• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Vännerfan

Hej tjejer!

Sweet, det var jag som fortfarande har sviter av foglossning. Men nu kan jag äntligen gymma lite, så det gör jag. Lämnade in Prinsen igen på barnpassningen i tisdags och han hade varit "hur nöjd som helst" enligt personalen. När jag hämtade honom skrattade han bara. Väldigt skönt att det funkar så bra! Han har ju knappt blivit lämnad alls mer än när Mugglan passat honom på akupunkturen samt när han sovit ett par gånger. Men det vågade jag inte säga till barnpassarna såklart! Nu hoppas jag att jag snart ska vara helt återställd.

Izzie,
    Tänkte på dig igår ska du veta! Skönt att din mamma förstod och att hon hann träffa din moster! Usch, man tror alltid att sånt inte händer en själv... och rätt vad det är så gör det det.

MrsB,
    Hoppas Malte kryar på sig ordentligt snart! Otäckt med så hög feber.

Nu försöker jag bara suga ur det sista goa ur föräldrarledigheten! Inleder med att ta hand om ledsen kille...

• Lapinette

Ser att Sweet har varit inne under kvällen! Kram på dig och katten!

Mrs B - läskigt med hög feber, hoppas han kryar på sig snart!

Vickan - starkt jobbat med kilona. Själv har jag typ 1-1,5 som la sig som bomull runt midjan i julas och som inte vill ge vika. Löjligt lite men så jäkla irriterande!

BS - härligt hus! Kan dock inte låta bli att tänka på alla möbler man måste införskaffa om man köper ett sånt stort hus och alla blommor som blir svåra att placera pga att fönstrena går hela vägen ned (hade samma problem i Frankrike och efterlämnade stora palmträd etc som vi inte kunde ta med oss hem ). Nej, bor kvar i vår lilla lya på St Eriksplan. Den är aldeles perfekt för två.

Förresten, var och lämnade blodprov imorse igen och sen kutade jag ned till min läkare och gjorde VUL (första gången jag gör det under mens ....uuuuäääk). Men iallafall, min slemhinna är nu 3 mm istället för 17 så det bådar gott. Troligen visar blodprovet att jag är nedreglerad och kan då börja med spruta ikväll. Ska invänta kontakt från CvL för att få ett nytt schema.

• junilejon

Mrs B...uch vad otäckt med så hög feber på en liten bebbe...konstigt att din man tyckte att du var löjlig och åkte på hocky istället!!!!

Lappis,hoppas att du kan börja spruta ikväll

BS jag måste ha missat ditt hus. Finns det någon länk till det? Är grymt nyfiken

• Mrs  B

Skickar ett sömnigt godmorgon från sjukstugan. zzzzzzzzzz

Maltes feber är under kontroll nu tack vare alvedonen som vi fick på sjukhuset. Det är två timmar kvar tills nästa dos, så vi får se om den kommer att behövas. Tog tempen för någon timme sedan och då var han nere på 36 igen, men vid fyra i natt när alvedonen slutat verka hade han 38,6.

Hoppas nu på det bästa! Riktigt läskigt med så hög feber på så små barn och sen när de dessutom säger att barn under 2 månader inte kan få feber börjar man ju undra.
    Ska försöka lägga honom snart så han kan sova bort lite också.

Max har börjat snora lite mer nu så vi får se vad hans leder till och själv tampas jag med huvudvärk.

Junilejon
    Ja, maken är rätt knasig ibland och han tycker väl att vi inte ska blanda in mina föräldrar alltid, men för mig känns det mer tryckt att be om hjälp. Jag orkar inte ta hand om allting hela tiden.
    Tror att han kommer att ändra uppfattning om mycket när han väl ska vara pappaledig och få ha hand om allting själv. Man orkar inte hur mycket som helst.
    Max hade i alla fall haft roligt på hockeyn och det var ju bra.

• Tinga

Vickan - starkt jobbat! Måste vara grymt bra för självkänslan också att se hur storleken bara minskar och minskar. Du får akta dig så att du inte försvinner!

Liten -

BS - wow, vilket hus! Säger som Vickan; tänk om man hade haft 10 miljoner över! Ni får säkert ett jättefint badrum!

Mrs B - läskigt med febern, men det var ju jättebra att Malte kunde få Alvedon och att det hade positiv effekt.

Lappis - håller tummarna för att du får börja med uppåttjack idag! Det är du verkligen värd efter alla problem som varit. Kram!

• BrudSommar2006

Aha, ska det vara bredbar leverpastej. Men geggar hon inte bara in det i bordet då tro? Får väl prova. Ska prova hur det går med blodpudding också.

