• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • BrudSommar2006

AM, minns du vad som ingick i tio-månaders kontrollen? Iris ska på den 1:a april och jag har hört ryktas att de kollar att de kan ta två klossar och slå mot varandra? Vi har tränat som sjutton här på att lära oss att klappa i händerna och har äntligen lyckats, de senaste dagarna har hon suttit och klappat och klappat och tycker att det är jätteskoj! Däremot har vi inte ens några klossar hemma så frågan är om jag ska kasta mig iväg och införskaffa så att vi kan träna på det också så här i sluttampen??? Sedan har jag hört att de kollar att de börjat resa sig mot saker och det gör hon ju nu precis så om det här stämmer så är vi nästan på g nu inför om två veckor. Det är bara det där med klossarna så hur ligger det till egentligen??

• BrudSommar2006

Lappis, lycka till med bilåkningen i morgon!

• BrudSommar2006

Ja inte bara det förstås!

Nenne & Frejis, sjysst bim-lista!

Godnatt, godnatt!

• Nu är jag fruLlan

Hejsan tjejer
    Hoppas att det är bra med er. Själv är jag lite låg inför en stundande släkt sammankomst som jag verkligen inte ser fram emot ALLS!!!!! men men det är bara att bita ihop och ta sig igenom antar jag...

Har försökt skumma igenom en massa men det var mycket!

lappis: såg att det var äggtillväxt på g nu och jag håller tummarna sååååååå sjukt mycket. Hoppas att det blir kanon fina ägg som är sugna på att befruktas.

mugglan: vad kul det lät med moa och tyget. att en liten bebis kan uppskatta något på det sättet det gör en verkligen glad. Jag kan bli helt varm i hela kroppen av att se hur borren blir såååååå glad över någon favorit leksak eller så som han får syn på. Eller den otroliga glädjen han utstrålar när han får syn på nån av katterna. Mysigt.

cicci: wiiiiiiii vattkoppor stora killen !!!!! på något sätt känns det så "stort" att ha barnsjukdomar. Och vad skönt att han har en lindrig variant!
    AW när du kommer hem ABSOLUT!!!!!!! bara victor slutar smitta för jag är inte helt sugen på att borren ska få kopper tror jag... hmmmmm får fundera på om man vill ha smittan eller inte.

nenne och frejan: håller tummarna enormt för att det inte bommas utan bimmas!!!!!

liten: usch gumman vad jobbigt att du varit låg och nere. men jag måste säga att jag tycker det är super bra av dig att ta tag i det hela och skaffa hjälp!!!! kanon! Hoppas verkligen att det börjar ljusna snart! kram!!!!!!!

BS: åhhhhhh börjar hon resa på sig och snart krypa!!!! kanon vad kul! Utvecklingen går framåt!!!!!!

snartis: Kul att killen gillar hoppgungan!!! Han är såååå skönt energirik din lille klimp fullt ös heeeela tiden och glad!!!! härligt!!!!

• viktualia

FruLlan - här kommer några stärkande kramar för att du ska palla med släktsammankomsten!!! *kramar om länge*

Själv planerar jag min tripp till Irland.... måste fortsätta packa nu...

• Lapinette

Frullan - jobbigt att du ska känna så varje gång det är dags för släktträff. Hoppas det inte blir så farligt.

Piggelin - ahhh så du skickade Mugglan som spion !

Muggles - ja, vi är ju inte så många som inte har BIMmat än . Vilka kan jag mer lägga med på listan.

Frejis - 23 april
    Nenne - 23 april
    Telis - ???
    Lapinette - troligen någon gång i vecka 15
    Page - ???

BS - helt ger man nog aldrig upp men jag känner inte för att låta livet kretsa kring desperata försök varje månad och sen väntan på BIM. Snart är det ju två år som vi har försökt varje månad. Är jäkligt trött på det här! Ska absolut göra dessa 3 försök och de frysförsök vi kan få till men sen får det vara. Hinner troligen med ett frysförsök innan sommaren (om denna omgång inte funkar) och sedan en sista IVF efter sommaren och sen hoppas jag vi har fått ett litet batteri med eskimåer som vi kan "pilla in" lite när vi känner för under hösten/vintern.

• BrudSommar2006

Lapinette, jag förstår dig. Fast det skadar ju inte att få till det runt ÄL varje månad i alla fall eftersom det ju inte egentligen är något som borde hindra att det blir något helt plötsligt.

Ska ni inte kolla upp det där med adoption nu i alla fall, man har ju hört att processen med alla papper och möten och allt är så lång? Skadar ju inte att veta vad som gäller i fall att det tar några år?

• MSW

Tack för alla 'krya på mig', de verkar ha funkat, är nu uppe på benen igen och har tänkt att jobba idag. Och för första gången på länge känner jag mig nästan utvilad idag. Och har varken (gravid)spytt eller mått illa idag, så som vanligt har jag börjat hoppas på att det nu äntligen har gått över..

BS: Alltså, när man har någon kräksjuka brukar de komma "från alla håll" (ursäkta detaljerna) men det gjorde det inte. Och jag letade upp biverkningslista på nätet och det var ett par punkter som passade in på mig perfekt, bla huvudvärk och illamående/kräkningar. Men tycker att det är konstigt att jag inte reagerade på det förrän efter tredje behandligen.
    Och det går en del kräksjukor på skolan där jag jobbar så det är inte omöjligt det var något sånt heller..
    Så jag vet egentligen inte vad jag tror att det var..
    Nu ska jag ta blodprov varje måndag för att de sen ska avgöra om jag behöver få påfylllning på tisdagen, så förmodligen blir det en gång varje eller varannan vecka.

Lappis, vilken tid var det du skulle titta til äggen? Gissar att du kanske redan åkt så jag håller tummarna, och hoppas att det har växt till sig många fina ägg!

Spännande med bim-lista, hoppas så klart att det ska funka för er alla!

Frullan: kul att läsa inlägg från dig allt oftare, och det går säkert bra med släktsammankomsten.. Åtminstone när den är över!

• muggles

Ngn som har en idé vad man kan fylla ett påskägg till sin man med? Skulle vilja hitta på ngt men det står still i min skalle...

• pirr!

Muggles- funderade just på samma sak.. Blev sen så tveksam på vilken dag som verkligen är påskäggsdagen?
    Tycker förstås maken har det rätt bra nu sedan jag slutade jobba. Jag sköter all markservice utom dammsugning och middagen står på bordet varje dag när han kommer hem! DET är ju inte ett så dumt påskägg.. Har dock varit tydlig med att han ska passa på att njuta för när bebben kommer är det han som får ta över!

Svar på tråden Barnkarusellen