• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • muggles

Halloj i tråden!
    Tillbaka från Åre som var härligt med dunderbra skidåkning (en del offpist och puckel men mest pist för jag är ju otränad). Bara lite vin så jag skulle sova bra som var min huvudprio och en hel del jobbsnack så nu är jag uppdaterad Lite sugen på att börja jobba faktiskt... De har ju hur mkt som helst att göra så det blir förmodligen en rivstart i juni.

Har skummat ikapp lite.

Cicci: aha, så du tittar alltid på staken när ni får till det?! Ibland känner jag bara... Lät som om ni haft det härligt vid poolen och i solen.

Piggelin: gött att det funkar med ersättning för Amanda! Hon har ju fått en dunderstart med all bröstmjölk och får ju fortsatt amning så det är ju super.

Tinga: hoppas det löser sig med blodtrycket! Det kanske inte har stigit så extremhögt pga att du redan tänkt på att ta det lugnare så det har nog inte varit förgäves ändå?

MSW: läskigt med dina värden - finns det fara för bebisen? Hoppas "dosen" hjälpte!

Lappis: hoppas äggen har växt sig fina tills på torsdag!

Moa tittade i helt allvarligt i flera sekunder på mig innan hon log - det var lite läskigt. Och hon ler betydligt mer och oftare mot maken och tittar efter honom hela tiden. Tänk vad fort de fäster sig vid den som är hemma mest!!! Men hon är hur go som helst nu, skrattar hela tiden (verkar vara nya grejen) och har en massa nya ljud och grejer för sig som hon inte hade för bara 4 dagar sedan.

Kul med trådträff på torsdag också - hoppas du kan då fortfarande Pirr!

• Piggelin1

Hej Muggles!! Tänkte precis på dig & undrade hur du haft det!!
    Utsövd kan jag tänka mig! Eller vaknade du om nätterna av bara vanan?!

• Piggelin1

Kan ju även berätta att vi hade några timmars barnvakt idag, ism att vi var på TUR-mässan. Första gången! Kändes såååå lyxigt att göra ngt bara mannen & jag, även om det bara var en kort stund på dagen!

Barnvaktande gick fö hur smärtfritt som helst för farmor (svärmor). Vi packade ner henne i vagnen & de gick ut & gick i det strålande vädret när vi gick till mässan. När vi ringde efteråt var de fortfarande ute & gick & Amanda stensov precis hela tiden

• viktualia

trådträff i götet på torsdag... jag kommer närma mig trakterna på torsdag men kommer sent och då hem till sväronen. har inte träffat sväronen sen en bra stund före jul, så jag får nog hålla mig på mattan... *fnissar*
    MEN jag VILL ju träffa er göteborgare nån gång också.... *svåris*

• Piggelin1

Klart att vi måste ses så småningom, Vickan. Vi finns här, hojta bara till lite i förväg när du är på väg ner, så kan vi boka in ngt! Sen om det dröjer några månader, no worries, det hinns med

• Piggelin1

Msw - lät som en tuff torsdag. Kram!

• MSW

Mrs B:Egentligen är det inga fel på min mjälte.. Men det kan lösa problemet med låga blodplättar, så det är därför den skulle ha opererats bort..

BS: Påfyllningen fick jag genom dropp.. Så det var därför det tog sådan tid på sjukhuset..

Pirr: Är 17+5 idag..

Kom på att jag ska vara iväg om 7 minuter och är inte ens halvfärdig.. :-O
    Trodde jag skulle hinna läsa igenom allt.. men det gick inte...
    Tack för kramar!!

• muggles

Piggelin: utsövd nja. Dels vaknade jag flera ggr per natt ändå såklart (det visste jag att jag skulle göra) och dels var natten på tåget hem ingen höjdare sömnmässigt. För skakigt och brötigt - kunde inte somna trots öronproppar Likadant var det på tåget upp. Så av 4 nätter har jag sovit bra 2 av dem. Och nu har Moa tydligen lagt sig till med att vakna 04.30 istf 05.00 så har inte sovit mer än en halvtimme sedan halv fem i morse. Vet inte hur detta ska funka när jag börjar jobba

• Tinga

MSW - hoppas att dina sjukdomsproblem löser sig!

Muggles - vad skönt att du fick några härliga skiddagar! Även om sömnen inte blev den bästa, så kanske skidåkningen gjorde att du i alla fall har fyllt på energidepåerna litegrann? Det här med Moas sömn; din man ska väl vara föräldraledig när du börjar jobba, så då blir det väl "hans problem" att Moa vaknar tidigt? Eller blir det ditt problem också för att du också vaknar och sen inte kan somna om?

• muggles

Tinga: det blir väl "hans problem" iom att jag jobbar men jag har lite dåligt samvete för han har fått ta en del morgnar även om han jobbar nu, pga att jag inte orkat. Så jag kan nog inte räkna med att han orkar varje morgon... Det är också svårt att lägga sig så tidigt på kvällen att man är utsövd kl 04.30 men det är kanske det vi får börja med, lägga oss ännu tidigare än vi gör.

Har kollat lite på FL och tyvärr verkar inte det här vara ngt som går över, utan barn kan hålla på så här tills de är några år gamla, GÄSP!

Svar på tråden Barnkarusellen