Mrs B, usch har han fått febern stackarn, hoppas att det är på nedgång nu då.

Lappis, VUL under mens låter sliskigt, kunde han inte ha avvaktat lite med det tills svaret på blodprovet kommer?! Nåväl, det var ju bra att få svar i alla fall, nu verkar det ju äntligen vara på rätt väg!

Sweet, jo, vi bodde ju i Solna tills vi skaffade huset, nu bor vi i Täby så det är väl inte direkt cykelavstånd längre. Jag har förresten fortfarande problem med foglossningen, undrar när den tänker ge med sig, suck. Kommer ut på promenader nu i alla fall, ska börja jobba igen 1:a september är det tänkt.

Junilejon, länken till huset jag pratade om ligger på förra sidan bara.

Disan, vad jag minns så tror jag inte att någon här i tråden har eller har funderat på en Stokke. Har dock för mig att just den vagnen inte fick så bra i något test de gjorde nyligen? Var låg det där testet nu igen, var det konsumentverket som testade? Länken till artikeln i dn låg ju ute här men minns inte var hela testet låg.

• BrudSommar2006

Tinga, jo vi hoppas att badrummet ska bli ok, bara han nu har tid att sätta igång, han verkar väldigt upptagen!

Sweet, jo det är KI jag jobbar på, på MBB. Får väl se om det blir något Friskis & Svettis när jag börjar jobba igen, vi får ju gå till halva priset om jag minns rätt. Annars vill jag nog hellre börja simma så småningom igen.

Vi funderar på att åka till Öland över påsk, vore skönt att göra något annat än att bara vara hemma. Fast eftersom det är så långt att åka så velar vi fram och tillbaka. Nu måste vi nästan bestämma oss i alla fall för i morgon åker mina föräldrar ner och det vore ju bra om de kunde ta ner barnstol och vad vi nu kan behöva eftersom det blir så trångt i vår bil ändå med Iris, hunden och barnvagn.

• BrudSommar2006

Vickan, hur går det med förkylningen? Kul att husköpet närmar sig! Ska ni ha dubbelt boende någonting eller blir det snabb flytt?

• Mrs  B

BS
    Troligt att Iris geggar ner bordet men mer troligt att det mesta ändå hamnar i munnen.

Lappis
    Hoppas på sprutor snart!!!!

Nu sover äntligen Malte och jag önska att jag också kunde gå och lägga mig en stund, men med Max går det ej.

• Tinga

Jag var hos BM för rutinkontroll idag, och allting var bra förutom mitt blodtryck. Jag låg på 130/90 nu, jämfört med 120/80 när jag skrevs in. Eller egentligen är det nuvarande OK, men det får inte lov att bli ännu högre. Jag hade i alla fall inte äggvita i urinen, som annars tillsammans med högt blodtryck är ett tecken på havandeskapsförgiftning. Lite oroande, men jag tänker inte bekymra mig alltför mycket. Ska i alla fall se till att ta det lugnt framöver, eftersom det är det bästa sättet att få ner blodtrycket. Jag tycker iofs inte att jag stressat något på sistone heller, men kroppen verkar tycka annorlunda.

Mitt blodvärde var riktigt bra, och det är jag jätteglad för; låg på 132 nu jämfört med 127 vid inskrivningen. Jag har tidigare haft problem med för lågt blodvärde, så att nu kunna öka det när jag är gravid med tvillingar känns jättebra. Skönt att slippa järntabletterna så länge som möjligt, eftersom jag hört att många får problem med magen då.

Om två veckor ska jag träffa en läkare, som ska bedöma om och när jag ska bli sjukskriven. Enligt BM blir man sjukskriven fr o m v. 23 när man väntar tvillingar om man har ett tyngre jobb. Själv har jag ju ett skrivbordsjobb, så av den anledningen ska jag kunna jobba längre, men så är det då det här med blodtrycket. Enligt BM kan det mycket väl bli så att jag blir halvtidssjukskriven, redan från v. 23. Eftersom jag är duktigt less på mitt jobb ser jag väl inte det som något jätteproblem, men det känns lite konstigt att jag redan om ett par veckor skulle börja jobba mindre, för jag mår ju jättebra!

Jag ska i alla fall tillbaka till BM om en vecka, för att kolla blodtrycket igen, och jag fick också stickor så att jag själv kan kolla äggviteämnen i urinen, vilket jag ska göra varje morgon framöver. Eftersom jag mår så bra känns det lite konstigt att det nu finns ett annalkande "problem", men det får lösa sig vartefter. Så länge jag mår bra är det också mest sannolikt att barnen mår bra. Vi lyssnade också på hjärtljuden idag, och de var bra.

Svar på tråden Barnkarusellen