• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

tack bra! Vi är 4 st på kontoret så det är hur lugnt som helst (fast lite stressigt har det varit med en massa deadlines hit och dit men nu är det navelluddspetning ett tag).

Själv då? Förresten, sitt inte bort all tid framför datorn nu! Iväg och lek!

• nennesjuttioåtta

hahah, du har alltså laptopen bredvid spisen. Typisk mamma, total koordination!

• nennesjuttioåtta

Jag har fullt sjå med att surfa samtidigt som jag petar naveln. Jag måste verkligen bli gravid snart för att bli lite mer tjejig, hehehe

• Mrs  B

Japp laptopen står på bordet och maten på spisen....

Det gäller att kunna göra flera saker samtidigt vilket jag blivit väldigt duktig på sen barnen kom.

Maken har gått på andra hållet.....

• nennesjuttioåtta

aah, är det så det funkar...? Balanseras det hela tiden så att om du blir bra på koordinationen (eller vad di kallart) så tappar maken förmågan i samma utsträckning. Intressant!

Mrs B skrev 2008-03-18 14:39:01 följande:

Maken har gått på andra hållet.....
  • nennesjuttioåtta

Apropå hockey så ska jag på Leksand-Brynäs i helgen, det ska bli skoj! Utsåld Ejendahls arena och derby! å jag hejar INTE på laget från staden jag bor i...

• Lapinette

Hej Nenne!!!

Duracellkaninen behöver nya batterier...är så förbenat trött hela tiden. Stackars maken, han önskar nog att jag var en duracellkanin.

• nennesjuttioåtta

Lappisen, hej på dig!
    har det något med sprutor/nässprej eller vad du nu gör, som gör att du r så trött?

• nennesjuttioåtta

*bäddar fint och puffar kuddar*

Lägg er en stund här så kanske det känns bättre. En stödvila brukar hjälpa!

• Lapinette

Trötthet borde vara nässprayen men inte nu när jag även tar sprutor så jag får väl skylla på vädret eller något annat. Igår gick jag raka vägen hem och la mig i ett varmt bad. Sen efter middagen blev det soffan... inte likt mig.

Svar på tråden Barnkarusellen