• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • viktualia

pip!

sjuklingen Vickan hälsar från soffhörnet där jag förnärvarande befinner mig.... gaaaa bort med den här dumma snuvan/hostan/feber/vad det nu är!

Ska till Irland i påsk så nu gäller det att bli tokfrisk snabbt! Ska hälsa på en kompis som bor där.

Annars - känner jag mig nästan som Tinga som försöker disponera om tiden för att orka. Mitt gamla tempo med galna helger funkar inte med mitt nya jobb. VILKEN sorg.... usch! så nu håller jag på att försöka förstå vad som går och inte går.... kan ju inte krascha så här efter varje skojig helg (japp, jag blir förkyld när jag blir överansträngd).....

• Piggelin1

God förmiddag

Ännu en natt då Amanda sovit närmare sex timmar i ett svep, jag ÄR verkligen en mkt piggare människa om jag får typ fem timmars sammanhållen sömn!

Cicci, välkommen hem, lät som ni haft det kanon i Dubai! Ha det gott i Blekinge med!

Tinga & Lappis - angående det där att ta det lugnt. Jag tror att jag uytvecklats lite åt samma håll som Lappis de senaste åren, mkt pga mannens goda inflytande här med. Förr var jag alltid hysteriskt uppbokad för jämnan, men nu trivs jag med att ta det lugnare & det är riktigt skönt att "bara vara" mellan varven. Visst, i vissas ögon har jag säkert fortfarande mkt på G, men utifrån mitt eget perspektiv så är det en klar skillnad. Visst, nu är jag är hemma om dagarna, jag träffar jag ju gärna folk, men sällan mer än en grej per dag. Denna vecka blev ett par grejor inställda, så det blev lugnare än planerat, men jag kompenserade ju det lite genom att åka ner till Freeport & shoppa Var glad hela dagen efter - tänk vad lite shopping kan göra gott, & ändå var det ju inga gigantiska inköp jag gjorde...!

• pirr!

Lappis- tror skärtorsdagen är en utmärkt dag för att kolla äggblåsor!!! Heja heja!!

Tinga- skönt att de har ordentlig koll och bättre att de tar blodtrycket "på allvar" även om det inte är någon fara, än tvärtom! Så resonerar jag i alla fall då jag själv tar det mesta vad gäller min egen hälsa med en axelryckning- "äh, det är nog ingen fara" - och behöver andra som säger åt mig på skarpen. Har försökt tänka annorlunda nu under graviditeten då ens hälsa faktiskt inte bara påverkar en själv, men som du säger är det inte så lätt! Handlar ju om vanor och personlighet.
    Lycka till i alla fall!

• pirr!

Cicci- åh, vad härligt med lite sol! Känns som att man inte fått sol sedan sommaren -06!!
    Funkade flygresan bra med Viktor? Han är väl runt 8 månader nu?
    Vi kommer ju åka på en 10-timmarsflygning när vår knodd är i den åldern och jag oroar mig redan nu lite för hur det kommer att funka. Kanske framför allt för att bebisen fortfarande är okänd för oss nu.. har ju ingen aning om temprament osv. På biljetterna står det "Baby" och vårt efternamn som tredje resenär!!

• Piggelin1

Lappis, visst var det ÄP planerat till påskveckan om blödningen inte spökat? Det är nog det som gjort att iaf jag blandar ihop ÄP & koll av äggblåsor

Vickan förresten, glömde det igår - det är verkligen en prestation den viktminskning som du åstadkommit! Hut ab, som de säger i Deutschland
    Min egen viktminskning bara fortsätter - tänk alla ggr jag kämpat som tusan med 2-3 kg hit & dit & nu gör jag typ ingenting (ok, jag promenerar ju enormt mkt mer nu jämfört med när jag jobbar) & det bara rasar. De där tighta jeansen jag hade i garderoben & var glad över att komma i för ngn månad sen, nu är snart de också för stora... Jaja, snacka om lyxproblem. Resonerar lite som så att det faktist var lite synd om mig när jag tappade allt håret så nu förtjänar jag denna medvinden med vikten Ska fö klippa mig igen imorgon, dvs håret fortsätter växa & frodas!! Jiiiihaaaa!

Frejis - har inte sett till dig härinne på några dgr, hoppas allt är väl!

• Piggelin1

Hej Pirr! Ser fram emot att ses i nästa vecka & se din mage!!

• Lapinette

Piggelin - visst var det så! Skulle ha plockat ägg i nästa vecka men nu blir allt förskjutet. rätt skoj då jag från början trodde och ville att det skulle bli enligt den här planen som det nu blir. Jag hade ju räknat med 3 veckors nedreglering från början.

• viktualia

Piggelin - skoj att din viktminskning går i rätt riktning! Själv väger jag 24 kg mindre nu än för ett år sedan. Ungefär HUR skumt som helst!

Klädshoppningen är som en "never ending story"... nu är nästa prioriterade projekt att krympa mina ringar.. HUUU vad obekvämt det är med för stora ringar!!! isch! måste ta mig samman och fixa detta snart!

• pirr!

Piggelin- Ser verkligen fram emot vår lilla dejt! Jag har ju bara sett Amanda i magen.
    Åh, vad skönt att håret fortsätte växa!!

Viktualia- krympa ringar- låter spännande!
    I förrgår tog jag faktiskt av mig mina då jag tycker de börjar sitta lite väl hårt (har alltid varit snudd på för stora innan). Vill ju inte riskera att de fastnar! En bekant till mig satte på sig sina lite snabbt efter förlossningen och det slutade med att hon fick knippsa upp dem hos guldsmeden..

• Tinga

Piggelin - låter som att amning och barnvagnspromenader är en riktig dunderkur för viktminskning! Kul att håret har fattat att det ska stanna kvar på ditt huvud!

Pirr - jag har varit likadan, och ryckt på axlarna när det varit något som gällt mig, men högt blodtryck kan leda till havandeskapsförgiftning, som kan leda till sämre tillväxt av bebisarna, och då drabbar det ju någon annan än mig själv. Foglossning eller halsbränna hade jag lättare kunnat leva med, eftersom det inte är något som är farligt, utan "bara" jobbigt och obehagligt.

Svar på tråden Barnkarusellen