• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Zozo

Killnamn är jättesvart - och för oss maste det dessutom lata bra pa minst tva olika sprak vilket gör att manga namn gar fetbort. Sedan har jag vissa namn som jag gillar men jag gillar inte deras betydelse.. suck!

• Zozo

Jo just ja.. om man skulle ta namn i släkten.. vad sägs om Viking, Reinhardt, Lawrence, Hippolyte...??

• junilejon

Min morfar heter Brynolf....hur fult och coolt är inte det???
    Det är nog inte så vanligt...det enda jag inte klara av är dubbelnamn...min kompis,hennes bröder är skit snygga killar,då menar jag verkligen skitsnygga,så heter dem Nils-Evert
    och Jan-Erik det förstör allt. Ja menar tänk om Jonny Depp skulle heta Nils-Evert...hur kul skulle det vara!!!???

• Lapinette

Ha, ha, ni är för roliga. Johhny Depp som Nils-Evert och Zozo's familjenamn Hippolyte. Vi har ju också det problemet att namnet måste funka på flera språka, franska, engelska och svenska.

Zozo - har du gått igenom den franska kalendern? Finns många otroligt fula namn där.

• Zozo

Lappis - ja tyvärr! Fy vilka namn! Hippolyte kommer ur den franska delen av släkten.

Min örste pojkvän hette Ulf-Peter.. börk! Fast det värsta var en kille som faktiskt hette Kent-Jesus... Stackars barn!

• junilejon

Kent-Jesus det var ju nästan värre en Nils-Evert stackars barn.... nej dubbelnamn är verkligen inget jag kan med!!!

• Lapinette

Zozo - du skämtar, Kent-Jesus!!! Vad tänkte föräldrarna när de tog det namnet?

Svar på tråden Barnkarusellen