• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Frejis

Vilken besvikelse! Men jag ska försöka bättra på mig till nästa gång.

Sekunderna får vi ta med när vi är framme vid mållinjen

Undrar om dagligt intag av croissant på skolans cafeteria kan räknas som gravsymptom?

Piggis - jaaa, vad säger man om det... tyvärr så tror jag att jag skulle ha samma funderingar som du om jag hade barn. Sedan skulle jag blir förtvivlad över tanken på tonåren etc. Har ibland lätt för att hamna i negativa tankespiraler som jag gjort med ivf förut. Nu har jag som strategi att försöka tänka kortsiktigt.
    Om det fungerar bra?... får ganska många återfall av mitt gamla djuplodande jag , men jag försöker lära mig att inte tänka för mycket. Fråga mig sedan i maj vad det har blivit av det

• Frejis

Det snöar här också. Jag har ju planterat penséer i söndags, men de lever fortfarande. Stackarna, tycker synd om dem!

• Frejis

Nu har jag tänkt att vila ögonen en stund

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

• nennesjuttioåtta

å jag ska ge blodsockret en topp för det står ett påskägg i köket fyllt med namnam.

pås-skägg, pwaahahaha

• Lapinette

Hhhhhhheeeeeeeeeeeeejjjjjjjjj!

Frejis undrade vart du tagit vägen. Ska jag köra BIM-lista?

Här har det varit påsklunch och lite, lite, lite vin...typ ett glas. Ska ju inte dricka under sprutningen men vad fn damen på CvL gav ju ok på det. Så lite, lite....

• Frejis

Hua! *indianrop från intet* Jag får sova sen helt enkelt...

Heeej Lappis! Tror inte att lite vin skadar så mycket, det viktigaste är väl att fortsätta leva även under ivf-behandlingen. Det låter trevligt med påsklunch

Mums, påskägg har ingenting gott hemma, men har ju redan ätit choklad idag. Mmm, ska jag dricka ännu en mugg te för att se om jag blir piggare? *gäsp*

• Frejis

Lappis - jag ser fram emot din BIM-lista. Please!

• Lapinette

Frejis - ska göra min hormonkoll på CvL då min och Telis läkare är i Thailand *SUCK, tänk den som fick vara där*. Så de ä bar å åk till Uppsala imorgon bitti.

Behändig BIM-lista! Stora feta plus i Påsk (FTP)!!!

Min kära mor ringde idag, de landade på Arlanda imorse efter två veckor i Thailand (de också!). Kunde inte låta bli (lider av munsvåda) att tala om att vi ska till Uppsala imorgon men i nästa andetag sa jag åt henne att jag INTE kommer att tala om när vi gör själva äggplocket etc för jag ORKAR inte med att hon ringer dagligen för att höra hur jag mår. Hon förstod! Snacka om jag hade laddat för det där. Sen talade jag även om att jag snart SKITER i det här med att försöka få barn men på den punkten verkade vi inte överens. Fick då höra typ "jag har en bekant som...vid 40 års ålder". Fine för dem men jag pallar inte fler försök och hormoner utan funkar det inte i år så lägger vi ned.

Så på tal om adoption. Har ingen aning Frejis om krav och annat men ska absolut ta reda på mer efter denna misslyckade IVF-omgång.

• Lapinette

Vad fick jag FTP ifrån? Stora Feta Plus...SFP!

• Mrs  B

hej hej alla

Var på bvc idag med Malte och allt såg fin fint ut. Följer sin kurva fast vikten hade avstannat lite och det var skönt. Har tyckt att den rasat iväg många gånger men nu har den kanske lugnat ner sig. ?????

Max har varit på dagis idag och det hade gått bra. Hörde inget mer om blöjpratet och det var skönt. Pratade med bvc om det idag och hon sa bara att jag skulle försöka strunta i fröknarnas kommentarer och köra på som vanligt hemma. Skönt att ventilera med bvc.

Att få sitt första barn ger många tankar, problem, funderingar med mera. Livet vänder oftast helt upp och ner.
    Vid barn nr 2 har man vanan inne men för den del inte sagt att man kan och vet allt. I vårt fall är Malte tvärtemot Max och det ger ju lite funderingar det också, men visst har jag i tankarna hur Max var och försöker ändra på det som gick fel då nu.

Det jag tycker är jobbigast nu är att jag är så TRÖTT!!!!
    Med första barnet kan man ju alltid sova när barnet gör det men det går ju inte nu med nr 2. (Om man har en Max)
    Hade tänkt försöka sova nu när Max äntligen är på dagis igen, men igår var vi tvugna att handla och idag kom en kompis på besök och det kan man ju inte säga nej till.

Piggelin
    Skicka gärna hit solen också för här HAGLAR det enormt mycket!!!!
    Ingen vår alls i sikte.

Frejis
    Hej!!!!
    Kan inte jag få vila ögonen efter dig????????
    Är så trött idag, liksom du, att jag hade nog kunnat stå upp och sova.

Svar på tråden Barnkarusellen