• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Sweetstreet63

Mrs B,
    hoppas att du snart får lite mer sömn. Det är vekrlgien så jobbigt att inte få sova ordentligt.
    Jag ska inte klaga, men de senaste veckorna har jag vaknat rätt många nätter för att jag får kramp i vaderna! Skitjobbigt!!!!
    Det stör ju ens sömn.

Och att Lipton hoppar på ens tår ibland gör ju inte heller saken bättre
    Fast jag gör som Litens kollega och sparkar ner honom på golvet...

• viktualia

Tack för alla hurrarop och på allvar - kan jag så kan ni! Glöm inte det om/när ni hamnar i överviktsträsket!!

Nu ska snorande, hostande Vickan förpassa sig till sängen. Idag har jag varit på jobbet utan att ha kraft till det... var en så spännande konferens så jag tog mig dit ändå... och imorgon är det nya skojigheter på gång... så snorVickan lär ta sig dit...

... och imorgon sen em är det dags att gå till banken och diskutera lån och byte av bank... några steg närmare att husägandet blir verkligt!

sov gott!! *kramar om*

• pirr!

Sweet- i och med att jag inte jobbar längre har jag ju mycket tid att förfoga över och då är det mysigt att pyssla lite (då känns det ju som att man gör något nyttigt samtidigt). Har nå´t slags duktighetskomplex och skulle ha svårt att bara ligga på soffan och käka praliner

Sista månaden har jag blivit så fascinerad av förlossningar. Känner i nuläget framförallt att det ska bli otroligt spännande! KÄnner mig inte så rädd o orolig alls faktiskt. Vi får väl se när värkarna börjar hur kaxig man är

• pirr!

Åh, nu blir jag alldeles stockholmsnostalgisk!! Är ju stockholmare i grund och botten och pluggade på KI (bott både i solna och på kungsholmen dessutom). Jag får en tår i ögonvrån nästan varje gång jag kommer till stockholm söderifrån.. över broarna.. VÄrldens vackraste huvudstad!!

Kramp i vaderna- usch! Jag hade i vaderna och fötterna och ibland på lårets baksida väldigt mycket från typ v25, men sista tre veckorna har jag inte haft några känningar alls!

• Sweetstreet63

Pirr,
    ja visst blir man nostalgisk när man ser bilder eller tänker på Stockholm!
    Jag är inte uppvuxen där ens. Men bodde ju ett par år i staden och ser den faktiskt som mitt hem nummer 1. Känner mig defintivt mer hemma där än i den stad jag växte upp. Och jag älskar Stockholm. Iallafall på sommaren!!!!
    Sedan jag flyttade därifrn har jag blivit än mer Stokcholmsnostalgisk faktiskt...
    Men så är det väl ofta.

Jag är i vecka 22 nu och började få kramp för typ 2 veckor sedan ungefär. Inte varje natt men nästan. Skitjobbigt! ändå är det ju en rätt "lätt" krämpa så jag ska inte klaga.

• pirr!

Ja, stockholm är verkligen lätt att förälska sig i, med eller utan rötter!

Alla krämpor har sitt och jag tycker man får beklaga sig hur mycket man vill!!
    Jag går till exempel runt och gnäller på att fötterna och golvet är så långt bort och otillgängligt

Nä, nu är det sovdags i regnets huvudstad (Göteborg)

Kram och go´natt!

• Mrs  B

Nu har jag precis kommit hem med Malte från Barnakuten i grannstaden.

Sov väldigt mycket idag också och sen tyckte jag att han var varm så jag tog tempen. En gång låg det på 38,6 och nästa några timmar senare på 39 grader. Ringde sjukvårdsupplysningen och de sa åt oss att åka in till barnakuten för så små barn har inte feber.

Maken tyckte jag var löjlig som inte ville åka in själv, men det struntade jag i och tog med mig min mamma. Maken åkte på hockey med Max istället.

När vi kom in hade Malte 39,9 graders feber och var väldigt dåsig och VARM. Tog lite olika prover och sen kollade doktorn på honom men fann inget konstigt. Han fick i alla fall alvedon och det blev han sen mycket piggare av. Har nu fått lite alvedon med oss hem och sen ett recept på alvedon att hämta ut i morgon.

Får nu hoppas på det bästa!

Svärmor insjuknade ju i influensan dagen efter sopet så det kan ha varit hon som smittat Malte och även kanske Max.
    Svårt att säga, men en teori.......

Nu blir det sängen men får väl se hur mycket vi får sova. Maken har i alla fall precis gett flaskan så hoppas kan man ju.

• Mrs  B

Izzie
    Bra att veta att Matilda är likadan som Malte just nu, men här blev det tyvärr mer med feber och Barnakuten, se ovan......
    Skönt att det gick bra med dina föräldrar idag!

• Mrs  B

Vickan
    Grattis till viktraset!!!!!
    Min mamma är likadan, kilona bara rasar....
    Ska själv också snart ta tag i det hela. Jag har gått ner graviditetskilorna och lite till, men har ca 10 kg till att gå ner innan jag är nöjd.

• Disan

hejsan alla mammor och blivande mammor, tänkte höra med er om ni vet nånting eller kanske rent av har en stokke xplorer vagn? är så sugen på den men har inte hittat nån att fråga lite om den.. tack och hoppas ni alla har en bra vecka

Svar på tråden Barnkarusellen