Jag vet inte om jag är konstig, men såååå fantastiskt tycker jag inte att det är att göra UL.
Alltså, det är jätteskönt att vårdpersonal kollar att allting är OK, rent medicinskt, och det är klart att det är kul att se barnen, men någon himlastormande upplevelse tycker jag inte att det är. Ser mycket mer fram emot att de kommer ut, så att man får lära känna dem på riktigt!
Tack förresten för alla grattis till fint UL!
Sweet & Lappis - såg också den där artikeln i tidningen imorse. De lär släppa på kraven lagom tills jag har hunnit föda, och det är grillsäsong.
Oavsett vad man själv tycker och tänker tycker jag ändå att det känns skönt att ha medicinsk expertis i ryggen när man tar ett glas vin under amningsperiooden. Om inte annat kan det ju vara bra om andra hackar på en för att man dricker vin.
Mrs B - tack för boktipset! Jag har lånat en del böcker om tvillingar på biblioteket och den där tvillingklubben verkar ligga bakom de flesta, på gott och ont. Jag har varit inne på deras hemsida igen, efter att den första chocken lagt sig, och kunde läsa informationen med lite andra ögon, men jag tycker fortfarande att den är alldeles för negativ. Mitt BF-datum bekräftades förresten på ULet igår, så det som finns i listan stämmer.
Muggles - tack för länken med barnvagnstips! Känner mig helt snurrig i huvudet av all information som finns. I sådana lägen önskar man nästan att Sverige var kommunistiskt med planekonomi och att det bara fanns en enda barnvagnsmodell att "välja" på.
Izzie - vad tråkigt att höra om din moster. Tycker i alla fall att du och dina syskon fattade rätt beslut när det gäller att ge din mamma besked - eftersom hon ändå inte kan göra något för att förbättra situationen för din moster eller komma hem tidigare kan de hellre få njuta av de sista dagarna av sin semester. Det kommer ju tunga dagar när de kommer hem, när de kan behöva kraften från semestern. Att du åker dit och berättar personligen när de kommer hem kommer säkert din mamma att uppskatta mycket.
Vad bra också att du fått göra en bäckenmätning! (Vilket jag i och för sig tycker inte var mer än rätt, med tanke på att Matilda faktiskt fastnade under förlossningen.) Har du träffat någon Aurorabarnmorska också, eller?