se din mage,men den är mycket mindre än vad jag trodde...min är enorm redan.Men min mammas kusin fick tvillingar i Juni förra året och i April så syntes det knappt på henne så det där är ju så olika från person till person. Min mamma var enorm när hon väntade oss,men vi var stora för att vara tvillingar med,jag vägde 3059 och syrran vägde 2900!! Men du ska vara glad att du inte är så stor än....

Här ligger man idag med hosta och är dunder förkyld,nyser hela tiden!! Så jag tror att jag bli hemma idag med...
    Chefen få bli hur sur hon vill...hennes sist dag är ju ändå på fredag och då är jag ledig

• Mrs  B

Krya på dig Junilejon!!!!

Max har också börjat nysa och snora så vi får väl se vad det leder till.
    Bara inte Malte får det.

• Tinga

Junilejon - det glädjer mig faktiskt att höra att min mage är mycket mindre än vad du trodde! Just magens storlek är det enda som jag egentligen bekymrar mig om för tillfället (ilandsproblem? ); jag är ju än så länge bara i 21:a veckan och har förhoppningsvis många veckor kvar att växa till på. Om 10 veckor "ska" jag ju vara lika stor som man är efter en fullgången enlinggraviditet. Men hellre bautamage och stora, välväxta barn än tvärtom!

Lappis förresten - kul att höra att Telis har det bra!

• junilejon

tinga, ja det kan jag hålla med dig om. Jag har med stor mage och friskt barn... jag är i vecka 24 nu och jag tycker inte att min mage sluta växa,sen har jag blivit rundare i ansiktet med.
    Hur länge till jobbar du?

• pirr!

Vad spännande med magbild. Ska genast in och titta!

Nu med två veckor kvar till BF har jag "äntligen" nått upp till normalkurvan, men fortfarande envisas folk med att säga att jag är liten. Själv upplever man ju dendär kulan som alldeles för stor för att vara smidig sedan länge..

Läser vidare..

• Tinga

Junilejon - jag vet inte alls hur länge till jag kommer att jobba. Ofta sjukskriver man tvillinggravida den sista tiden, men jag har hört om folk som slutat jobba alltifrån v. 25 tills bara ett par veckor före fullgången tid, så det är väldigt individuellt. Jag kommer inte att ta ut ledighet i förväg, utan jobbar så länge det går.

• Zozo

Lustigt vad olika det där är; Här maste man ga senast 2 manader innan BF!

• Tinga

Zozo - ojdå! Så man måste alltså ta ut föräldraledighet redan två månader innan barnet föds! Varför måste man det?

• Zozo

Därför att föräldraledigheten är indelad i "2 manader FÖR-mammaledighet", "4 manaders EFTER-mammaledighet" och sedan "5 manaders föräldraledighet"

• Tinga

Kan de 5 månadernas föräldraledighet utnyttjas av pappan också, eller är de enbart förbehållna mamman?

Svar på tråden Barnkarusellen